هنرمندان در فضای مجازی


چهره ها
لیلی گلستان دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای فیلم «ابلق» نرگس آبیار دعوت کرده است. او نوشته: «پیشنهاد می‌کنم دیدن فیلم «ابلق» را از دست ندهید. نرگس آبیار واقعاً کارگردان است. متخصص در فضا‌سازی و نوشتن فیلمنامه و دیالوگ‌نویسی و بازی گرفتن از هنرپیشه‌هایش و چه پایان درجه یکی. الناز شاکردوست و هوتن شکیبا چه کردند! واویلا! عجب بازی‌ای ارائه دادند. شکیبا هر بار بهتر از بار قبل. واقعاً دیدنش را از دست ندهید. من که خیلی لذت بردم.»

سهراب پورناظری برگزاری کارگاه آموزشی اردشیر کامکار را اطلاع‌رسانی کرده است. این کارگاه آموزشی با محور توسعه تکنیک‌های اجرایی جدید در نوازندگی کمانچه جمعه 18 شهریورماه ساعت 17 به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود.

فریدون جیرانی برشی از فیلم «آب و آتش» با بازی لیلا حاتمی را با این دیالوگ به اشتراک گذاشته است: «من قرار نیست با اون زندگی کنم... من فقط می‌خوام اون طوری که اون میگه زندگی کنم...حالم از آدمای بی‌کله داره به هم می‌خوره... می‌خوام یه مدت با کسایی باشم که فکر می‌کنن...آدم‌هایی که می‌فهمن... آدم‌هایی که به من احترام می‌ذارن.»

مهران احمدی با انتشار تیزر رسمی قسمت دوم سریال «بی‌گناه» مخاطبان را به تماشای این سریال دعوت کرده است. او این کپشن را برای این تیزر انتخاب کرده: «من با کلی سؤال برگشتم! اومدم دنبال جواب!»

پیروز ارجمند از آیین رونمایی و امضای کتاب صوتی «بچه‌های قالی‌باف خانه» با صدای نادر فلاح و آهنگسازی پیروز ارجمند خبر داده است. این آیین فردا از ساعت 17 تا 19 در خانه دوست واقع در ابتدای کوچه عباس کیارستمی برگزار می‌شود.


عبدالجبار کاکایی بخشی از غزل‌سروده‌های خود را به اشتراک گذاشته است. این ابیات بخش آغازین این غزل است: «ای آینه سرگرم تماشای که بودی/ بسیار معطر شده‌ای! جای که بودی؟/ آنقدر زلالی که عطش شعله‌ورم کرد/آهسته بگو! محو سراپای که بودی.»

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استوری اینستاگرامش از برگزاری سوگواره‌های زائرین و جاماندگان اربعین حسینی توسط این نهاد خبر داده است. طبق اطلاعات درج شده در پوستر این آیین، این سوگواره از ششم تا بیست‌وششم در سه محور «محافل ادبی»، «پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع)» و «برپایی موکب در استان‌های مرزی» برگزار می‌شود. بخش «پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع)» با مشارکت همه‌جانبه کتابخانه‌های عمومی کشور (کتابداران و سایر مخاطبان) برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند به سامانه مسابقات اربعین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی arbaeen.samakpl.ir مراجعه کنند.

میلاد عظیمی نویسنده در صفحه اینستاگرامش به معرفی کتاب «فرهنگ نام‌های محلی پرندگان ایران» پرداخته که توسط گروهی از نویسندگان و به کوشش ابوالقاسم خالقی‌زاده در انتشارات ایران‌شناسی به چاپ رسیده است. او در بخشی از این یادداشت آورده است: «کتاب سودمندی است، بخصوص به‌ کار اهل لغت می‌آید. از منابع مختلف، نام‌های پرندگان استخراج شده و بر مبنای استان تدوین شده است. حیف که نمایه ندارد و حتماً باید در چاپ‌های بعدی این کاستی برطرف شود. بخش پرندگان مازندران را با دقت و لذت بیشتری خواندم. نام‌هایی نا‌آشنا و آشنا دیدم. نام برخی از این مرغان را از کسانی شنیده‌ام که دیگر نیستند. تا یادم نرفته بنویسم که نام‌ «شوپَرپَری» که همان شب‌پره / خفاش است، از قلم افتاده. اسم یکی از پرندگان را که در کودکی از مرحوم دایی قاسمم شنیده بودم و به‌ کلی فراموش کرده بودم، در این کتاب دیدم: «نَفْتِ‌کنْگ».» او در بخش دیگر این یادداشت درباره این پرنده نوشته است: «در کتاب آمده که نفتِ‌کنگ نام محلی «کشیم کوچک» است. در اینترنت عکس‌‌هایی از کشیم کوچک هست. عکسی را می‌گذارم که اگر کسی نفت‌ِکنگ مازندرانی را می‌شناسد بگوید کشیم کوچک.»

دیگه چه خبر
صفحه اینستاگرام سوره مهر در پستی به معرفی کتاب «یک محسن عزیز» پرداخته و درباره این کتاب که درباره شهید محسن وزوایی است، نوشته: «وقتی احساس خواننده به احساس نویسنده گره می‌خورد، می‌توان گفت محتوایی تولید شده که از دل نوشته شده و به جان نشسته است. «یک محسن عزیز» هم که حالا به چاپ پنجم رسیده روایتی داستانی است و مستند از زندگی شهید محسن وزوایی که فائضه غفار حدادی، نویسنده این کتاب در موردش می‌گوید: من با «شهید محسن وزوایی» در مسیر‌های مختلفی قدم زدم و دوست دارم مخاطب من هم چنین  تجربه‌ای را داشته باشد.»

آن‌طور که صفحه اینستاگرام مجله فیلم امروز خبر داده، اصغر یوسفی‌نژاد، کارگردان برجسته تبریزی و برنده جایزه سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر بر اثر عارضه مغزی به کما رفته است. این کارگردان برجسته تبریزی که با فیلم «ائو» مورد توجه منتقدان سینما قرار گرفت، بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان بین‌المللی تبریز بستری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/24/625760/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها