اخبــــار


با دستور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت
افتتاح همزمان ۷۱ پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

افتتاح ۵۱ پروژه با ارزش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۷ هزار نفری و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۲۰ پروژه با ارزش بیش از ۱,۱۱۷.۰۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۵ هزار نفری در چهار منطقه آزاد تجاری و صنعتی کیش، اروند، ارس و انزلی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی سهلان، انرژی پارس، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان با دستور معاون اول رئیس جمهور و به صورت ارتباط ویدیو کنفرانسی برگزار شد. محمد مخبر ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تأکید بر اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید موتور پیشران صادرات، تولید و اشتغالزایی در کشور باشند، تصریح کرد: این مناطق مرکز پشتیبانی فعالیت‌های اقتصادی در کشور هستند.
پایگاه صادرات به جای پایگاه واردات
معاون اول رئیس جمهور در این مراسم که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نیز دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در دهه‌های گذشته مناطق آزاد نتوانستند نسبت به اهداف از پیش تعیین شده خود موفقیت چندانی داشته باشند و به جای اینکه مرکزی برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی باشند به محل واردات در کشور تبدیل شدند. وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوبی در دولت در چند ماه گذشته در این مناطق انجام شده که البته نباید به همین دستاوردها بسنده کرد و با توجه به امکانات و اختیارات مناطق آزاد می‌توان دستاوردهای بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای کشور ایجاد کرد.
نمونه‌های کوچک شهر الکترونیک
مخبر با بیان اینکه مناطق آزاد بهترین نمونه الگویی و کوچک برای تحقق دولت الکترونیک هستند، افزود: ساماندهی حداقل ۱۵ شهر هوشمند در مناطق آزاد ضروری است که این مهم می‌تواند به عنوان یک دستاورد بزرگ دولت سیزدهم محسوب شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی در مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌توانند با همسایگان خارجی هم مرز خود ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را به عنوان یک فرصت طلایی در بخش‌های پیمان‌های پولی، ارتباطات مالی گسترده، افزایش صادرات و واردات هدفمند پیگیری کنند.
خاندوزی وزیر  امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه ایجاد روش‌های نوین سرمایه گذاری حداقل انتظار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است تأکید کرد: باید در سال دوم فعالیت دولت سیزدهم تلاش شود تا به هدف برون گرایی به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد برسیم. وی همچنین ایجاد سرمایه گذاری و تولیدات مشترک با طرف‌های خارجی با انگیزه صادرات و بازارهای هدف را یک حرکت فعالانه اقتصادی و ارزآور در مناطق آزاد دانست و گفت: با ایجاد امکانات و مدیریت و سرمایه گذاری می‌توان اداره و رشد اقتصادی کشور را به راحتی بر عهده مناطق آزاد گذاشت و علیرغم دشواری‌ها و فشارهای بین‌المللی اهداف برونگرایی اقتصاد مقاومتی محقق شود.
بازدید از مرکز جامع ژنتیک نور
مخبر همچنین در بازدید از مرکز جامع ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) بازدید کرد. معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود به تلاش‌های مقدس متخصصان مرکز جامع ژنتیک نور در تعیین هویت پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم اشاره و تأکید کرد: اقدامات و دستاوردهای دانشمندان، این مرکز را به یک مکان مقدس تبدیل کرده و قطعاً توفیقات و عزم راسخ مجاهدان و فعالان مرکز جامع ژنتیک نور لطفی از جانب پروردگار و از برکت خون پاک شهدا است.
دکتر مخبر با اشاره به فضای معنوی مرکز جامع ژنتیک نور به دلیل حضور پیکرهای شهدا و تشخیص هویت پیکر مطهر آنان گفت: حضور در این مرکز به نوعی توسل به روح شهدایی است که پاک ترین، مقدس‌ترین و مقرب‌ترین انسان‌ها در پیشگاه پروردگار متعال هستند.
معاون اول رئیس جمهور در این بازدید با حضور در آزمایشگاه تعیین هویت پیکر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و همچنین در ادامه از بخش‌های مختلف مرکز جامع ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله(عج) بازدید کرد.

تفحص پیکر مطهر شش شهید دفاع مقدس

گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند پیکر مطهر ۶ شهید دفاع مقدس را در منطقه شلمچه همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه (س) کشف کنند. به گزارش مهر، پیکر مطهر این شهدا با تلاش گروه‌های تفحص طی سه روز در منطقه شلمچه کشف شده است. 
گروه‌های تفحص شهدا همچنین موفق شدند روز چهارشنبه ۹ شهریور پیکرهای مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه دارساوین، کردستان ایران تفحص کنند. گفتنی است ۷ شهریور نیز پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در منطقه هلاله میمک، تفحص شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/2/625336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها