بحران در فرودگاه‌های آلمان


اعتصاب خلبانان پروازهای مسافری و باری شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، تقریباً تمامی پروازهای فرودگاه‌های اصلی فرانکفورت و مونیخ را زمین‌گیر کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی بی‌اس نیوز، اتحادیه خلبانان لوفت هانزا اعلام کرد این اعتصاب در پی مخالفت مدیریت این شرکت با درخواست‌ها برای افزایش دستمزد رخ داده و کارکنان اعلام کرده‌اند که تنها راهکار حل این مسأله اعتصاب بوده است.
براساس اعلام این شرکت هواپیمایی، لغو نزدیک به 800 پرواز، موجب اختلال در برنامه بازگشت بسیاری از مسافران از تعطیلات تابستانی شده است. این شرکت پیشنهاد افزایش دستمزد 900 یورویی را داده که معادل 5 درصد افزایش برای خلبانان باسابقه و 18 درصد برای خلبانان تازه‌کار است. اما اتحادیه صنفی خواستار 5.5 درصد افزایش در سال‌جاری و افزایشی بیشتر از نرخ تورم در 2023، به علاوه چهارچوب تازه برای پرداخت و تعطیلات شده است. این اتفاقات در حالی رخ داده است که شرکت‌های هواپیمایی در پی بازنشسته کردن زودرس هزاران خلبان به منظور کاهش هزینه‌های همزمان با شیوع کرونا در سال‌های 2020 و 2021 و توقف تقریبی فعالیت‌های این شرکت‌ها، با کمبود خلبان روبه‌رو هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/4/625287/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها