آخرین خبرها از سفر اربعین

استقرار ۲۰۰۰ تیم بهداشتی در مرزها


وزیر بهداشت از استقرار هشت بیمارستان صحرایی در مرزها برای مراقبت از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: هفت فروند بالگرد اورژانس، ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس و همچنین هشت بیمارستان و درمانگاه صحرایی برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی از زائران اربعین در بخش‌های مختلف مرزها مستقر شده‌اند.
وی با اشاره به آماده‌باش و تأمین تجهیزات کاروان بهداشتی و درمانی اربعین گفت: رسیدگی بهداشتی و درمانی در داخل کشور با وزارت بهداشت و در خارج از مرزها با هلال احمر است به همین منظور سه فروند هواپیمای بال ثابت در فرودگاه‌های جیرفت و تهران برای انتقال بیماران احتمالی اربعین در نظر گرفته شده است و این هواپیماها ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ تخت را دارند.
جلوگیری از ادامه سفر زائران فاقد مدارک
همچنین رئیس پلیس پیشگیری فراجا در خصوص اینکه افراد فاقد مدارک مجاز به سمت مرزهای اربعین حرکت نکنند، بیان کرد: مدیریت و کنترل جمعیت و جلوگیری از ادامه مسیر زائران فاقد مدارک مجاز به سمت مرزها از جمله وظایف اصلی پلیس است که مأموران انتظامی مستقر در محورهای تعیین شده ضمن تکریم زوار گرامی این موضوع را با جدیت به اجرا خواهند گذاشت.
سردار مهدی معصوم‌بیگی، پلیس پیشگیری را از جمله پلیس‌های پیشگام فراجا در ارائه خدمات به زائران اربعین عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های لازم۱۳۱ توقفگاه با ظرفیت اسکان و خدمات‌دهی مناسب در استان‌های پشتیبان و استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه ویژه زائران اربعین حسینی(ع) پیش‌بینی شده است.
مشکلی برای برگ تردد اربعین نداریم
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا نیز با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفر تا ۱۲ شهریورماه ۳۸۴ هزار و ۴۲۴ زائر از مرز عبور کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از مرز مهران، ۹۰ هزار نفر از مرز شلمچه، ۹ هزار و ۶۰۰ هزار نفر از مرز خسروی، ۳۰ هزار نفر از مرز چزابه و باقی زائران از سایر مرزها همچون مرز باشماق و تمرچین عبور کرده‌اند. همچنین ۵۹ هزار زائر نیز از فرودگاه حضرت امام(ره) از مرز خارج و راهی زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده‌اند.
سردار محمد شرفی با بیان آنکه مشکل صدور برگه تردد برای زائران اربعین مرتفع شده است گفت: با تعاملاتی که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفت، مشکلات مربوطه در این خصوص رفع شد و اکنون نیز تردد زائران به‌صورت روان انجام می‌شود.
وی در خصوص تردد اتباع خارجی از مرز نیز مطرح کرد:‌ فعلاً به‌دلیل عدم موافقت طرف عراقی، امکان تردد اتباع خارجی از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق مقدور نیست و رایزنی‌های لازم در این زمینه با دولت عراق در حال انجام است.
برگ ویژه اربعین به جای گذرنامه
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ارتباط با برخی گلایه‌های مردم در مورد روند صدور گذرنامه‌شان برای سفر به عتبات عالیات و برخی از تأخیرهای‌ ایجاد شده در این ارتباط گفت: تمام تلاش ما این است که در ۴۸ ساعت آینده بخشی از مشکلات به وجود آمده در این زمینه برطرف شود، پلیس به‌صورت شبانه‌روزی مسائل مرتبط با گذرنامه را پیگیری می‌کند و ان‌شاءالله همان‌طور که گفته شد ظرف ۴۸ ساعت آینده با تدابیر اندیشیده شده بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به گذرنامه برطرف می‌شود.
سرهنگ زراعت‌کار در خصوص برگ ویژه اربعین افزود:‌ شهروندان متقاضی صدور گذرنامه که قبل از این فاقد گذرنامه بوده یا تاریخ صدور گذرنامه‌های‌شان مربوط به قبل ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ است، می‌توانند برای اخذ خدمات تنها به دفاتر «پلیس +۱۰» مراجعه و برگ ویژه تردد دریافت کنند. این متقاضیان می‌توانند با دریافت «برگ ویژه اربعین» به‌عنوان سند مسافرتی و به جای گذرنامه، از مزایای یک بار تردد مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال‌جاری با هزینه‌ای کمتر از گذرنامه‌های عادی بهره‌مند شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/22/625783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها