اخبـــــار


سیاست ارزی «داروهای وارداتی» تغییر می‌کند
داروهای خارجی هنوز تغییر قیمت ندارند

سرپرست اداره‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، جزئیات تغییر سیاست ارزی داروهای وارداتی را تشریح و تأکید کرد که با تغییر سیاست ارزی‌ این داروها، مانند داروهای تولید داخل، پوشش بیمه برایشان افزایش یافته و بنابراین پرداخت از جیب مردم به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد.
دکتر حسین شمالی درباره تغییر سیاست ارزی داروهای وارداتی به ایسنا گفت: سیاست ارزی برای واردات بخشی از داروهای وارداتی نیمایی شد، اما مسأله مهم این است که هنوز تغییر قیمتی برای داروهای وارداتی رخ نداده است. وی افزود: زمانی که شرکت‌ها اولین محموله خود را با ارز نیمایی ترخیص کنند، در آن زمان قیمت جدید مبتنی بر ارز نیمایی به آنها خواهیم داد. بنابراین این داروهای وارداتی هنوز تغییر قیمت نداشتند و فقط سیاست ارزی‌شان از تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ تغییر یافته است.
وی با بیان اینکه در عین حال تغییر سیاست ارزی برای همه داروهای وارداتی نیست و برای حدود ۸۰ درصد بازار داروهای وارداتی سیاست ارزی تغییر کرده است، گفت: به طور کلی ۸۰۰ میلیون دلار محصول نهایی وارد می‌کردیم که تغییر سیاست ارزی فعلاً برای حدود ۶۰۰ میلیون دلار اعمال شده است و به بقیه داروها همچنان ارز ترجیحی تعلق می‌گیرد.
وی ادامه داد: داروهای وارداتی که سیاست ارزی‌شان از ۲۴ مرداد ماه تغییر کرده، داروهایی هستند که مشمول پوشش بیمه هستند. بنابراین با تغییر سیاست ارزی‌شان، مانند داروهای تولید داخلی، پوشش بیمه برایشان افزایش یافته و مابه‌التفاوت قیمت‌ دولتی تا آزاد هم از سوی بیمه‌ها پوشش داده می‌شود بنابراین پرداخت از جیب مردم به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد.
او تأکید کرد: عمده مصرف‌کنندگان این داروها بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر هستند که بعضی از آنها فرانشیزشان صفر بوده و بعضاً هم در حد یک یا دو درصد فرانشیز می‌دهند که بعد از اصلاح سیاست، مطلق پرداختی بیمار تغییر نمی‌کند؛ یعنی بیماری که اصلاً پرداختی نداشت، همچنان فرانشیزش صفر است و بیماری که 2درصد پرداخت می‌کرد، همان میزان پول قبلی را می‌پردازد. وی درباره اعتبار مورد نیاز تغییر سیاست ارزی داروهای وارداتی، گفت: در مجموع برآورد می‌شود که سالانه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. پیش از این و در قالب اجرای طرح دارویاری، اصلاح نظام ارزی دارو با داروهای تولید داخل و با تکیه بر افزایش پوشش‌های بیمه‌ای و ثابت ماندن پرداخت از جیب بیماران، از ۲۳ تیر ماه امسال کلید خورد و به اجرا گذاشته شد.

تمدید مهلت بارگذاری مدارک 
در سامانه رتبه‌بندی تا بیستم شهریور ماه

کارگروه رتبه‌بندی معلمان با صدور اطلاعیه از تمدید مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تا پایان روز یکشنبه بیستم شهریور۱۴۰۱ خبر داد.
در متن این اطلاعیه آمده است: نظر به درخواست تعداد زیادی از همکاران که به‌دلیل مسافرت یا مشکلاتی همچون عدم دسترسی به مدارک و مستندات، موفق به ثبت‌نام و بارگذاری کامل مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان در مهلت مقرر نشده‌‎اند، مهلت ثبت‌نام (بدون تفکیک کد ملی) تا پایان روز یکشنبه بیستم شهریور (۲۰/۶/۱۴۰۱) تمدید می‌‎‌شود.
یادآور می‌شود، همکارانی که ثبت نهایی کرده‌اند اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند نیز می‌توانند مجدداً در مهلت تمدید شده نسبت به اضافه یا کم کردن اطلاعات خود اقدام کنند.
در این اطلاعیه تأکید شده که مدیران، برای رفاه همکارانی که امکانات سخت افزاری مناسبی برای تهیه تصویر مدارک و بارگذاری آنها ندارند، امکانات مدرسه را در اختیار این همکاران قرار دهند.

شناسایی ۱۰۶۷ بیمار جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ،ظرف شبانه روز منتهی به روز گذشته در کشور ۱۰۶۷ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۲۳ بیمار جان خود را از دست دادند.
از 10 تا ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۶۱ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۸۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.‌۹۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۳ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.تا کنون ۶۵ میلیون و ۴ هزار و ۷۵۴ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۵ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۶۴ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند . مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۶۳ دوز رسیده است.

شرایط حضور سربازان در سفر اربعین حسینی

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سربازان در حال خدمت می‌توانند به اربعین بروند به مهر گفت: سربازان در حال خدمت هم می‌توانند مانند سایر افراد به سفر اربعین بروند اما برای رفتن  باید موافقت فرمانده یگان را بگیرند. 
وی افزود: یعنی فرمانده یگان مربوطه باید با مرخصی آن سرباز موافقت کند تا فرد مورد نظر بتواند از کشور خارج شود و به این سفر برود. رئیس سازمان وظیفه عمومی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سربازان برای خروج از کشور نیاز به وثیقه دارند یا خیر گفت: این موضوع مربوط به یگان خدمتی سربازان است، اما عرفاً نیاز به وثیقه نیست و از این بابت مشکلی وجود ندارد.


از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی
نحوه محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی اعلام شد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منظور از سابقه تحصیلی و نحوه محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی را برای داوطلبان کنکور اعلام کرد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤال برخی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ درباره اینکه سابقه تحصیلی چیست و نمره کل سابقه تحصیلی چگونه محاسبه می‌شود، اعلام کرد: سابقه تحصیلی هر داوطلب میانگین وزنی نمرات دروس عمومی و دروس تخصصی در هر رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا ۶-۳-۳) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است.
این امتحانات باید مطابق اصول سنجش و اندازه گیری، به‌طور استاندارد، کیفی، تشریحی و امن مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش توسط بخش سنجش وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و نهایی در سنوات مختلف برگزار شوند. از این رو سهم نمره سابقه تحصیلی در آزمون سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط بر اساس نمرات پایه دوازدهم، در سال ۱۴۰۴ نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم و از سال ۱۴۰۵ به بعد بر اساس نمرات پایه‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) خواهد بود. درخصوص داوطلبین فارغ‌التحصیل نظام قدیم آموزشی از سال ۱۴۰۲ سابقه تحصیلی شامل نمرات تراز شده دیپلم و پیش‌دانشگاهی ایجاد و ملاک عمل خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/22/625332/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها