هفته پنجم لیگ برتر امروز با 7 مسابقه آغاز می‌شود

پرسپولیس مقابل هوادار بدون «هوادار»!


حامد جیرودی/ هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز با انجام 7 مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از آنها هوادار میزبان پرسپولیس است؛ دیداری که قضاوت آن را بیژن حیدری به همراه کمک‌هایش حسن ظهیری و محسن سلطانی بر عهده خواهد داشت. دیدار این دو تیم تهرانی که دربی محسوب می‌شود، در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار می‌شود ولی بدون تماشاگر خواهد بود تا سرخ‌پوشان پایتخت در این بازی بدون هواداران خود برابر هوادار قرار بگیرند! هوادار که فصل گذشته اولین دوره حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد و رضا عنایتی را روی نیمکتش داشت، مقابل پرسپولیس در بازی رفت به تساوی 2-2 رسید و بازی برگشت هم بدون گل مساوی شد. هوادار در این فصل ساکت الهامی را به عنوان سرمربی‌اش انتخاب کرده که او هم داوود فنایی و مظاهر رحیم‌پور مربی دروازه‌بان‌ها و مربی بدنساز فصل گذشته پرسپولیس را به کادر فنی خود اضافه کرده است و تقابل دستیاران سابق یحیی گل‌محمدی با او و پرسپولیسی‌ها از نکات جالب این مسابقه خواهد بود. هوادار در حالی در این مسابقه به میدان می‌رود که لیگ بیست و دوم را با یک برد آغاز کرد اما در 3 بازی بعد، یک باخت و 2 تساوی به دست آورده که آخرین آن تساوی بدون گل برابر تراکتور بود تا با 5 امتیاز در رده هشتم جدول قرار داشته باشد. اما پرسپولیسی‌ها که لیگ برتر را با 2 تساوی آغاز کردند، در ادامه 2 برد کسب کردند تا 8 امتیازی شوند و به صدر جدول صعود کنند. قرمزها در بازی قبل‌شان با گلزنی یورگن لوکادیا و گل به خودی بازیکن صنعت نفت برابر آبادانی‌ها به برتری 2 بر صفر رسیدند و این نشان می‌دهد که هوادار کار سختی برابر میهمان قدرتمند خود در پیش خواهد داشت، چرا که پرسپولیس ضمن شرایط بهتری که نسبت به ابتدای فصل پیدا کرده، در این فصل هنوز گلی نخورده و به دنبال هت تریک برد و حفظ صدرنشینی‌اش در لیگ برتر است. با این حال، باید به این موضوع هم توجه داشت که هوادار تیمی سختکوش است که به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد و ممکن است باز‌هم یقه پرسپولیس را بگیرد؛ تیمی که تعدادی از بازیکنان سابق استقلال مانند داریوش شجاعیان و بابک مرادی را هم در اختیار دارد و حضورشان بر جذابیت‌های این بازی می‌افزاید. البته پرسپولیس هم یکی از بازیکنان سابق استقلال یعنی شیخ دیاباته را هم جذب کرده اما با اینکه این مهاجم اهل مالی ITC‌اش را هم دریافت کرده اما با نظر گل‌محمدی برابر هوادار حضور نخواهد داشت. در هر صورت با اینکه بدون هواداران از جذابیت‌های این بازی کاسته می‌شود اما این بازی به خودی خود می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد.
دربی نفتی‌ها و دربی اصفهان
2 دیدار دیگر نیز ساعت 19 برگزار می‌شود که در یکی از آنها آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک پذیرای تراکتور است. شاگردان سیدمهدی رحمتی با 4 امتیاز در رده دوازدهم هستند و برابر تراکتور تحت هدایت قربان بردیف قرار می‌گیرند که با 2 امتیاز در رده پانزدهم است؛ رتبه‌ای که به هیچ عنوان مطلوب هواداران تراکتور نیست و آنها امیدوارند تیم‌شان هرچه زودتر اولین بردش را کسب کند. به خصوص اینکه کاوه رضایی هم به جمع بازیکنان این تیم اضافه شده و به احتمال زیاد در خط حمله سرخپوشان تبریزی به میدان خواهد رفت. البته سعید واسعی هم به دلیل اعتراض به نیمکت‌نشینی با تصمیم بردیف از تیم کنار گذاشته شده و باید دید چه تصمیمی درباره‌اش گرفته می‌شود. نساجی هم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با مس کرمان دیدار می‌کند. تیم شهر خسته در این فصل هنوز برنده نشده، با 3 امتیاز در رده چهاردهم ایستاده است. البته این تیم از نظر داوری در یکی دو مسابقه متضرر شده که اعتراض حمید مطهری و مسئولان نساجی را در پی داشته است. مس هم که با 4 امتیاز، در رده نهم است، در آستانه این بازی، بیانیه‌ای منتشر و ابراز امیدواری کرد که هیچ تیمی از اشتباه‌های مسلم داوری متضرر نشود و برای همین کمیته داوران تصمیم گرفت تا قضاوت این دیدار را به علیرضا فغانی بسپارد. این دو تیم فصل گذشته در جام حذفی با یکدیگر مسابقه دادند که نساجی با یک گل پیروز شد. از ساعت 20، ذوب‌آهن و سپاهان، دربی اصفهان را در ورزشگاه فولادشهر برابر هم برگزار می‌کنند. سپاهان در هفته چهارم در فولادشهر طعم اولین شکست را مقابل فولاد چشید تا شاگردان ژوزه مورایس با 7 امتیاز به رده سوم جدول سقوط کنند. در مقابل شاگردان مهدی تارتار هم با 4 مساوی و 4 امتیاز در رده دهم هستند و باید دید برابر همشهری پرمهره‌شان چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند. گل گهر از ساعت 20:30 در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان به مصاف ملوان می‌رود. شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از برد هفته اول، 3 مساوی پیاپی کسب کرده‌اند تا با 6 امتیاز در رده ششم جدول باشند اما شاگردان مازیار زارع با 2 باخت، 2 مساوی و کسب 2 امتیاز آخرین تیم جدول هستند و در جست‌وجوی برد به سر می‌برند. از ساعت 21 هم 2 مسابقه آغاز می‌شود که یکی از آنها دربی نفتی‌های لیگ یعنی صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان است که در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود. شاگردان رضا پرکاس پس از باخت به پرسپولیس، با 4 امتیاز در رده سیزدهم هستند اما شاگردان محمدرضا مهاجری پس از تساوی با استقلال، با 5 امتیاز در رتبه هفتم قرار دارند. در بازی همزمان، فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز رودرروی مس رفسنجان قرار می‌گیرد. شاگردان جواد نکونام پس از برد روحیه‌بخش برابر سپاهان، به دومین پیروزی پیاپی خود رسیدند تا با 8 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس به رده دوم صعود کنند اما شاگردان محمد ربیعی، هنوز بردی نداشته‌اند و 4 مساوی در کارنامه‌شان ثبت شده که باعث شده است با 4 امتیاز در رده یازدهم باشند. تقابل لوسیانو پریرا کاپیتان سابق فولاد که به مس رفته با تیم سابقش از نکات جذاب این بازی است. گفتنی است تنها دیدار باقی مانده هفته پنجم از ساعت ۱۹ فردا میان استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.
پیراهن مهرداد میناوند بر تن شیخ دیاباته
شیخ دیاباته، بازیکن جدید پرسپولیس که تمرینات خود را با سرخپوشان آغاز کرده، برای این فصل پیراهن شماره 25  را به تن می‌کند که در پرسپولیس با نام زنده‌یاد مهرداد میناوند شناخته می‌شود. گفتنی است شیخ در باشگاه‌های مختلفی که حضور داشته روی پوشیدن پیراهن خاصی اصرار نداشته است. او در الغرافه شماره ۱۸ می‌‌پوشید و در استقلال نیز با پیراهن شماره 7 به میدان رفت. جالب اینکه او در بنونتو ایتالیا نیز شماره ۲۵ می‌‌پوشید.

نشست خبری
۳ تیم را می‌شناسم که هزینه‌های‌شان بالاتر از پرسپولیس است
گل‌محمدی: چرا بازی ما بدون تماشاگر است؟

​​​​​​​سرمربی پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل هوادار گفت: «مقابل تیمی بازی داریم که خیلی سختکوش و فنی است ولی هدف ما کسب 3 امتیاز است چون این امتیازات به تیم قهرمان خیلی کمک می‌کند. البته شرایط زمین و استادیوم برای این بازی مناسب نیست و نمی‌توان کارهای تاکتیکی انجام داد و بازی روی توپ‌های بلند و مسائل فیزیکی پیش خواهد رفت. امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.» یحیی گل‌محمدی خاطرنشان کرد: «ما تیم بزرگی هستیم که هواداران زیادی داریم و دوست داریم آنها کنارمان باشند. اینکه همه بازی‌ها با تماشاگر است و بازی ما بدون تماشاگر، ظلم در حق پرسپولیس است. بحث امکانات و ساختار و مسائل غیرفوتبالی تأثیرگذار هستند که یک بازی با تماشاگر یا بدون تماشاگر برگزار شود. این مشکلاتی است که باید حل شود. خیلی‌ها دوست دارند این بازی را از نزدیک ببینند و باید شرایط مهیا شود. اگر استادیوم دستگردی آمادگی حضور تماشاگران را ندارد، پس بازی را هم نمی‌تواند برگزار کند. بعضی تصمیم‌گیری‌ها برای من قابل درک نیست.» او درباره هزینه‌های باشگاه و مواردی که بخصوص پس از جذب دیاباته مطرح شد، چنین نظر داد: «من دوست دارم درباره مسائل فنی صحبت کنم. این صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها غیرواقعی است. من ۳ تیم را می‌شناسم که هزینه‌های‌شان از ما بالاتر است. بقیه تیم‌ها را خبر ندارم اما این مسأله مشخص است که ما بر اساس نیاز و خواسته‌های خود هزینه و یارگیری کردیم. نمی‌خواهم ذهنم را درگیر کنم و باشگاه باید این مسائل را مدیریت کند.» گل‌محمدی درباره شرایط شیخ دیاباته هم صحبت کرد: «شرایط جسمانی دیاباته مهیا نیست و چندهفته‌ای کار دارد. اگر این انتقال دوماه پیش صورت می‌گرفت، اتفاق بهتری می‌افتاد اما از باشگاه به خاطر نقل و انتقالات تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی در لیگ داشته باشیم. ما در مجموع یارگیری خوبی داشتیم و بازیکنان جذب شده عاشق پرسپولیس بودند و از پیشنهادهای بهتر گذشتند. لوکادیا هم عملکرد خوبی از خودش نشان داده و بازی به بازی بهتر می‌شود. تیم خوبی جمع کردیم و احساس آرامش داریم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/20/625735/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها