پس از تشییع باشکوه در اصفهان رقم خورد

تدفین پیکر آیت‌الله ناصری در جوار شهدای گمنام


گروه سیاسی/ پیکر مطهر آیت‌الله محمدعلی ناصری که رهبر معظم انقلاب در پیام خود، ایشان را «عالم ربانی و سالک الی الله» توصیف کردند، روز گذشته با حضور پرشکوه و گسترده مردم متدین اصفهان تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده شد. این عالم عالیقدر و معلّم اخلاق که سال ۱۳۰۹ در شهر دولت‌آباد شهرستان برخوار به دنیا آمده و عمری را در ترویج اخلاق اسلامی، ترویج فرهنگ تشیع و مهدویت و نشر معارف اسلامی سپری کرده بود، جمعه گذشته پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. به گزارش ایسنا، پیکر این عالم ربانی روز گذشته بعد از بدرقه و تشییع از فلکه احمدآباد اصفهان، به میدان بزرگمهر رسید و نماز میت از سوی آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر این سالک الی‌الله اقامه شد. مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم ربانی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد، به گونه‌ای که مسیرهای تشییع و خیابان‌های منتهی‌ به گلستان شهدای اصفهان مملو از جمعیت بود. پیکر مطهر حضرت آیت‌الله ناصری بعد از تشییع تا گلستان شهدای اصفهان، در مقابل آرامگاه شهدای گمنام به خاک سپرده شد. حجت‌الاسلام محمدرضا ناصری، فرزند وی در پایان این مراسم، آیت‌الله  ناصری را شخصیتی ولایی، خدوم و عاشق خدمت‌رسانی دانست و گفت که حتی در سن ۹۰ سالگی ساعات زیادی از روز را به خدمت‌رسانی به مردم اختصاص می‌دادند.
 پیام تسلیت حزب‌الله لبنان
در ادامه پیام‌های تسلیتی که پس از رحلت آیت‌الله ناصری صادر شد، حزب‌الله لبنان نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای درگذشت آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه حوزه علمیه یکی از بزرگ‌ترین علما و یک استاد و مربی نمونه را از دست داد، آورده است: درس‌ها و موعظه‌های آن مرحوم در قلب مریدان و دوستداران وی تابید و تمام جهان اسلام به‌ویژه مردم شریف اصفهان و حوزه مبارک آن شهر از آن بهره بردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حزب‌الله لبنان یک پشتیبان معنوی و دوستدار مقاومت را از دست داد؛ شخصیتی که همواره با محبت و اهتمام و دعاهای خود مقاومت را به‌ویژه در جنگ ۳۳ روزه مورد لطف قرار داد و در طول سال‌های گذشته دائماً در ارسال سلام و اطمینان بخشی به مسیر مقاومت دریغ نکرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7991/2/624656/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها