حوادث جهان


14 کشته و ۲۶ ناپدید در حادثه دریایی برزیل

مقامات برزیلی اعلام کردند که بر اثر غرق شدن قایقی در آب‌های ساحلی شهر «بلم»، مرکز ایالت پارا شمالی در این کشور، دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۲۶ نفر ناپدید شدند.
به گزارش شینهوا، مقامات می‌گویند: علت این حادثه که روز پنجشنبه رخ داد، هنوز نامشخص است.مقامات امنیتی همچنین تأکید کرده‌اند که این قایق مجاز به حمل مسافر نبوده و از یک بندر مخفی، راهی دریا شده است. آتش‌نشانان با کمک غواصان، ۹ قایق و یک بالگرد عملیات جستجو و نجات  برای بیرون آوردن اجساد و یافتن مفقودان را آغاز کرده‌اند.

دومین مظنون مرگبارترین جنایت تاریخ کانادا جان باخت

دومین فرد مظنونی که همراه با برادرش در حمله با چاقو ۱۰ نفر را در منطقه بومیان کانادا کشته بود، پس از چهار روز تعقیب و گریز دستگیر شد اما ساعاتی بعد بر اثر شوک جسمی در بیمارستان جان باخت.
به  گزارش شبکه خبری بی بی سی، مایلز ساندرسون سابقه کیفری طویل و سنگینی داشت. جسد برادر بزرگتر او، «دیمین ساندرسون» ۳۱ ساله نیز روز دوشنبه گذشته در چمنزاری در منطقه «جیمز اسمیت کری» در «ساسکاچوان» پیدا شد.
به گفته پلیس، این دو برادر مظنون بودند که روز یکشنبه ۱۰ نفر را با ضربات چاقو کشتند و ۱۸ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.
پلیس همچنین گفت: علت مرگ دیمین ساندرسون که ممکن است در جریان یک چاقوکشی به دست برادر کوچک‌ترش کشته شده باشد، هنوز در دست بررسی است.
به گزارش رویترز، این یکی از مرگبارترین حملات تاریخ مدرن کانادا در جامعه بومیان آن کشور به شمار می‌رود.
 برخی از رهبران بومیان کانادا این قتل‌ها را با مصرف مواد مخدر مرتبط می‌دانند. اما پلیس هنوز مواد مخدر یا الکل را عاملی برای این قتل‌ها عنوان نکرده است.
به گفته پلیس، مأموران درحالی که ساندرسون با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت فرار می‌‌کرد او را تعقیب کردند. خودروی او در یک جوی آب افتاد و مأموران هنگام بازداشت او در داخل اتومبیلش چاقویی پیدا کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8001/19/626319/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها