بیداد نشریات بزرگ غربی در توجیه جنایات رژیم تل‌آویو

وقتی حقانیت فلسطینی‌ها کتمان می‌شود


رمزی بارود 
روزنامه نگار و نویسنده فلسطینی
مترجم: وصال روحانی

 مطبوعات و رسانه‌های بزرگ غرب، بویژه امریکا در مسائل خاورمیانه بشدت از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند و در عین حال ادعای بی‌طرفی دارند. این در حالی است که نحوه انعکاس اخبار خاورمیانه در نشریات غربی به وضوح از حمایت آشکار آنها از این رژیم غاصب حکایت دارد. نمونه این نگاه را می‌توان در گزارش این رسانه‌ها ازخبر حمله هوایی این ماه تل‌آویو به نوار غزه مشاهده کرد.
روزنامه پر تیراژ نیویورک تایمز در گزارش خود تلاش کرد قوای دو سوی این نبرد (رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطین) را برابر توصیف کند. حال آنکه همگان می‌دانند تجهیز تسلیحاتی صهیونیست‌ها صد برابر کمک‌هایی است که به فلسطینی‌ها ارائه می‌شود، حتی در تیتر گزارش این روزنامه هم به جای تأکید بر حمله هوایی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها فقط به جریان داشتن این پیکار برای دومین روز متوالی اشاره شده؛ نه از طرفی که حمله ور است یاد شده و نه از جناحی که برای دفاع از سرزمین‌های خود می‌کوشد، اسمی برده شده است. در حالی که فلسطینیان سال‌های متمادی مورد ظلم و تعدی رژیم کودک‌کش تل‌آویو قرار گرفته است و شاهد شهرک سازی‌های وسیع و غیر قانونی اسرائیلی‌ها به قیمت بیرون راندن انبوه فلسطینی‌ها بوده‌اند. در گزارش «واشنگتن پست» دیگر روزنامه معروف امریکایی درباره حملات اخیر جنگنده‌های صهیونیستی هم به جای تأکید بر خیل شهدای فلسطینی به آمار اندک کشته‌های رژیم صهیونیستی اشاره شده و گزارش مبسوطی در این ارتباط به چاپ رسیده است. این در حالی است که در جریان حملات روز دوم جنگنده‌های مذکور به مناطق فلسطینی نشین در نوار غزه 20 زن و کودک فلسطینی به شهادت رسیدند، بنابراین رژیم اشغالگر قدس حتی این دفاعیه صوری را هم نداشت که رزمنده‌های فلسطینی را در دفاع از خود از پای در آورده است. «یو. اس. آ تودی» دیگر روزنامه پرتیراژ امریکا برای توجیه به شهادت رسیدن سه کودک زیر 6 سال فلسطینی طی بمباران صهیونیست‌ها به چاپ این عبارت ناکافی و گول زننده  بسنده کرده است که «در حمله دیروز اسرائیلی‌ها به مواضع نیروهای فلسطینی تعدادی از آنها کشته شدند و این در حالی بود که موشک‌های شلیک شده توسط گروه‌های مبارز فلسطینی باعث مرگ تعداد قابل توجهی از شهروندان تل‌آویو شد.»
بی. بی. سی معروف‌ترین بنگاه خبرپراکنی انگلیس هم راه‌هایی تا همین حد گمراه کننده را در توصیف حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی برگزیده است. در تیتر این روزنامه به جای اشاره به ملیت کودکان و زنان کشته شده در تهاجم‌های اخیر در نوار غزه فقط واژگان «مرگ و بمباران» به شکلی درشت به چاپ رسیده و در گزارش مربوطه عنوان شده، کودکان مستقر در نوار غزه به مرگ‌های سریع عادت کرده‌اند. به این ترتیب حقانیت و مظلومیت فلسطینی‌ها همچنان کتمان و از اسرائیل رفع مسئولیت می‌شود تا این رژیم با استمرار تزریق منابع عظیم مالی اش به حساب دولت‌ها و بنیادهای بزرگ غربی، حیات پر رونق‌تر آنها را رقم بزند.
منبع: Mint press

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/4/625770/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها