قهرمانی سپاهان در لیگ تپانچه قطعی شد


حسین حسن زاده/ چلسی بعد از اخراج توماس توخل، سرمربی جدید خود را معرفی و گراهام پاتر را به عنوان سکاندار جدید آبی‌های لندنی معرفی کرد. شکست تحقیرآمیز چلسی در دیناموزاگرب همان لحظه‌ای بود که تاد بولی منتظرش بود. برای چلسی شکست در یک بازی گروهی لیگ قهرمانان اروپا با گلی عجیب مایه شرمساری است، اما حتی در دوران رومن آبراموویچ هم به مربیان زمان داده می‌شد تا اوضاع را تغییر دهند.
کاملاً مشخص شد که روابط بین باشگاه و مربی مدتی است که بدتر شده است. در واقع در طول تابستان فاصله بین سرمربی تیم «توماس توخل» و مالکان جدید به طور پیوسته در حال افزایش بود. توخل چند ماه بود که با هیأت مدیره باشگاه غریبه شده بود، اگرچه اخراج ناگهانی‌اش حتی با وجود استانداردهای سختگیرانه چلسی بسیار شوکه‌کننده است. گراهام پاتر سرمربی برایتون بعد از توافق با باشگاه چلسی به صورت رسمی به‌عنوان جانشین توماس توخل معرفی شد. عملکرد بسیار خوب گراهام پاتر سرمربی ۴۷‌ساله برایتون در این تیم باعث شد تا پس از برکناری توماس توخل از چلسی بلافاصله برای استخدام او دست به کار شوند و سرانجام این مربی قراردادش را با آبی‌های لندن امضا کند. پاتر که سابقه سرمربیگری در تیم‌های اوسترشوند، سوانزی و برایتون را داشته، قراردادی ۵ ساله با باشگاه چلسی بست.
گراهام پاتر در هر جایی که بوده در حد و اندازه آنجا ظاهر شده است. این مربی 47ساله حالا به چلسی پیوسته و فشار کار در یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپا و حضور در لیگ قهرمانان را تجربه خواهد کرد. اما پاتر با بیرون آمدن از منطقه امن غریبه نیست. این مربی انگلیسی و بازیکنانش در اوسترشوندز سوئد هر فصل یک پروژه فرهنگی را به پیش می‌بردند و در پایان سال آن را اجرا می‌کردند. او و بازیکنانش گاهی در پایان سال نمایشی را به روی سن می‌بردند، گاهی کنسرت برگزار می‌کردند و حتی یک بار اجرایی از دریاچه قو داشته‌اند. جیمی هاپکات، بازیکنی که پاتر او را از تیم تدکستر آلبیون به اوسترشوندز سوئد برد، می‌گوید: «او یک بار اجرایی تک‌نفره در مقابل هزاران نفر داشت. او مربی ما بود و من می‌توانستم بنشینم و به او بخندم، اما او نشان داد که در این نمایش کنار ما است. ما هفت نمایش با هم داشتیم. او یک بار آهنگی سوئدی که در شهر اوسترشوندز محبوب بود را خواند و یک بار از آن کلاه‌های پشمی روی سرش گذاشت و یک آهنگ رپ خواند!» برای هاپکات عجیب نیست که پاتر سپس به سوانزی در چمپیونشیپ رفت و بعد به برایتون در لیگ برتر پیوست و حالا مربی چلسی شده است: «کمتر رشدی در فوتبال تا این حد به‌یادماندنی بوده است. از اوسترشوندز به لیگ برتر؛ این قدمی بسیار بزرگ است.» کیندبرگ هم تردیدی درباره آینده مربی‌اش نداشت: «برای من مسأله این بود که او چه زمانی به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا خواهد پیوست. من در سال 2014 گفتم که او بهترین مربی اسکاندیناوی است، در حالی که خودمان در دسته دوم بودیم و مردم می‌خندیدند. من در سال 2017 پیش‌بینی کردم که او مربی یک باشگاه بزرگ اروپا خواهد شد و حالا امروز می‌گویم که او یکی از پنج مربی برتر دنیا است. مالک چلسی هم به اندازه من باهوش است چون به سراغ این مربی رفته است. آنها با گراهام به دستاوردهایی خواهند رسید که هرگز نداشته‌اند، چه در داخل و چه در خارج میدان. او عصری جدید را در فوتبال رقم خواهد زد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8001/21/626325/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها