وزیر کشور: برگه ویژه اربعین صادر می‌شود


وزیر کشور اقدامات انجام شده در حوزه زیر ساخت برای تسهیل تردد زائران اربعین را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در هماهنگی با دولت عراق، برگه ویژه اربعین صادر می‌شود. دکتر احمد وحیدی در حاشیه نشست بیست و چهارمین گردهمایی معاونان اجتماعی و فرهنگی فراجا در جمع خبرنگاران از قدرت و سرعت عمل فراجا در دستگیری سارقان قدردانی کرد. وی همچنین با تشکر از اقدام رئیس قوه قضائیه در تقویت مجازات اخلالگران نظم و آسایش عمومی کشور، افزود: فراجا با آمادگی تمام، با عوامل برهم زننده آرامش و نظم عمومی کشور برخورد می‌کند.
وزیر کشور در خصوص آخرین تمهیدات انجام شده برای برگزاری مراسم معنوی اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: مراسم امسال با توجه به مدیریت بیماری کرونا، رنگ و بوی جدیدی دارد و با توجه به لغو روادید انجام شده با دولت عراق، پیش‌بینی می‌شود شاهد عزیمت تعداد زیادی از عاشقان حسینی به عتبات عالیات باشیم.
دکتر وحیدی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در حوزه زیرساخت برای تسهیل تردد زائران اربعین انجام شده است، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با دولت عراق، برگه ویژه اربعین صادر می‌شود.
تسهیلات خروج از کشور برای مشمولان و سربازان متقاضی سفر به اربعین
همچنین سردار تقی مهری با اشاره به رفع مشکل زائران مشمول خدمت متولد سال ۸۳ اظهار کرد: این دسته از عزیزان در صورت نداشتن غیبت سربازی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه و با ثبت درخواست خود به صورت اینترنتی در این سفر معنوی شرکت کنند.
همچنین مشمولان متولد فروردین تا شهریورماه ۱۳۸۳ که در سال‌جاری وارد سن مشمولیت شده‌اند و بدون دریافت مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی، برای زیارت عتبات عالیات و حضور در پیاده روی اربعین حسینی به مرز کشور عراق مراجعه کرده‌اند، می‌توانند با ارائه شناسنامه خود مجوز خروج از کشور را از سامانه مرزی پلیس گذرنامه دریافت کنند. رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در ادامه تأکید کرد: سربازان حین خدمت بدون نیاز به مراجعه به معاونت‌های وظیفه عمومی می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت برای شرکت در این مراسم معنوی مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7991/14/624610/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها