ایران در ایران


وام یک میلیارد تومانی برای اشتغالزایی در روستاهای مازندران

ساری - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران از تخصیص ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش ایرنا، سید رحیم بخشی اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای نخستین‌بار و با همت دولت سیزدهم برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در روستاهای مازندران تخصیص یافته که در نوع خود بسیار چشمگیر است. وی رویکرد دولت مردمی را توجه به اقتصاد پایدار و بهبود وضع معیشتی روستاییان ذکر کرد و افزود: دولت سیزدهم در راستای ایجاد و حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد و کوچک، تسهیلات مطلوبی برای روستاییان با نرخ سود چهار درصد در نظر گرفته است. متقاضیان می‌توانند پس از ارائه طرح‌های توجیهی و تصویب آن در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد دریافت کنند.

اتمام منابع معدنی استان کرمان تا ۲۰ سال آینده

کرمان - رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: تا ۲۰ سال آینده منابع معدنی استان کرمان تمام می‌شود.
مهدی طبیب‌زاده با اشاره به فعالیت اندیشکده تدبیر آب و انرژی، بیان کرد: در اتاق بازرگانی استان کرمان در حال تشکیل مرکز آینده‌پژوهی هستیم تا مسائل استان را احصا و به مراجع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر اعلام کرده و به‌عنوان مطالبه‌گر، این مسائل را مطرح کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه این استان در حال حاضر متکی به منابع معدنی است، گفت: باید به این توجه داشت که اگر روزی این منابع تمام شود، به‌ دلیل محدودیت منابع آبی، کشاورزی استان به سمتی می‌رود که نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های اقتصادی و اشتغال باشد. طبیب‌زاده با بیان اینکه تا ۲۰ سال آینده منابع معدنی استان کرمان تمام می‌شود و کارخانه‌هایی که ارزش افزوده زیادی هم ایجاد نمی‌کنند غیرفعال می‌شوند، افزود: باید به این مسأله به‌ صورت جدی‌تر توجه شود.

کاهش مصرف آب در دستور کار واحد‌های تولیدی همدان

 همدان- استاندار همدان با اشاره به وضعیت کم‌آبی استان، گفت: تسریع در بهره‌برداری از برج دوم خشک نیروگاه مفتح با هدف کاهش میزان مصرف آب بسیار مهم است‌ ،چراکه کاهش مصرف آب باید در دستور کار واحدهای تولیدی استان باشد.
«علیرضا قاسمی فرزاد» در بازدید از نیروگاه شهید مفتح در خصوص مشکلات کم‌آبی اخیر، افزود: با توجه به اهمیت تأمین آب شرب مردم استان و حفظ محیط‌ زیست و آب‌های زیرزمینی، کاهش مصرف آب توسط واحدهای تولیدی استان و نیروگاه شهید مفتح در اولویت باشد.
قاسمی فرزاد افزود: اقدام نیروگاه در راستای کاهش استفاده از آب چاه‌ها و استفاده بهینه از پساب، جای قدردانی دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8001/16/626288/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها