دستگیری سارقان ناکــام طلافروشی


گروه حوادث/ سردسته باند سرقت ناکام از طلافروشی در شرق پایتخت، سارق بدشانسی بود که دو بار دیگر شانس خود را برای سرقت امتحان کرده اما هر دو بار با شکست مواجه شده بود. 
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چهارم شهریور امسال، مأموران گشت پلیس در یکی از محله‌های تهرانپارس به خودرویی با پنج سرنشین مشکوک شدند. با استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد خودرو ساعاتی قبل، از مقابل خانه‌ای به سرقت رفته و صاحب آن گزارش این سرقت را اعلام کرده است.در حالی که خودروی مسروقه به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شده بود، مأموران متوجه شدند سرنشینان خودرو مسلح بوده و قصد سرقت از طلافروشی را دارند، اما زمانی که سارقان از خودرو پیاده شدند تا نقشه‌ای که در سر داشتند را اجرا کنند، مأموران گشت وارد عمل شده و بدین ترتیب سرقت ناکام ماند و سارقان با دیدن مأموران اقدام به فرار کردند. تعقیب و گریز آغاز شد و مأموران با شلیک تیر به لاستیک‌های خودرو آن را پنچر کردند، اما سارقان همچنان اقدام به فرار کرده و به‌ دنبال این فرار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.
سرقت خودروی آزرا
در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، سرقت یک خودروی آزرا به پلیس اعلام شد. راننده خودرو مدعی بود: سوار بر خودروام در خیابان در حال حرکت بودم که خودرویی راهم را سد کرد و مردانی مسلح با اسلحه کلاشنیکف مرا تهدید و به زور از خودرو پیاده کرده و خودروام را به سرقت بردند. بررسی‌های مأموران نشان می‌داد سارقان آزرا همان مردان خشنی هستند که قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی را داشتند. مشخصات خودروی سرقتی به کلیه واحدهای گشت اعلام شد و بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه رد خودروی سرقتی در یکی از شهرستان‌های غربی کشور به‌ دست آمد.
مأموران دریافتند پسری 19 ساله با خودروی سرقتی در شهر تردد دارد و او بلافاصله بازداشت شد. متهم در تحقیقات به همدستی با 4 پسر دیگر اعتراف کرد: من به همراه آرمین و سه همدست دیگر او، سرقت را انجام دادیم و آرمین و همدستانش در یکی از استان‌های مرکزی کشور هستند.او ادامه داد: ما 5 دوست بودیم که در دورهمی‌هایمان فیلم‌های سرقت از طلافروشی‌ها را می‌دیدیم و همین مسأله باعث شد به فکر سرقت مسلحانه از طلافروشی بیفتیم و با این کار پول زیادی به جیب بزنیم. روز حادثه خودرویی را سرقت کرده و در حین پرسه‌زنی یک طلافروشی را انتخاب کردیم. قصد سرقت داشتیم که گشت پلیس متوجه شد و نقشه‌مان ناتمام ماند.با اعتراف متهم، در بازرسی از خانه‌اش سلاح و تعدادی خشاب کشف شد. آرمین در تحقیقات به سرقت ناموفق طلافروشی اعتراف کرد و گفت: یک ماه قبل از سرقت، گروهی تشکیل دادیم که نقشه سرقت مسلحانه را اجرا کنیم اما موفق نشدیم. زمستان سال گذشته نیز به همراه اکیپی دیگر برای سرقت به یکی از منطقه‌های شرق تهران رفتیم اما آن سرقت هم ناموفق ماند. من آدم بدشانسی هستم چراکه مدتی قبل هم به همراه همدست 18 ساله‌ام برای سرقت دیگری وارد عمل شدیم که متأسفانه سرقت سوم هم ناکام ماند و در نهایت دستگیر شدم.تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند سرقت به دستور بازپرس اکبری شعبه اول دادسرای ویژه سرقت در حالی ادامه دارد که دو متهم بازداشت شده در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/19/625731/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها