اخبار


معاون امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه 
سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

معاون امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.
به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، احمد اسفندیاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اعتقادات و ارزش‌های معنوی در بین شیعیان، بزرگداشت روز اَربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اَباعَبدالله الحُسِین(ع) به تأسی از بازگشت اهل بیت آن امام همام پس از چهل روز به دشت کربلا جهت زیارت قبور منور سرور آزادگان عالم و یاران باوفای ایشان است. در این خصوص همین بس که یکی از نشانه‌های مؤمن در حدیثی از امام حسن عسگری(ع)، زیارت اربعین ذکر شده است.
وی افزود: از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع و برای تحقق درخواست بازنشستگان در زمینه فراهم شدن امکان حضور آنان در این کنگره جهانی، سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران، زمینه‌ حضور این جمعیت را در اربعین سال‌جاری فراهم آورد.
اسفندیاری توضیح داد: با توجه به تعداد کثیر بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از سویی محدودیت منابع تسهیلات و با عنایت به اعتبار در نظر گرفته شده برابر ۲۴۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی از محل تفاهمنامه با بانک رفاه کارگران، سهمیه هریک از استان‌ها مشخص و ابلاغ شده و ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با توجه به سهمیه‌بندی اعلام شده متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه‌های کانون‌های مستقر در شهرستان‌ها را تعیین و جهت ثبت‌نام به کانون‌ها منعکس می‌کنند.
وی افزود: همچنین در صورت عدم وجود کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران در شهرستان‌ها، ثبت‌نام از طریق شعبه تأمین‌اجتماعی مستقر در همان شهرستان انجام می‌شود. در استان‌های فاقد کانون بازنشستگی استانی، کانون کارگران بازنشسته شهرستان مرکز استان عهده‌دار وظایف خواهد بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: ثبت‌نام متقاضیان توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان صورت پذیرفته و کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تأییدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان مربوطه ارسال می‌کنند.
اسفندیاری ادامه داد: ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیرکل استان، سرپرست شعب بانک رفاه کارگران استان و رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان، نسبت به قرعه‌کشی و انتخاب متقاضیان تا سقف سهمیه تعیین شده اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز را جهت ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه متناسب با سهمیه‌های تعیین شده برای کانون‌های شهرستانی، به کانون‌های مزبور ارائه می‌دهند.
وی تأکید کرد: تمامی شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله عدم چک برگشتی، عدم اقساط معوق و... در این خصوص نیز صادق بوده و از طریق سامانه مذکور اعمال خواهد شد.


رئیس کانون بازنشستگان تهران:
احکام بازنشستگان در سامانه بارگذاری می‌شود

رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: احکام بازنشستگان بزودی در سامانه بارگذاری می‌شود.
به گزارش ایلنا، علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با این مسأله می‌گوید: بازنشستگان نگران نباشند، پیگیری‌های ما نشان داده احکام جدید مستمری‌بگیران سایر سطوح صادر شده و کار به پایان رسیده است. او اضافه می‌کند: ظرف امروز و فردا احکام جدید در سامانه بارگذاری می‌شود و بازنشستگان می‌توانند آنها را رؤیت و دریافت کنند.
دهقان‌کیا به اظهارات مدیرعامل تأمین اجتماعی در چهارشنبه هفته قبل اشاره می‌کند و می‌گوید: مدیرعامل سازمان اظهار داشت که کار صدور احکام در حال انجام است و حقوق شهریور براساس احکام جدید پرداخت خواهد شد، بنابراین هیچ جای نگرانی نیست و این ماه بازنشستگان سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان را دریافت خواهند کرد. او در ارتباط با زمان پرداخت معوقات پنج ماه اول سال گفت: همان‌طور که مدیرعامل وعده داده در ارتباط با زمان پرداخت بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود. ما انتظار داریم مقدمات پرداخت مابه‌التفاوت پنج ماه اول سال بزودی فراهم شود؛ بازنشستگان در انتظار دریافت معوقات خود هستند و در این شرایط اقتصادی به این پول نیاز دارند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد
تسهیل در تکمیل مجموعه‌های ورزشی کارگران
 با مشارکت بخش خصوصی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرعت در تکمیل مجموعه‌های ورزشی کارگران با همکاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، «محمد چکشیان» که به منظور افتتاح چندین پروژه ورزش کارگری به استان یزد سفر کرده است، در بازدید از مجموعه‌های ورزشی کارگران غدیر، شهدای کارگر (۲۲بهمن) و مهریز گفت: مجموعه‌های ورزشی کارگران باید خدمات مناسبی به جامعه کار و تلاش ارائه کند تا این قشر پرتلاش و خانواده‌های آنها بتوانند در کنار کارهای روزمره، ورزش را نیز در برنامه خود قرار دهند.
وی افزود: این کار علاوه‌ بر سلامت جسم و روح کارگران، باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و در عین حال مجموعه‌های ورزشی کارگران باید خدمات با کیفیت و در‌ شأن جامعه هدف ارائه کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت اجاره نوبت‌های مجموعه‌ها تأکید و اظهار کرد: واحدهای تولیدی و کارخانجات بخش‌های خصوصی که دارای نیروی انسانی بالایی هستند می‌توانند از امکانات مجموعه‌های ورزشی کارگری جهت استفاده کارگران خود استفاده کنند.
وی با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: متأسفانه علاوه‌ بر اینکه بسیاری از مردم از خدمات ورزشی محروم شدند، مجموعه‌های ورزشی نیز به‌ دلیل تعطیلی، مشکلات فراوانی متحمل شدند و برخی تا مرز تعطیلی پیش رفتند.
چکشیان معتقد است تلاش برای حفظ بهداشت و سلامت دستگاه‌های ورزشی این فرصت را به مجموعه‌های ورزشی می‌دهد تا بار دیگر رونق بگیرند.
وی در بازدید از اقامتگاه ۱۹ واحدی مجموعه ورزشی کارگران یزد گفت: این میهمانسرا ظرفیت بالایی جهت ارائه خدمات به تیم‌های ورزشی که برای انجام مسابقات به یزد سفر می‌کنند، دارد و امیدواریم در آینده نزدیک به طور کامل تجهیز شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/13/625717/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها