رئیس جمهور در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع):

ائمه(ع) رمز وحدت امت اسلامی هستند


رئیس جمهور پنجشنبه گذشته در آیین گشایش هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، شناخت حقیقی و معرفی اهل بیت(ع) را مأموریت اصلی دین و همه عالمان فرهیخته دانست و تأکید کرد: در سیره ائمه هدی(ع) سه اصل شناخت مقام ولایت و امامت و هدایت انسان‌ها، ستیز با ظلم و ستم و تربیت نفوس مستعده محور بوده است. وی با اشاره به تهدیدات امروز جوامع بشری بویژه تهدیدات فرهنگی، تصریح کرد: اگر مبلغان دینی راه نورانی و نجات‌بخش اهل بیت(ع) را بدرستی معرفی کنند همه نفوس آزادی‌خواه آن را می‌پذیرند. آیت‌الله رئیسی عدالتخواهی را از آموزه‌های مهم اهل بیت(ع) دانست و تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند به تأسی از اهل بیت(ع) در جامعه بشری مردم را به عدالت دعوت کنند، باید خودشان عدالت‌خواه باشند. رئیس جمهور عقلانیت را دیگر آموزه مهم اهل بیت(ع) خواند و گفت: جاهلیت مدرن از نظر ماهیت، همان جاهلیت قدیم اما در ظواهر جدید است. تفاوت در این است که امروز نظام سلطه برای تبلیغ پیام جاهلانه خود همه امکانات از علم و فناوری تا قدرت رسانه را به‌کار گرفته است و می‌کوشد شاخص‌های اخلاقی غلط را در جوامع حاکم کند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ائمه رمز وحدت امت اسلامی هستند و در این مکتب افراط و تفریط وجود ندارد و محور آن عقلانیت، انسانیت و حق‌طلبی است، متذکر شد: امروز بسیاری که دم از حقوق انسان می‌زنند، متأسفانه با رفتاری دوگانه در برابر تضییع حقوق بسیاری از انسان‌ها سکوت کرده‌اند. این در حالی است که حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) در فرمان به مالک اشتر رساترین کلمات را در توجه به حقوق انسان‌ها دارد که می‌توان با افتخار آن را برافراشت و به همه عالم نشان داد. 
در این مراسم که سفرای برخی کشورهای اسلامی و نمایندگان مراجع عظام و شخصیت‌های برجسته فرهنگی از ۱۱۷ کشور جهان حضور داشتند، از سایت جدید «ویکی شیعه»، با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.
پیام به جشنواره جهانی شعر آیینی
گفتنی است رئیس جمهور در پیامی به جشنواره جهانی شعر آیینی، با بیان اینکه شعر آیینی به برکت انقلاب اسلامی به شکوفایی کم نظیری رسیده است و این شجره طیبه هر آن به اذن خدا ثمری تازه می‌دهد و من معتقدم این هنوز از نتایج سحر است، تصریح کرد: میراث عظیم شعر دینی از دل تاریخی پر از رنج، به شما شاعران این عصر رسیده است و تنها با حقگویی و عدالتخواهی است که می توان شکر این نعمت را به جا آورد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7995/2/625340/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها