مهاجم سابق استقلال به جمع سرخپوشان پایتخت پیوست

انتقال جذاب دیاباته به پرسپولیس


گروه ورزشی/ باشگاه پرسپولیس پس از هفته‌ها مذاکره با شیخ دیاباته، مهاجم سابق آبی‌ها که با 15 گل عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم را یدک می‌کشد، بالاخره با این بازیکن به توافق رسید. این مهاجم اهل مالی بامداد جمعه وارد تهران شد و در فرودگاه با امیرعلی حسینی، مدیر روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس که به استقبال او رفته بود، عکس یادگاری گرفت. دیاباته دیروز تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشت و به باشگاه پرسپولیس رفت. او پس از حضور در باشگاه پرسپولیس قراردادش را با این تیم امضا کرد و با پیراهن سرخ‌ها عکس یادگاری گرفت. دیاباته در حالی به پرسپولیس پیوست که فصل گذشته در تیم الغرافه شاگرد آندره استراماچونی ایتالیایی و هم‌تیمی سعید عزت‌اللهی هافبک تیم ملی ایران بود و عملکرد خوبی را در لیگ ستارگان قطر از خود به جای گذاشت. با این حال شیخ عمده شهرت خود را از دوران شروع فوتبالش در فرانسه به دست آورد و در ادامه یک فصل درخشان را با بنونتو در لیگ سری آ تجربه کرد و 8 گل برای این تیم به ثمر رساند.او دو فصل در استقلال حضور داشت که فصل نخست به عنوان آقای گلی دست یافت اما در فصل دوم دیاباته به شکلی ملموس افت کرد و دیگر نشانی از ستاره فصل گذشته نداشت. در این بین می‌توان به بی‌نظمی، مرخصی خارج از نوبت و... او هم اشاره کرد که پرسپولیس باید امیدوار باشد دیگر خبری از این ماجراها برای او نباشد. دیاباته 34 ساله است و با قرارداد یک ساله به پرسپولیس پیوسته و در ترکیب این تیم همراه با یورگن لوکادیا قرار خواهد گرفت.  گفتنی است سرخپوشان پایتخت تمرین دیروز را در سالن بدنسازی مجموعه ورزشی سیدجلال حسینی برگزار کردند. شیخ دیاباته هم در سالن بدنسازی حاضر شد و مورد استقبال قرمزپوشان قرار گرفت. دیاباته که برای اولین بار بود در تمرین و کنار سرخپوشان حضور یافته بود، با کادر فنی و بازیکنان به صحبت پرداخت.
 بازتاب انتقال دیاباته در رسانه فرانسوی
انتقال دیاباته با واکنش سایت‌های فرانسوی همراه بود و در این رابطه سایت «footmercato» فرانسه در گزارشی درباره این مهاجم سرشناس در لیگ فرانسه، نوشت: «شیخ دیاباته بعد از چند فصل در لیگ فرانسه در دوران حضورش در بوردو، هنوز در مدار است. بهتر از آن، او فصل خوبی را با الغرافه قطر پشت‌سر گذاشت و در 16 بازی 11 گل به ثمر رساند و حالا راه خودش را در ایران با پرسپولیس ادامه خواهد داد. او پیش از این بین سال‌های 2019 تا 2021 در ایران و استقلال بازی کرده بود. مهاجم 34 ساله مالیایی امیدوار بود برای آخرین بار بتواند به لیگ فرانسه برگردد ولی مشتری ای پیدا نکرد تا در نهایت راهی ایران شود.«در ادامه این گزارش آمده است:«استراماچونی سرمربی سابق استقلال هدایت الغرافه قطر را برعهده دارد و دیاباته فصل گذشته با درخواست او به قطر رفت ولی عملکرد ضعیف این بازیکن در نیم فصل دوم باعث شد تا استراماچونی او را در لیست خروج بگذارد.»
آمار خوب شیخ در گلزنی
دیاباته در هر تیمی که بوده آمار گلزنی خوبی داشته است. او در بوردو فرانسه در 152 بازی 66 گل به ثمر رساند و پس از آن در آنکارا اسپور ترکیه در 16 بازی 6 گل زد. او در آژاکسیو فرانسه 30 بازی انجام داد و 14 گل زد و پس از آن برای نانسی فرانسه 4 بازی کرد که در این 4 بازی گلی به ثمر نرساند. او در متس فرانسه 11 بازی کرد و 8 گل زد. بنونتو ایتالیا تیم بعدی دیاباته بود که او در 11 بازی 8 گل زد. دیاباته پس از آن به خاورمیانه آمد و به تیم الامارات پیوست. او در این تیم 23 بازی انجام داد و 18 گل زد. استقلال تیم بعدی شیخ بود و برای این تیم 47 بازی کرد و 27 گل زد. او پس از جدایی از استقلال به الغرافه رفت و از 26 بازی 19 گل به ثمر رساند. مجموع بازی دیاباته 311 بازی و 157 گل بود.
پنجمین زوج خط حمله خارجی
با پیوستن شیخ دیاباته به پرسپولیس، این تیم برای پنجمین بار، زوج خط حمله خارجی در اختیار دارد. پیش از این در سال 1385 لویی صلاح حسن و زیاد شعبو، 2 ملی‌پوش عراقی و اهل سوریه در پرسپولیس مهاجم بودند. 2 سال بعد هم ابراهیم توره و پائولو دی کارمو، سنگالی و برزیلی در خط حمله سرخپوشان بازی می‌کردند. در سال 1388 هم اشپیتیم آرفی و وسلی برازیلیا، مهاجمان آلبانیایی و برزیلی در این خط حضور داشتند و سال 1398هم کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس، مهاجمان نیجریه‌ای و ایرلندی برای پرسپولیس بازی می‌کردند و حالا در سال 1401یورگن لوکادیا هلندی و شیخ دیاباته مالیایی زوج جدید خارجی پرسپولیس هستند.

​​​​​​​
واکنش باشگاه سپاهان و میلیچ به خرید  پرسپولیس
پس از قرارداد  پرسپولیس با دیاباته،  باشگاه سپاهان و محمد صادق میرصالحیان مدیررسانه‌ای این تیم به انتقاد از این باشگاه پرداخت. وی در صفحه شخصی خود نوشت: «لوکادیا و دیاباته جمعاً 3 میلیون یورو قیمت خورده‌اند. یعنی حدود 90 میلیارد تومان برای دو نفر! از جیب چه کسی این هزینه‌ها انجام شده است. نماینده‌های محترم مجلس کجای مجلس نشسته‌اند؟ اینها تخلف نیست؟ نمی‌شود که به آب خوردن یک تیم گیر داد، از آن طرف دریا را به تیم دیگری بدهید.»
گفتنی است انتقال دیاباته به پرسپولیس با واکنش هروویه میلیچ بازیکن سابق استقلال و هم تیمی شیخ همراه شد. مدافع کروات با کنایه در استوری اش نوشت: «بعضی اوقات این مردم نیستند که تغییر می‌کنند، این شما بودید که هرگز نمی‌دانستید که آنها واقعاً کی هستند. در ایران فقط آبی.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/20/625330/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها