دیگه چه خبر؟


 
بازی اصلاحات به نفع «مار»!

 خبر اول اینکه، روزنامه اصلاح‌طلب «ابتکار» در مطلبی به قلم جلال خوش‌چهره نوشت: «مذاکرات پر افت و خیز برجامی به بازی «مار ‌و پله» شبیه شده است. در بزنگاهی که طرف‌ها به نقطه پایانی بازی نزدیک می‌شوند به ناگاه در یکی از خانه‌هایی قرار می‌گیرند که مار نیششان می‌زند و آنان اگر نه حتی به ابتدا، بلکه به میانه راه سقوط می‌کنند.» همچنین در ادامه این مطلب ذکر شده است: «ایران و امریکا و بلکه مذاکرات برجامی به چنین وضعی دچار است؛ نه نزدیک به توافق و نه دور از آن. بلاتکلیفی و انجماد همچنان بر سر برجام باقی است.» نکته‌ای که به وضوح نشانگر گفتمان حاکم بر جریان اصلاح‌طلب است، سانسور یکطرفه ماجرای شکست برجام به نفع امریکا و چشم‌پوشی از اذعان به نقش مخرب ایالات متحده در خروج از این توافق و همچنین عدم بیان وقت‌کشی دولت بایدن در بازگشت به تعهدات خود است. مسأله‌ای که اصلاح‌طلبان به روشنی آن را سانسور می‌کنند و با ترسیم یک «مار» خیالی در بازی «ماروپله» برجام، ایران و امریکا را در یک طرف ماجرا ترسیم می‌کنند که مار خیالی آنها را نیش می‌زند! حال آنکه واقعیت این است که «مار» خیالی اصلاح‌طلبان که همواره با بدعهدی و خصومت به دنبال ضربه به ایران و مانع از همگرایی طرفین مذاکراتی شده است، همان امریکاست! که با هنرمندی نویسندگان غربگرای اصلاحات تحت راهبرد «بزک غرب»، هوشمندانه از صندلی بدهکار پایین آورده می‌شود و در کنار ملت ایران که طلبکار برجام است، نشانده می‌شود.


تفسیر عجیب فلاحت پیشه از تضمین اجرای برجام

 خبر دیگر اینکه، حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس و نزدیک به دولت روحانی  مدعی شده است «اگر 16 ماه پیش برجام احیا می‌شد همین مدت به میزانی سود اقتصادی برای ایران داشت و به میزانی ریشه دوانده بود که مهم‌ترین تضمین برای برجام بود.» وی درحالی با آدرس غلط دادن می‌گوید 16 ماه اجرای برجام می‌توانست به عنوان تضمین عمل نماید که بیش از 30 ماه اجرای برجام در دولت سابق نیز نتوانست به عنوان تضمین برای ماندگاری برجام عمل نماید و در آخر امریکا یا به قول رئیس دولت سابق «مزاحم» از برجام خارج شد. صحبت‌های رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم هیچ ارتباطی با واقعیات جاری سیاست بین‌الملل نیز ندارد. اصلاح‌طلبان که امید داشتند با تغییر دولت در امریکا و قدرت گرفتن جو بایدن، او با چند فرمان اجرایی به توافق برگردد با ادامه سیاست‌های دونالد ترامپ در دولت دموکرات‌ها دچار غافلگیری و حیرت تحلیلی شدند. جو بایدن تلاش داشت تا طی مذاکراتی به بهانه احیای برجام، «توافق قوی‌تر و گسترده‌تر» را رقم بزند که مذاکره کنندگان در دولت جدید این کشور را از این زیاده خواهی بشدت عقب راندند.


نگرانی واشنگتن از نزدیک شدن روسیه و ایران

 دست آخر اینکه،  «بنوا فوکن» ستون‌نویس روزنامه «وال استریت ژورنال» در تحلیلی نوشت روسیه و ایران در حال تقویت روابط خود با توجه به تحریم‌های غرب علیه هر دو کشور هستند که واشنگتن را نگران کرده است.
به گزارش فارس به نوشته این روزنامه امریکایی، «ایران و روسیه روابط محکم‌تری از همیشه برقرار می‌کنند، زیرا انزوای بین‌المللی آنها، دو دشمن سرسخت امریکایی را به سمت همکاری‌های تجاری و نظامی بیشتر سوق می‌دهد و واشنگتن را نگران می‌کند.»
در ادامه این گزارش آمده است: این دو کشور مخالف نظم جهانی به رهبری ایالات متحده هستند و هر دو از تحریم‌های شدید ایالات متحده رنج می‌برند. اتحاد نزدیک‌تر روسیه و ایران به هر دو کشور کمک می‌کند تا با یافتن بازارهای جدید برای محصولات خود و تقویت همکاری‌های نظامی، تأثیر تحریم‌های غرب را کاهش دهند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7991/5/624648/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها