اخبار


مالیات املاک و خودروهای سواری لوکس تقسیط می‌شود

بر اساس اعلام رئیس سازمان مالیاتی، مالیات املاک و خودروهای سواری لوکس تقسیطی امکان پذیر شد. به گزارش تسنیم، داوود منظور، در بخشنامه‌ای خطاب به ادارات کل سازمان مالیاتی اعلام کرد، نظر به سؤالات و ابهامات مطرح شده توسط برخی از ادارات کل امور مالیاتی در خصوص امکان تقسیط مالیات مالکان خودروهای سواری و وانت دو کابین با مجموع ارزش بیش از 10 میلیارد ریال و همچنین مالکان واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی با ارزش بیش از یکصد میلیارد ریال موضوع بندهای «ش» و «خ» تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 بدین وسیله اعلام می‌دارد: در راستای ماده (47) قانون محاسبات عمومی و آیین‌نامه اجرایی این ماده و همچنین ماده (167) قانون مالیات‌های مستقیم، تقسیط بدهی مزبور امکان‌پذیر است. لذا در همین راستا تقسیط بدهی اشخاص یاد شده تا شش ماه به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود. مدیران کل محترم امور مالیاتی، مجاز به تفویض اختیار مزبور به معاونان و رؤسای امور مالیاتی ذیربط خواهند بود.

 بلوکه شدن ۲۵ درصد وام ارتباطی به بیمه ندارد

درحالی که برخی بانک‌ها اقدام به بلوکه کردن ۲۵ درصد تسهیلات تحت عنوان بیمه بازپرداخت تسهیلات می‌کنند، رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: این موضوع از طرف مجموعه صنعت بیمه نیست و این اقدام مبنای بیمه‌ای ندارد. مجید بهزادپور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدام اخیر برخی از بانک‌ها مبنی بر بلوکه کردن 25 درصد مبلغ تسهیلات به بهانه اخذ بیمه نامه تعهد بازپرداخت وام از متقاضیان، اظهار داشت: قطعاً این موضوع از طرف مجموعه صنعت بیمه نیست و این اقدام مبنای بیمه‌ای ندارد. طبق آیین نامه شماره 51 شورای عالی بیمه (آیین نامه قرارداد گروهی بیمه اعتبار داخلی) بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری که مجوز بانک مرکزی دارند می‌توانند تسهیلات مالی را که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و در معرض ریسک عدم باز پرداخت مطالبات قرار می‌گیرد، به‌صورت گروهی نزد شرکت‌های بیمه گر بیمه کنند. در این نوع قرارداد بیمه‌ای، بانک و مؤسسه اعتباری و سایر اشخاص حقوقی ارائه‌کننده خدمات مالی و عملیات شبه بانکی به‌عنوان طرف قرارداد و بیمه‌گذار با شرکت بیمه قرارداد منعقد کرده و ریسک خود را به بیمه گر منتقل می‌کند، نه تسهیلات گیرنده از بانک. از نظر شرکت بیمه، این بیمه گذار(بانک) است که باید حق بیمه مورد توافق را به بیمه گر بپردازد.بر اساس این گزارش اقدام بانک‌ها در دریافت هزینه حق بیمه از تسهیلات گیرنده ارتباطی به بیمه گر ندارد.

افزایش سقف برداشت از خودپرداز بانک‌ها  در 3 استان

طبق مجوز بانک مرکزی به بانک‌ها، سقف برداشت روزانه از خودپردازها در ایام اربعین ۵۰۰ هزار تومان شد. به گزارش تسنیم، بانک مرکزی همزمان با فرارسیدن ایام اربعین مجوز افزایش برداشت روزانه از خودپردازها را صادر کرد. براساس اطلاعیه‌ای که تعدادی از بانک‌های دولتی و خصوصی منتشر کرده‌اند، با مجوز بانک مرکزی، سقف برداشت روزانه از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در ایام اربعین در برخی از شهرهای مرزی 500 هزار تومان شد. در اطلاعیه بانک سپه آمده است: امکان برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز سپه تا سقف 5 میلیون ریال در هر شبانه روز، از تاریخ هشتم شهریور ماه لغایت پنجم مهرماه سال‌جاری، بر اساس مجوز بانک مرکزی و برای دارندگان کارت‌های عابر بانک سپه (درون بانکی) فراهم شده است. در راستای خدمت‌رسانی به زائران محترم اربعین، بانک مرکزی مصوب کرد تا سقف برداشت روزانه وجه نقد در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و همچنین نقاط مرزی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی تا مبلغ 5 میلیون ریال به‌صورت درون بانکی افزایش یابد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/8/625672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها