اخبـــــار


رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی:
معلمان طرح مهرآفرین شامل رتبه‌بندی خواهند شد

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی با اشاره به تعیین تکلیف معلمان طرح مهرآفرین در رتبه‌بندی فرهنگیان توضیح داد: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه‌بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار خواهد کرد. اجرای گام‌‎های عملی مانند اجرای رتبه‌بندی می‌‎تواند ضمن کاستن از تبعیض‌‎ها زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎‌های مردمی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۳۱ راهکار به مشارکت در ۶۱ راهکار اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبردهای اصلی، مردمی ‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.


انسیه خزعلی عنوان کرد
ارائه خدمات مشاوره به زوجین 
در جهت کاهش آمار «طلاق»

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح مشاوره در استان‌های دارای بیشترین آمار طلاق گفت: بر اساس این طرح، خدمات مشاوره پیش از ازدواج و ۴ سال نخست زندگی به زوجین ارائه خواهد شد به طوری که قرار است زوجین بعد از ثبت ازدواج همان‌گونه که به پزشک مراجعه می‌کنند ماهانه از خدمات مشاوره نیز بهره‌مند شوند تا پیش از تبدیل آن به معضل و عاملی برای اختلاف، سبک زندگی و نوع رفتار خود را اصلاح کنند. انسیه خزعلی در سومین نشست شورای عالی ستاد صبر با اشاره به نقش خانواده در ترویج فرهنگ صلح و سازش و بخشش و رضایت گفت: بخش عمده‌ای از افزایش طلاق مربوط به نبود گذشت و بخشش است. اگر رفتارهای زوجین، والدین و فرزندان در خانواده اصلاح شود قطعاً از تنش‌ها و فشارهای اجتماعی کاسته می‌شود و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از خانواده آغاز خواهد شد. وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره درپیش از ازدواج و ۴ سال نخست زندگی به زوجین افزود: قرار است با همکاری نهادهای متولی در این زمینه هم‌افزایی داشته باشیم. خزعلی با اشاره به اجرای طرح مشاوره در پنج استان که بیشترین آمار طلاق را دارند، افزود: امیدواریم با این اقدام از آمار طلاق کاسته شود.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد
توزیع بیش از ۵ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از توزیع بیش از ۵ میلیون وعده غذای گرم برای نیازمندان از آغاز ماه محرم تاکنون در قالب پویش اطعام حسینی خبر داد.
محمد دهرویه با تشریح عملکرد این نهاد در برگزاری پویش‌های مردمی از ابتدای سال جاری، گفت: در طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان ۱۳۲ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان کمک‌های مردمی در قالب ۲ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۸۰ وعده غذایی و یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۹۳ افطاری ساده میان نیازمندان توزیع شد. وی افزود: در این پویش همچنین ۲۱۹ هزار و ۵۷۷ بسته معیشتی میان خانواده‌های محروم توزیع شد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران به برگزاری پویش نذر قربانی همزمان با عید سعید قربان اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح نیز با همکاری خیّران و مراکز نیکوکاری  ۲۱ هزار بسته گوشت گوسفندی میان خانواده‌های نیازمند در سطح استان تهران توزیع شده است. وی ارزش ریالی نذورات انجام شده در عید قربان را ۴۰ میلیارد و ۴۱ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است. دهرویه در ادامه با اشاره به اجرای پویش مردمی اطعام و احسان حسینی همزمان با ماه محرم و صفر گفت: در این پویش که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، مردم نیکوکار از ابتدای ماه محرم تاکنون با همکاری مراکز نیکوکاری و هیأت‌های مذهبی استان تهران، ۵ میلیون و ۲۰ هزار  و ۵۳۸ وعده غذای گرم در میان خانواده‌های نیازمند تهرانی توزیع کرده‌اند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی همچنین از همکاری ۲۱۴ آشپزخانه در پویش اطعام حسینی خبر داد و اظهار کرد: ۳ هزار و ۸۲۳ نفر به صورت داوطلبانه و جهادی در طبخ و توزیع غذا مشارکت دارند.

کاهش روند بستری بیماران کرونایی در 30 استان کشور

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که در هفته اول شهریورماه نسبت به هفته آخر مردادماه، موارد مرگ و میر در ۲۷ استان و بستری بیماران کووید ۱۹ در ۳۰ استان روند کاهشی داشته است. بنابراین گزارش موارد ابتلا به کووید ۱۹ شامل بستری و سرپایی از ۲۸ هزار و ۱۸۱ مورد در هفته اول مردادماه به ۱۴ هزار و ۹۲۶ مورد در هفته اول شهریورماه رسیده است.
در هفته اول شهریورماه مصادف با هفته ۱۳۲ همه‌گیری کرونا در کشور تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۱۱ هزار و ۳۸۹، تعداد موارد بستری جدید سه هزار و ۵۳۷ مورد و تعداد موارد مرگ و میر جدید در هفته اخیر ۳۲۷ نفر بوده است که این آمار در هفته گذشته به ترتیب،  ۲۲ هزار و ۷۷ مورد سرپایی مثبت شناسایی شده،  ۶ هزار و ۱۰۴ مورد بستری جدید، ۴۳۰ مورد مرگ و میر و بوده است. در استان تهران نیز در هفته اخیر، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۵۴۰ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۶۱۵ نفر و تعداد موارد مرگ و میر جدید ۸۳ نفر بوده است. 
در عین حال در هفته اخیر، افزایش موارد متوفی کووید ۱۹ در چهار استان تهران، ‌ لرستان، هرمزگان و زنجان گزارش شده است.
بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشور، در حال حاضر ۸ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰۲ شهر در وضعیت زرد و ۲۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و بنابر اعلام کارشناسان سلامت، کشور اکنون در شاخه نزولی موج هفتم کرونا قرار دارد.
در عین حال براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱، (۲ تا ۱۲ شهریورماه) به بالغ بر ۳۱.۱۸ درصد رسیده است. در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲ تا ۹ شهریورماه  ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۰.۲۶ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۶۲.۲۶ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان هرمزگان با ۲۵.۱۶ درصد بوده است.
همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۶ مرداد تا ۹ شهریورماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۰.۲۶ درصد بوده است که فرودگاه‌ها با ۹۵ درصد بیشترین میزان رعایت و مراکز ورزشی با ۴۰.۷۰ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند. بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز منتهی به روز گذشته هزار و 163 بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی و ۲۶۵ نفر از آنها بستری شدند و متأسفانه ۴۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. ۸۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۸۲۷ دوز رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/22/625781/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها