اخبار


اتصال سامانه بلیت فروشی اتوبوس به سامانه سماح

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با اتصال سامانه بلیت فروشی اتوبوس اربعین به سامانه سماح، ۵۰ درصد از ظرفیت شرکت‌ها، اینترنتی فروخته می‌شود. وی افزود: سامانه بلیت فروشی اتوبوس‌های ویژه مرزهای عراق برای زائران اربعین از امروز به سامانه سماح متصل شده و با سهمیه ۵۰ درصدی بلیت اتوبوس‌های اربعین، اینترنتی عرضه می‌شود. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن عذرخواهی از زائران اربعین برای کمبود بلیت اینترنتی اتوبوس در این روزها از زائران خواست برای برگشت خود به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ مراجعه و مرز ورودی خود را به این سامانه پیامک کنند تا برای بازگشت آنها بهتر برنامه‌ریزی شود.

 
قطار تهران- کربلا تا آخر سال فعال است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، ضمن اعلام تداوم حرکت قطار تهران- کربلا تا پایان سال، گفت: تا پایان شهریورماه ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در استان‌های خوزستان، یزد و لرستان افتتاح می‌شود. میعاد صالحی اظهار کرد: در مسیرهای ریلی در اربعین، سفرها را ۱۰۰ درصد افزایش داده‌ایم. قطار تهران- کربلا را برای کل سال در نظر گرفته‌ایم که این خط فعلاً سه ماه به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است. به گفته صالحی، ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال به بخش حمل‌ونقل ریلی اختصاص نیافته و این بخش را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. وی معتقد است که امسال گام‌های خوبی در ترانزیت ریلی برداشته شده و در حوزه صادرات رکورد ثبت ترانزیت به ثبت رسیده است. معاون وزیر راه اضافه کرد: در حوزه تأمین ناوگان، رکورد سال‌های گذشته زده شد و تولید لکوموتیو را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته‌ایم، به طوری که بخش خصوصی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است. مدیرعامل راه‌آهن گفت: ۱۳۶۶ واگن نو، ۳۳ لکوموتیو و ۶۴ واگن مسافری بازسازی شد و ۴ واگن خود کشش هم در این بخش تأمین شده است‌. وی با اشاره به افزایش بهره‌وری در ۴ماهه اول امسال ادامه داد: در این مدت ۹ میلیون و ۶۰۰ مسافر را جابه‌جا کرده‌ایم که یک رکورد در بخش جابه‌جایی است، همچنین نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد جابه‌جایی و ۲۲ درصد کاهش تأخیرها را داشته‌ایم. در مجموع حمل باری و مسافری طی ۴ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرده است.
صالحی از افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی در ۷۰۰ هکتار زمین خبر داد و گفت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و به‌عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می‌رود،همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط، رشد ۲۰۰ درصدی داشته و ۳ هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است. از طرفی ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره‌برداری است.


افزایش مجوز پروازهای اربعین به ۶۴۸ پرواز

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها از افزایش پروازهای اربعین و جابه‌جایی زائران حسینی خبر داد. غلامرضا رستمیان افزود: تا ۱۳ شهریور ماه ۶۴۸ پرواز (۳۲۴ پرواز رفت و ۳۲۴ پرواز برگشت) مجوز گرفته‌اند. به گفته رستمیان این پروازها از فرودگاه‌های ارومیه، اصفهان، ایلام، بوشهر، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت، لار، لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد انجام می‌شود.


انجام هزار پرواز اربعین به شرط پذیرش فرودگاه‌های عراق

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آمادگی شرکت‌های هواپیمایی ایران برای انجام دادن هزار پرواز در اربعین امسال به شرط پذیرش فرودگاه‌های عراق خبر داد. محمد محمدی بخش در خصوص آمادگی شرکت‌های هواپیمایی برای سفرهای اربعین گفت: ۱۵ شرکت هواپیمایی برای پروازهای اربعین آمادگی دارند و در بازه زمانی ۱۵ تا پایان شهریور این پروازها انجام می‌شود. محمدی بخش اظهار داشت: پیش از این ۱۲۰ پرواز هفتگی به‌صورت منظم در مسیر عتبات داشتیم که اکنون این رقم به ۱۵۵ پرواز در هفته رسید. هزار پرواز از طرف ایران اعلام شده است و مسافران از ۲۰ فرودگاه کشور اعزام می‌شوند، اما مقصد در عراق فقط ۲ فرودگاه بغداد و نجف است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نرخ بلیت‌های اربعین گفت: امسال شرایط متفاوتی داشتیم و نرخ مصوب بلیت پرواز اربعین، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده که از این قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فرودگاه عراق است و با رایزنی‌های صورت گرفته با ایرلاین‌ها نرخ مصوب ۶ میلیون تومانی توافق شد. محمدی بخش با بیان اینکه ۱۰ هزار بلیت عرضه شده و به مردم فروخته شده است، گفت: ۱۵۵ پرواز از ابتدای دهه محرم تا کنون داشته‌ایم و این پروازها بتدریج افزایش می‌یابد و به علت اینکه این درخواست‌ها زیاد بوده است همه تقاضاها را نمی‌توانیم پوشش دهیم، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم ظرفیت را دو برابر کرده‌ایم و تا اکنون نیز هیچ تخلفی صورت نگرفته و نظارت‌ها به طور مداوم صورت گرفته است. آقای محمدی بخش همچنین درباره فروش دلاری بلیت هواپیما گفت: چیزی به اسم فروش بلیت دلاری نداریم و واسطه‌های فروش بلیت و اتباع کشورها در این موضوع نقش داشتند و سه ایرلاین و چند دفتر مسافرتی نیز تاکنون برای فروش بلیت به‌صورت دلاری به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/11/625714/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها