هنرمندان در فضای مجازی


چهره ها
هانا کامکار با انتشار تصویری از شهرام حقیقت‌دوست، با این عبارات از بازی او در سریال «خون سرد» تقدیر کرده است:«چقدر درخشان، چه بازی‌ای. آفرین رفیق، قسمت دوم‌تون هم به چشم بر هم زدنی گذشت.»

محمد معتمدی به بهانه خاکسپاری هوشنگ ابتهاج در متنی آورده است: «نوعی غربت برای هنرمند وجود دارد و آن «غربت در شهرت» است. زمانی که عکس و آثار هنرمند به عنوان زینت بخش کافه و منزل و کتابخانه و به مثابه آکسسوار روشنفکری در کنار دستگاه قهوه ساز استفاده می شود ولی هنر او درک و فهم نمی‌شود چنین غربتی حادث می شود. روز جمعه تشییع سایه بزرگ بود. غم عجیبی بر جانم نشسته. نه برای سایه که برای ایرانِ بی سایه! سال‌ها پیش در برج میلاد کنسرتی به سرپرستی و آهنگسازی استاد بزرگوار، زنده یاد محمدرضا لطفی و خوانندگی اینجانب، به روی صحنه رفت که همه اشعار آن از جناب سایه بود. پس از اجرا فایل صوتی این کنسرت به صورت آلبوم و سی دی صوتی منتشر شد و نام آلبوم شد «سایه‌ جان» و تقدیم شد به استاد هوشنگ ابتهاج. روح استاد هوشنگ ابتهاج و استاد محمدرضا لطفی شاد.»

مهدی حجوانی در صفحه اینستاگرامش از تجربه تماشای فوتبال با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی نوشته است. در بخشی از متن یادداشت او آمده است: «پنجشنبه سوم شهریور 1401، سالم‌ترین فضا را طی این پنجاه سال تجربه کردم. امیدوارم مسئولان و مأموران دولتی هم در گزارش‌هایشان به این واقعیت گواهی داده باشند. طی بازی اگرچه برخی تماشاگران به‌طور فردی و پراکنده دشنام‌هایی نتراشیده علیه دیگران به کار بردند و صدایشان از جمع خودشان فراتر نرفت، اما آن فحش‌های کلاسیک، خفن و دسته‌جمعی به گوش نرسید. حتی در دو مورد که بازی به خشونت و اندکی درگیری فیزیکی انجامید، مردان تماشاگر ورزشگاه به حرمت حضور زنانی که خواهران، همسران، مادران و دختران خودشان و خودمان بودند دندان روی جگر گذاشتند و به شعارهایی با دوز «داور دقت کن» رضایت دادند! (گیریم کمی غلیظ‌‌ تر). گویی حواس‌شان بود که به قول معروف اینجا خانواده نشسته و نباید بهانه‌ای به دست بدهند که حق حضور بانوان از آن‌ها پس گرفته شود.»

نفیسه مرادی، شاعر و نویسنده با اشتراک تصویر «ملانصرالدین» انتشار آن را به افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات ایرانی انگلیسی شمع و مه، تبریک گفته است. او نوشته: «دست‌مریزاد به افشین شحنه تبار عزیز به خاطر انتشار این اثر خوب. ترجمه درجه یک و تصویرگری درخشان.» کتاب «ملانصرالدین» با ترجمه کارولین جین کراسکری، تصویرگری علیرضا گلدوزیان و گرافیک پژمان رحیمی‌زاده به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

آروند دشت آرای، کارگردان نمایش «پدر» از تقدیم اجرای عمومی این نمایش به داوود رشیدی خبر داده است. در متن کوتاهی از گروه اجرایی نمایش چنین آمده است: «داوود رشیدی نامی است که در تاریخ هنر ایران ماندگار خواهد ماند؛ هنرمندی موفق، بازیگری توانمند، کارگردانی تأثیرگذار و بالاتر از همه این‌ها پدری دوست‌داشتنی و بامحبت. گروه اجرایی نمایش «پدر» بر آن است که اثر خود را با تقدیم به داوود رشیدی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد؛ صحنه‌ای که خاطره اجراهایی چون «پیروزی در شیکاگو» و «ریچارد سوم» زنده‌یاد رشیدی را فراموش نکرده و نخواهد کرد.» «پدر» با نقش‌آفرینی رضا کیانیان، لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان، مارین ول‌هولک، سوگل خلیق، بهزاد کریمی، نجوا صاحب‌الزمانی از ۶ شهریور روی صحنه رفته است.

ماهور الوند با اشتراک آنونسی از سریال «بی‌گناه» از انتشار اولین قسمت این سریال خبر داده است. این سریال که یک درام اجتماعی است، توسط مهران احمدی کارگردانی شده و تهیه‌کنندگی آن را  مصطفی کیایی بر عهده دارد. سرپرست نویسندگان محسن کیایی است. در این سریال عاشقانه و رازآلود، محسن کیایی، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مهران احمدی، ماهور الوند، نسرین نصرتی، مسعود رایگان، مهرانه مهین‌ترابی، رویا تیموریان، آتیلا پسیانی و... حضور دارند. علیرضا قربانی نیز تیتراژ این سریال را بر اساس شعر حسین غیاثی خوانده است.


الهام پاوه‌نژاد عکسی از خود و سعید پورصمیمی را به اشتراک گذاشته و نوشته: «بخت بلند منه که این موقعیت برام پیش اومده که بتونم کنارتون باشم و یاد بگیرم. بی شک در کارنامه کاری‌ام جزو افتخارات منه. سایه تون مستدام بزرگ دوست داشتنی. بزرگ منشی شما را تاریخ قضاوت خواهد کرد.»

دیگه چه خبر
صفحه اینستاگرام فیدیبو با اعلام تخفیف 50 درصدی روی کتاب‌های نشر آوانامه فهرستی از 7 کتاب صوتی که این تخفیف‌ها بر آن اعمال شده را نیز منتشر کرده است. «تولستوی و مبل بنفش» نینا سنکویچ، «هرگز رهایم مکن» کازوئو ایشی گورو، «خداحافظی گاری کوپر» رومن گاری، «ما تمامش می‌کنیم» کالین هوور، «دوریان گری» اسکار وایلد، «زوربای یونانی» نیکوس کازانتزاکیس، «دختر پرتقالی» یوستاین گاردر در این فهرست جای دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7991/16/624618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها