خبر در خبر


ایرنا-حسن اکبری، معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: خشکسالی بیش از سه هزار میلیارد تومان به نواحی چهارگانه محیط‌ زیست کشور خسارت وارد کرده است.

مهر- سید ابوالقاسم موسوی، مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست نقش آموزش و حمایت مسئولان را در مدیریت پسماند بسیار مهم ارزیابی کرد.

ایرنا- حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی در مجموعه مس سرچشمه رفسنجان(شرکت ملی مس) گفت: در حوزه تولید و صنعت توجه به مسائل زیست محیطی مهم است و درباره این مجموعه نگرانی محیط زیستی ح  داقلی وجود دارد و این مسائل نیز باید مدیریت و رفع معایب شود.

مهر- محمد اسدی، مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد سگ‌های ولگرد در کشور همچنان رو به افزایش است.بحث عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد مطرح شده است اما این طرح‌ها نیازمند حمایت و بودجه است.

ایرنا- طیب امینی، فرماندار نمین از خاموشی آتش‌سوزی در مراتع حاشیه جنگل‌های فندقلو این شهرستان خبر داد و از گردشگران و شهروندان خواست نسبت به حفظ و حراست از منابع طبیعی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

تسنیم- رضا انجم‌شعاع، معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود ۳۰۰ نیروی «قراردادی و طرحی» در سازمان داریم که پیگیر تبدیل وضعیت آنها هستیم، اما آیین‌نامه ماده ۴۴ قانون مدیریت کشوری هرگونه تبدیل وضعیت را مشروط به برگزاری آزمون سراسری می‌داند.

ایسنا- ذبیح‌الله اعظم، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از اختصاص ۵٠ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای مقابله با آفت پروانه برگخوار درختان بلوط زاگرس خبر داد.

ایرنا- احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که بزودی منطقه «زرده» در شهرستان دالاهو به عنوان منطقه حفاظت شده محیط زیستی ثبت و معرفی خواهد شد.

ایلنا- محمود همامی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تأثیر تغییر اقلیم در ایران روی حیات وحش اظهار کرد: به صورت کلی وقتی توزیع و فراوانی منابع آبی افزایش پیدا کند حیات وحش پاسخ مثبت به آن می‌دهد اما برعکس آن درست نیست. بسیاری از گونه‌های جانوری تحت تأثیر تغییر اقلیم قرار می‌گیرند، این یک تهدید جدی است و زیستگاه‌هایی که الان برای حیات وحش مطلوب هستند ممکن است برای چند سال آینده نامطلوب شوند.

مهر-دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و صورتجلسه این کمیته امضا شد.

ایرنا- مجتبی ذوالجودی، معاون سازمان حفاظت محیط‌‌زیست با اشاره به اینکه تالاب هشیلان کرمانشاه به لحاظ قابلیت‌های زیستی و منظر زیست بومی، اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: سایت پرنده‌نگری این تالاب می‌تواند مکانی برای بازدید دوستداران طبیعت، دانشجویان و محققان علوم محیطی و جانوری از پرندگان و آشنایی با گونه‌های مختلف باشد.

ایسنا- مهدی دوست، استاندار هرمزگان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های شهرداری بندرعباس از احداث ابرشهر گردشگری دریایی ایران در هرمزگان خبرداد.
ایلنا- علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با توجه به جایگاه خراسان رضوی در حوزه گردشگری گفت: این استان متفاوت با دیگر استان‌های کشور است و موضوعات آن با توجه به بعد ملی که دارد به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.
​​​​​​​
ایسنا- سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس درباره اجرای کنسرت همایون شجریان در تخت جمشید ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: نسبت به این موضوع کلاً بی‌اطلاع هستم. از طرفی، افرادی که تمایل دارند در محوطه‌ها و بناهای تاریخی در سطح استان‌ها برنامه فرهنگی اجرا کنند، ملزم هستند از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز دریافت کنند. تا کنون مجوز یا ابلاغیه‌ای درباره اجرای کنسرت در تخت جمشید از جانب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان فارس نرسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/17/625325/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها