تحویل پنج میلیون کارت ملی هوشمند


احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اینکه در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند برای تحویل به شهروندان باقی‌مانده بود که تاکنون پنج میلیون کارت ملی هوشمند تحویل داده شده، از تحویل پنج میلیون کارت ملی 
دیگر ظرف ماه‌های آینده خبر داد.

​​​​​​​احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اینکه در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند برای تحویل به شهروندان باقی‌مانده بود که تاکنون پنج میلیون کارت ملی هوشمند تحویل داده شده، از تحویل پنج میلیون کارت ملی دیگر ظرف ماه‌های آینده خبر داد.
وزیر کشور در مراسم رونمایی از درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور، با اشاره به اهمیت پایگاه اطلاعاتی سببی و نسبی برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی گفت: پایگاه اطلاعاتی سببی و نسبی از اهمیت بسزایی برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی ما برخوردار است و در فاصله زمانی کمی سازمان ثبت احوال توانست این کار را محقق کند، امروز حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پایگاه سببی و نسبی را راه‌اندازی کرده و مابقی آن نیز تکمیل خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از مشکلات، پایگاه‌های آماری و ثبتی است که دقیق بودن و گستردگی آنها برای پاسخگویی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در مورد آمارهای ثبتی و آمارگیری‌هایی که انجام می‌شود باید به نکات مختلفی توجه کنیم. آمارگیری سال ۱۳۹۰ و آمارگیری بعدی آن در سال ۱۳۹۵ اگر هم به خوبی و در دوره‌های پنج ساله انجام شود باید نسبت به دقت آنها توجه ویژه داشته باشیم در حالی‌که آمارگیری با اطلاعات ثبتی استحکام بسیار بیشتری دارد. در این مسیر آمارها دقیق‌تر به روز می‌شود، هزینه‌ها و زحمت شهروندان نیز کاهش پیدا می‌کند؛ لذا این پایگاه بسیار ارزشمند است.
وحیدی در خصوص صدور کارت شناسایی موقت برای افراد مشکوک التابعیت ادامه داد:‌ در مورد فاقدین شناسنامه نیز تعدادی افراد از گذشته وجود داشتند که اعلام می‌کردند ایرانی هستند اما هیچ مدرکی برای اثبات حرف خود نداشتند. لذا این افراد به عنوان مشکوک التابعیت نام گرفته بودند. بی‌تردید نمی‌توانیم این افراد را نادیده بگیریم و پس از سال‌ها باید کاری در این حوزه انجام می‌شد. خوشبختانه امروز کارت‌های اول در این حوزه صادر شده و ۸۰۰۰ پرونده نیز در دستور کار قرار دارد تا موقع احراز هویت این افراد شناخته شده باشند و می‌توانند از تسهیلات دولت استفاده کنند تا تعیین تکلیف نهایی آنها صورت بگیرد.
در این مراسم هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مورد کارت ملی ایرانیان خارج از کشور گفت: کارت ملی هوشمند ایرانیان خارج از کشور با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری و در ابتدای سال‌جاری با فراهم شدن زیرساخت‌ها این امر محقق شد. به شکلی که در نمایندگی‌هایی که وزارت امور خارجه معرفی می‌کند درخواست هموطنان دریافت و پس از آن کارت برای آنها ارسال و فعال‌سازی آن انجام می‌شود. این اقدام در سه نمایندگی کوالالامپور، فرانکفورت و وین به صورت پایلوت انجام شد و برای سایر نمایندگی‌هایی که معرفی شوند این اقدام انجام خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7997/1/625805/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها