با اعلام وزارت بازرگانی و صنعت هند

تجارت ایران و هند ۴۹ درصد رشد کرد


تجارت ایران و هند در7 ماه گذشته رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. طی ۱۲ ماه سال قبل، تجارت دو کشور تنها ۱۰ درصد رشد کرده بود و از یک میلیارد و ۵۳۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده بود. در این میان صادرات هند به ایران در سال ۲۰۲۱ با افت ۴۲ درصدی مواجه شد و به یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار رسیده بود. هند در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۴۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.آمار گمرک ایران نیز نشان می‌دهد در 5 ماهه سال‌جاری، وضعیت صادرات و واردات کشور بهبود یافته است. در مدت یاد شده 20 میلیارد و 900 میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف صادر شده و 21 میلیارد و 700 میلیون دلار واردات به کشور ثبت شده است.
66 درصد از کل صادرات هند به ایران، برنج بوده است
بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی و صنعت هند، کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در 7ماهه  سال‌ جاری میلادی را یک میلیارد و 604 میلیون دلار اعلام کرد.
مبادلات تجاری ایران و هند در این دوره با رشد 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل مبادلات تجاری دو کشور در 7ماهه سال 2021 بالغ بر یک میلیارد و 74 میلیون دلار اعلام شده بود.
صادرات هند به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال رشد 54 درصدی را تجربه کرده و به یک میلیارد و 243 میلیون دلار رسیده است. هند در 7ماهه  سال میلادی گذشته 807 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
واردات هند از ایران نیز در 7ماهه  امسال رشد 35 درصدی داشته و به 361 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 267 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
بر اساس این گزارش ،برنج مهم‌ترین کالای صادراتی هند به ایران در 7ماهه  امسال بوده است، به‌طوری‌که 66 درصد از کل صادرات هند به ایران در این دوره مربوط به برنج بوده است.
کل صادرات برنج هند به ایران در 7ماهه  سال‌ جاری میلادی 825 میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به 12ماه سال قبل 28 درصد رشد داشته است. هند در 12ماه سال قبل 641 میلیون دلار برنج به ایران صادر کرده بود.
همچنین انواع میوه مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای 2022 بوده است ،به طوری که 26 درصد از کل واردات هند از ایران معادل 96 میلیون دلار به این کالا اختصاص داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/7/625697/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها