دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با زائران اربعین حسینی در مرز چذابه


فرهنگی/  روزهای پایانی هفته روزهای شلوغی برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفرهای استانی خود این هفته (پنجشنبه 17 شهریورماه) به استان خوزستان سفر کرد و ضمن بازدید از وضعیت خدمت‌رسانی به زوار اربعین در مرز عراق، از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه‌های زوار قرار گرفت. از دیگر اتفاق‌های مهم این سفر افتتاح خانه هنر در دومین روز از سفر استانی او به خوزستان بود. بازدید از پروژه نیمه کاره فرهنگسرای آبادان، دیدار با خانواده شهید احمد یلایی و... از دیگر  برنامه‌های این سفر استانی بود.
 
ترویج فرهنگ حسینی از شرقی ترین نقطه کشور تا کربلای معلی
محمدمهدی اسماعیلی که به منظور بازدید از شرایط خدمت رسانی به زوار اربعین پنجشنبه شب در پایانه مرزی چذابه حضور یافته بود در دیدار و گفت وگو با زائران اربعین حسینی از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه‌های زوار قرار گرفت. او همچنین از موکب‌های فرهنگ و هنر  وزارت‌ فرهنگ مستقر در مرز ایران و عراق بازدید کرد. در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی  وزارت فرهنگ و سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته برپا شده است که با ارائه خدمات فرهنگی اقدام به ترویج فرهنگ حسینی می‌‌کنند. اسماعیلی در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اربعین را محور وحدت و نقطه اتصال ملت‌های مسلمان و جهان دانست و خدمت به زوار اربعین حسینی را افتخاری بزرگ توصیف کرد. او همچنین گفت: «همه بخش‌های وزارت فرهنگ در داخل و خارج از کشور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی بسیج شده‌اند.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی توئیتر از تجربه این دیدار نوشت: «امروز در ‎خوزستان قهرمان و در  ‎طریق الحسین به منظور بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زوار اربعین، میهمان جمع خادمین مواکب فرهنگ و هنر در ‎چذابه بودم. امسال با تلاش همکارانم، مواکب فرهنگ و هنر از شرقی‌ترین نقطه کشور تا کربلای معلی به ترویج فرهنگ حسینی به زوار پرداختند.» البته پیش از این بازدید، صبح  پنجشنبه و در بدو ورود به شهرستان آبادان محمدمهدی اسماعیلی ضمن بازدید از پروژه نیمه کاره فرهنگسرای آبادان، بر اهتمام وزارت فرهنگ ،مبنی بر تکمیل و تجهیز این پروژه پس از ۱۷ سال بلاتکلیفی تأکید کرد. وزیر فرهنگ همچنین در ابتدای برنامه‌های سفر دو روزه خود با خانواده شهید احمد یلالی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدیران فعال کانون‌‌های فرهنگی هنری شهرستان آبادان دیدار کرد.
 
افتتاح خانه هنر مسجد سلیمان
ظهر جمعه و در دومین روز سفر استانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان، خانه هنر مسجدسلیمان در راستای اهداف دولت مردمی در تحقق عدالت فرهنگی در این شهرستان افتتاح شد. 
وزیر فرهنگ در مراسم افتتاح «خانه هنر» مسجدسلیمان با بیان اینکه نگاه دولت مردمی در حوزه فرهنگ، بسط عدالت فرهنگی است، گفت: «همه نقاط ایران از استعدادهای درخشانی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر برخوردار هستند که اگر شرایط و امکانات مناسب مهیا باشد، شاهد رشد و تعالی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.» او اظهار امیدواری کرد آنچه شایسته بزرگی و عظمت مردم این منطقه است انجام شود. پروژه «خانه هنر» مسجدسلیمان با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرد. همچنین اعتبار هزینه شده برای این پروژه سه میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان بوده و دارای اتاق‌های اداری و فرهنگی، سالن اجتماعات ۴۰۰ نفره، سالن جلسات، سرسراهای نمازخانه، فضاهای خدماتی و بهداشتی است.
محمدمهدی اسماعیلی در ساعات ابتدایی دومین روز سفر استانی خود با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز  دیدار و گفت‌وگو کرد. در ادامه وزیر فرهنگ از مرقد مطهر دانیال نبی در شهرستان شوش بازدید کرد و گفت که با تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توسعه مرقد دانیال نبی در دستور کار  قرار خواهد گرفت. محمدمهدی اسماعیلی همچنین با حضور در یادمان شهدای شهرستان مسجدسلیمان به مقام شامخ شهدای گمنام و شهید نوجوان بهنام محمدی ادای احترام کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8001/23/626329/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها