وعده‌ای که با تخصیص اعتبارات ویژه از سوی دولت سیزدهم محقق شد

افتتاح تالار مرکزی ساری بعد از 15 سال


گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای حضور در مراسم گشایش تالار مرکزی ساری، انجام چند دیدار فرهنگی و همچنین نشست با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مازندران وارد ساری شد. بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی و هنری تالار مرکزی ساری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر بود که حدود ۱۵ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد و با تخصیص اعتبارات ویژه سرانجام در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.
تخصیص اعتبارات ویژه توسط دولت سیزدهم برای این طرح
بنا بر گزارش‌هایی که ایرنا درباره برنامه‌های مختلف این سفر منتشر کرده، محمدمهدی اسماعیلی ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ در سفر یک‌روزه‌اش به مازندران بازدیدی از پروژه تالار مرکزی ساری داشت و در آن بازدید علاوه‌ بر وعده تأمین اعتبار تکمیل پروژه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال، گفت که در سفر بعدی‌اش به مازندران این مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری به بهره‌برداری می‌رسد که این وعده در سفر اخیر محقق شد.
عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تأمین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و قرار بود طی 3 سال به بهره‌برداری برسد. طی سال‌های اخیر بارها از سوی مسئولان تاریخ‌های مختلفی برای بهره‌برداری از این مجتمع فرهنگی اعلام شد. اهمیت این پروژه سبب شده بود که بازدید از آن در برنامه‌های سفر مسئولان متعددی قرار بگیرد، طی یک‌سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد، در نهایت با تخصیص اعتبارات ویژه توسط دولت سیزدهم این عملیات اجرایی به پایان رسید.
بنا بر خبر دیگری، اسماعیلی در این سفر با حضور در گلزار شهدای ساری و آرامگاه ملامجدالدین ساری به مقام والای شهیدان نیز ادای احترام کرد. وی روز گذشته با هیأت همراه و استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گلزار شهدای ساری حضور یافت و با اهدای شاخه گل بر سر مزار شهدای مدافعان سلامت و حرم، در آرامگاه ملا مجدالدین نیز حضور یافت و یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.
بنا بر خبر دیگری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر با حضور در منزل خانواده روحانی شهید محمدمهدی ولی‌نژاد، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت و با خانواده شهید دیدار و گفت‌وگو کرد. اسماعیلی در این بازدید ضمن اشاره به نقش و جایگاه والای خانواده شهدا در جامعه، گفت:«هدف اصلی در این دیدار‌ها گرفتن پند و اندرز از خانواده‌های شهدا برای ادامه راه شهیدان است. زبان ما از بیان ایثار و از خودگذشتگی خانواده شهدا قاصر است و امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم، بدون تردید شهدای عزیز پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند و همگی وظیفه داریم، راه شهدا را ادامه دهیم.»
زمینه شناخت بیشتر میرزا کوچک‌خان جنگلی را فراهم کنیم
بنا بر خبری دیگر، شامگاه چهارشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در اجلاسیه تهران کنگره ملی میرزا کوچک خان که همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان برگزار شد، گفت:«باید زمینه شناخت بیشتر اسوه و الگویی مانند او را فراهم کنیم.»
وی ادامه داد: «میرزا کوچک خان صد سال قبل در اوج مظلومیت به شهادت رسید اما بذری که بزرگانی چون او در تاریخ ایران کاشتند، پنجاه و هفت سال بعد با پیروزی انقلاب اسلامی به بار نشست و به درختی تناور بدل شد.»وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «‏آن روزها که میرزا کوچک خان قیام کرد مأموران دست چندم روس و انگلیس بر ایران حکومت می‌کردند، اما امروز ‎ایران مقتدر قدرت برتر منطقه است و اروپا برای رهایی از زمستان سرد و سیاهی که در پیش دارد، دست به دامن میانجیگری ایران شده است. ایران امروز به برکت بزرگانی که در حافظه تاریخی خود دارد به چنین جایگاه بلندی دست یافته است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/23/625260/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها