طارمی درخشید، پورتو دوباره برد


شنبه شب مسابقات فوتبال در قاره اروپا پیگیری شد و تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران برای تیم‌های خود به میدان رفتند. در هفته پنجم لیگ پرتغال، پورتو در حالی  به مصاف ژیل ویسنته رفت که طارمی در ترکیب اصلی اژدها حضور داشت اما علیپور به دلیل مصدومیت از روی سکوها نمایش تیمش را نظاره کرد.
​​​​​​​گروه ورزشی/شنبه شب مسابقات فوتبال در قاره اروپا پیگیری شد و تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران برای تیم‌های خود به میدان رفتند. در هفته پنجم لیگ پرتغال، پورتو در حالی  به مصاف ژیل ویسنته رفت که مهدی طارمی در ترکیب اصلی اژدها حضور داشت اما علی علیپور به دلیل مصدومیت از روی سکوها نمایش تیمش ژیل ویسنته را نظاره کرد. این دیدار با برتری 2-0 پورتو به پایان رسید و طارمی نمایشی عالی از خود ارائه داد. ستاره تیم ملی کشورمان که پس از درخشش در اولین بازی فصل و دبل در دیدار مقابل ماریتیمو در 3 بازی بعدی تیمش ناکام بود و تنها در دیدار مقابل اسپورتینگ لیسبون موفق به ثبت یک پاس گل در پیروزی 3-1 تیمش شده بود، در این مسابقه موفق شد در دقیقه 41 به زیبایی دروازه حریف را باز کند و سومین گل فصل خود را به ثمر رساند. او در ادامه موفق به ارسال یک پاس گل تماشایی شد؛ پاسی که از سوی یکی از کاربران توئیتر به پاس‌های دقیق مسوت اوزیل تشبیه شد. البته این گل توسط VAR به دلیل آفساید مردود اعلام شد. گرچه طارمی در دقیقه 44 با یک پاس دقیق، همتیمی خود را در موقعیت بسیار خوب گلزنی قرار داد اما اوستاکیو تصمیم گرفت گالنو را در موقعیت گلزنی قرار دهد و یک دقیقه پیش از اتمام وقت‌های قانونی نیمه اول گالنو دروازه خالی میزبان را برای دومین بار باز کرد. مهدی در نیمه دوم هم موقعیت گلزنی داشت اما موفق نبود و در نهایت از زمین خارج شد. سایت «گل پوینت» پرتغال در ارزیابی فنی‌اش نوشت: «مهدی طارمی کیفیت و خلاقیت همیشگی خود را با توپ نشان داد و با کسب امتیاز 7.2 به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.» پورتو هم با این برد 12 امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد. سیدمجید حسینی، مدافع تیم ملی کشورمان هم شنبه شب مثل همیشه در ترکیب کایسری اسپور مقابل فنرباغچه حضور داشت اما با یک بدشانسی جدی در نیمه دوم مواجه شد. حسینی در شرایطی به‌خاطر مصدومیت مقابل فنرباغچه تعویض شد که در دقیقه 28 پس از یک برخورد با ژائو پدرو روی زمین افتاد و از هوش رفت تا وضعیت نگران‌کننده‌ای به‌خاطر این آسیب از ناحیه سر داشته باشد. در نهایت و پس از ورود تیم پزشکی به زمین، حسینی توانست به بازی ادامه دهد اما سرانجام دقیقه ۵۵ از زمین بیرون رفت و برای کنترل میزان مصدومیت، راهی بیمارستان شد تا تحت نظر پزشکان باشد. کایسری اسپور که میهمان فنرباغچه بود، ۲ بر صفر شکست خورد. گفتنی است باشگاه کایسری اسپور دیروز با انتشار بیانیه ای نوشت:«مجید حسینی در بیمارستان تحت نظر قرار گرفت و معاینات لازم انجام شد و هیچ گونه وضعیت نامطلوبی از سلامتی تشخیص داده نشد و پس از تکمیل کنترل‌ها مرخص شد.»
در چهارچوب هفته چهارم لیگ دسته اول اسپانیا، تیم فوتبال پونفرادینا به مصاف اسپورتینگ خیخون رفت و متحمل شکست 3-1 شد. در این بازی امیر عابدزاده درون دروازه پونفرادینا حضور داشت. علاوه بر این کریم انصاری‌فرد دیگر لژیونرفوتبال ایران با حضور در لیگ قبرس، برای تیم اومونیا به میدان رفت. این تیم قبرسی در دومین هفته از مسابقات لیگ برتر این کشور به مصاف لارناکا رفت و 3-2 پیروز شد. اومونیا در شرایطی به پیروزی رسید که انصاری فرد را از دقیقه 63 در ترکیب خود داشت. وب‌سایت هواداری omonoia24  در مطلبی با تیتر «اولین بازی امیدوارکننده انصاری‌فرد» به حضور مؤثر مهاجم ایرانی در این بازی پرداخت و نوشت: «به نظر می‌‌رسد انصاری فرد در شرایط خوبی قرار دارد. کیفیت فنی کریم یک امر ثابت شده است و در چنین پست حساسی، به تیم کمک زیادی خواهد کرد.» همچنین در این شب، در چهارچوب هفته پنجم بوندس لیگا، لورکوزن 3-2 مقابل فرایبورگ شکست خورد. در این بازی سردار آزمون از دقیقه 60 وارد بازی شد و نتوانست در گلزنی و ممانعت از شکست تیمش مؤثر باشد. سایت «سوفا اسکورد» در ارزیابی فنی‌اش از این دیدار به سردار آزمون نمره متوسط 6.8 از 10 داد. همچنین در هفته هفتم لیگ مجارستان دیدار تیم‌های واشاش و پوشکاش با تساوی 1-1 به پایان رسید. شهاب زاهدی در دقیقه 57 گل تساوی‌بخش پوشکاش را به ثمر رساند. در یکی از مهم ترین و جذاب ترین دیدارهای هفته پنجم لیگ هلند، فاینورد در خارج از خانه به مصاف ایگلز رفت و 4-3 به پیروزی رسید. علیرضا جهانبخش در این مسابقات کار را از روی نیمکت فاینورد آغاز کرد و در دقیقه ۷۴ به زمین آمد. او 3 دقیقه بعد پاس گل پیروزی بخش تیمش را به زیبایی به زیمانسکی داد تا تیمش سه امتیاز حساس را کسب کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/1/625804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها