دیگه چه خبر؟


جزئیات توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکایی

 خبر اول اینکه، نیروی دریایی ارتش جزئیات توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی امریکا را منتشر کرد. بر این اساس، ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حین اجرای مأموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و با اقدام بموقع و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل‌کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند. اما با تغییر مسیر ناوشکن نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ، مجدداً مواجه با سایر این شناورها گردید و ناگزیر پس از توقف و کنترل شناورهای موصوف و اطمینان از امنیت دریانوردی، کشتی‌های فوق را رها کرد و از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند، لکن مجدداً مواجه با این کشتی‌ها گردید و ناگزیر فرماندهی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام کرده و مانع از بروز حوادث پیش‌بینی نشده شد.
ناکامی دزدان دریای سرخ با اقتدار اسکورت ارتش
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از درگیری ناوگروه هشتاد و سوم این نیرو با دزدان دریایی در دریای سرخ خبر داد. به گزارش ایرنا، براساس اعلام نیروی دریایی ارتش، یک فروند قایق مشکوک با ۱۲ نفر سرنشین مسلح به کشتی تجاری ایران درباب‌المندب نزدیک شدند که با هوشیاری تیم اسکورت و تیراندازی ناوشکن جماران نداجا از منطقه دور شدند. این سومین درگیری ناوگروه هشتاد و سوم ارتش در یک ماهه گذشته با قایق‌های مشکوک در دریای سرخ است. پیش از این مقامات رژیم صهیونیستی از حضور اسکورت‌ نظامی کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ اظهار نگرانی کرده بودند.

شهادت یک جوان کازرونی بر اثر حمله اوباش

 خبر دیگر اینکه، یک جوان آمر به معروف و ناهی از منکر، شامگاه پنجشنبه در پی حمله اوباش به وی با چاقو به شهادت رسید. به گزارش ایرنا، نام این شهید که از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج ولی عصر (عج) مسجد صاحب الزمان کازرون بوده، «بهروز نبیئی‌پور» است و شامگاه پنجشنبه پس از مراسم سوگواری شب شهادت حضرت رقیه(س) در کنار مسجد با چاقو مورد حمله اوباش قرار می‌گیرد و به مقام رفیع شهادت نائل می‌گردد. فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بامداد  جمعه از دستگیری قاتل این جوان بسیجی خبر داد. بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ «اسماعیل زراعتیان» گفت: حوالی ساعت ۲۲ پنجشنبه ۱۰ شهریورماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر قتل یک جوان  ۲۷ ساله در یکی از محلات شهرستان، مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند. وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد مقتول (جوان ۲۷ ساله بسیجی) به وسیله ضربات چاقو از ناحیه سینه مجروح و به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است. به گزارش رسانه‌های محلی کازرون، علت حمله اوباش، امر به معروف و نهی از منکر لسانی شهید نبیئی‌پور در برابر توهین به مقدسات بوده است
.
من یک ایرانی کرد و متولد اسلام آباد غرب هستم

 دست آخر اینکه، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ادعای یک شبکه ضد انقلاب واکنش نشان داد. وی درباره این ادعا در صفحه مجازی خود نوشت: «یکی از دوستان لینک تصویری خانواد‌گی از ما در دانشگاه استرالیا را برایم ارسال کرد که ظاهراً یک شبکه ضد انقلاب در گزارشش استفاده کرده و مدعی شده است که بچه‌های من تابعیت استرالیا دارند. اینطور گزارش‌های مملو از دروغ، ارزش جواب دادن ندارد ولی به احترام هموطنان عزیز گفتم توضیحاتی بنویسم». زارع‌پور افزود: «با دیدن گزارش، خاطرات دوران تحصیل در استرالیا برایم زنده شد. زمانی که در سال 90 با ویزای دانشجویی برای تحصیل به دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی، که یکی از 50دانشگاه برتر جهان است، رفتم یک فرزند داشتیم. با تلاش شبانه‌روزی و به فضل خداوند توانستم دکترای مهندسی کامپیوتر را سه ساله به پایان برسانم و دوره پسادکتری را هم یک ساله در همان دانشگاه گذراندم. الحمدلله در آن سه سال، علاوه‌بر 10جایزه علمی و پژوهشی که دریافت کردم، دانشگاه رساله دکتری‌ام را هم به‌عنوان یکی از سه پایان‌نامه برتر دانشگاه برگزید.» وزیر ارتباطات که این روزها مورد حمله برخی جریان‌های معلوم‌الحال قرار گرفته است، تصریح کرد: «عکس بی‌کیفیتی هم که این شبکه پخش کرده، مربوط به انتخاب یکی از طرح‌های پژوهشی‌ام به‌عنوان «طرح نوآورانه برتر سال دانشگاه» UNSW Innovator of the year بود که برای گرفتن جایزه به اتفاق خانواده به روی جایگاه رفتیم و اتفاقاً این حضور خانوادگی با استقبال زیاد دانشجویان و استادان مواجه شد.» زارع‌پور همچنین گفت: «در مدت تحصیل، خداوند دو فرزند دیگر هم به خانواده ما عنایت کرد. بچه‌ها بعد از شنیدن اینکه به خانواده ما و این دو تای آخری گفته‌اند تابعیت غیرایرانی دارید، کلی خندیدند خصوصاً که دو تا بچه دبستانی سوژه گزارش شده بودند، برایشان جالب و خنده‌دار بود چون طبق قوانین استرالیا از سال 1986 با ویزای دانشجویی به فرزند کسی تابعیت نمی‌دهند مگر اینکه خودش 10سال توی استرالیا بماند و ما موقعی که بچه‌ها دو و چهار ساله بودند به ایران بازگشتیم». وزیر ارتباطات همچنین در پاسخی کنایه‌آمیز به ادعاهای این شبکه فارسی زبان مستقر در لندن اظهار داشت: «من یک ایرانی کرد و متولد اسلام‌آباد غرب هستم؛ من و همه اعضای خانواده‌ام حتی برای یک لحظه هم تابعیت جمهوری اسلامی ایران را با تابعیت هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنیم. با افتخار فرزند ایرانیم. هیچ کدام از اعضای خانواده من و حتی بستگان درجه یک، تابعیت هیچ جای دنیا را ندارند غیر از ایران. فکر کنم ملکه باید دنبال تابعیت اسلام‌آباد باشد؛ بالاخره هوا رو‌به سرما رفته و اروپا هم به سمت مصرف هیزم و خب جنگل‌های زاگرس پر از هیزم!» وی همچنین کنایه‌ای به جریاناتی که در پی تخریب او برآمده بودند، گفت: «متولیان امر فکری به حال آمران داخلی آمدنیوزها بکنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/5/625294/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها