در سالروز حضور جهادی رهبر انقلاب در زلزله سال 47 صورت گرفت

رونمایی از کتاب «دوباره فردوس» با حضور معاون اول رئیس جمهور


گروه سیاسی/ روز گذشته، با حضور معاون اول رئیس جمهور در شهرستان فردوس و همزمان با برپایی اجلاسیه ملی جهادگران در این شهرستان، کتاب «دوباره فردوس» که روایت حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۴۷ این شهرستان است، رونمایی شد. به گزارش ایرنا، این کتاب 240 صفحه‌ای به قلم 
سید علیرضا مهرداد نوشته شده که در آن برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله سال ۴۷ فردوس گنجانده شده است. نویسنده کتاب دوباره فردوس در اجلاسیه ملی جهادگران گفت: این کتاب روایت یک افتخار گمشده در تاریخ فردوس بود که در این سال‌ها از آن غفلت شده بود.
معاون اول رئیس جمهور نیز در سخنان خود در رویداد ملی جهاد مقدس (اجلاسیه جهادگران کشور)، گفت: رویکرد جهادگران، دلسوزی و کمک به اقشار و طبقات ضعیف است و همین رویکرد در دولت نیز وجود دارد که مبارزه با فقر و توزیع عادلانه یارانه‌ها از جمله اقدامات دولت در همین راستا بوده است.
محمد مخبر با یادآوری حضور مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷ برای کمک به زلزله‌زدگان، افزود: ایشان در سال ۱۳۴۷ طلبه‌ای ۲۹ ساله بودند که می‌‌توانستند مانند بسیاری از علمای دیگر به دنبال درس و بحث باشند، اما در کلاس درس اخلاق، تفسیر و فقه ایشان مبارزه با طاغوت وجود داشت چرا که مقام معظم رهبری از نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن آگاه بودند و تمام حرکات ایشان در تقابل با دشمنان بود. وی، حس مسئولیت را از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: احساس مسئولیت را لحظه‌ای از رهبری انقلاب جدا نمی‌بینم و بویژه در موضوعاتی که به سرنوشت مردم کشور و جهان اسلام مربوط باشد حتی لحظه‌ای بی تفاوتی در مقام معظم رهبری مشاهده نمی‌شود.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه دولت برای حل مسائل کشور، نوسانات اقتصادی، تورم، ناترازی بودجه و مسائل بانک‌ها برنامه دارد، گفت: دولت برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغالزایی کارهای بزرگی را شروع کرده و ان‌شاءالله به نقطه خوبی خواهیم رسید. دولت برای انواع اشتغال، مدل، منبع و ظرف اجرا تعریف کرده است.  گفتنی است همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور یافتند.  

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/2/625795/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها