هنرمندان در فضای مجازی


نمایشی نوشته «سعید‌پورصمیمی»
«خوشدلان» عنوان نمایشی نوشته سعیدپور صمیمی است که پریزاد سیف کارگردانی آن را بر عهده دارد. سعید‌پور صمیمی، مسعود کرامتی، ابراهیم ابراهیمی، الهام پاوه‌نژاد، رضا مولایی، بهروز پوربرجی، شاهین علایی‌نژاد، علی ‌پویا قاسمی، رها خدایاری، فرزانه زینتی، شهاب عباسیان، رضا فیض‌بخش، حامد مهدی‌نژاد، مهدی محبی، سعید محبی و محمد کیان‌اسماعیلی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. هنوز توضیحات بیشتری درباره این نمایش منتشر نشده، صفحه خانه فیلم در‌این‌باره نوشته:«بزودی اخبار سایر عوامل، زمان و مکان اجرای نمایش خوشدلان منتشر می‌شود.» گویا قرار شده است علاقه‌مندان در پاییز پیش‌رو «خوشدلان» را روی صحنه ببرند.
چهره‌ها
 مهدی حجوانی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، چکیده‌ای از مصاحبه اخیر خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته و این گفت‌وگو به بهانه طرح تأسیس باشگاه دختران نویسنده انجام شده است که در بخشی از آن آمده: «ظلم مشترک در حق دخترها و پسرها این است که کمتر کسی در کار استعدادیابی آنها است. دانشجویان گاهی در دوره کارشناسی تازه متوجه می‌شوند به رشته انتخابی خود علاقه‌ای ندارند. گاهی ما نه بر اساس توانایی‌ها و علایق خود بچه‌ها، بلکه برای ساختن مهره‌ای کارآمد و مطیع در چرخه سرمایه‌داری تلاش می‌کنیم. نظام آموزشی از کودکی به ما مدرک داده و رؤیا فروخته است. مهم این است که در کنار آموزش‌های تئوریک، مهارت‌های زندگی در بچه‌ها افزایش پیدا کند.»
زکریا یوسفی، نوازنده و مدرس سازهای کوبه‌ای، بخشی از تصنیف جدید خود را با دنبال‌کنندگان صفحه‌اش به اشتراک گذاشته و نوشته:«قسمت کوتاهی از تصنیف جدیدم به نام هاویار را می‌شنوید که مدتی پیش ضبط کرده بودیم و دوست داشتم به مناسبت هفدهم شهریور که سالروز تولدم بود آن را با شما به اشتراک بگذارم. در روزهای آتی «صوتی و تصویری» این اثر به‌ صورت کامل در پلتفرم‌های معتبر بین‌المللی منتشر خواهد شد.» او در ادامه نوشته‌اش از همکاری برخی همراهان خود در ساخت این تصنیف، همچون بامداد امینی، دارا دارایی و حمزه یگانه هم تشکر کرده و چند نفری را هم تگ کرده است.
پروین علی‌پور، نویسنده و روانشناس در استوری تازه خود درباره یکی از تألیفات داستانی‌اش؛ کتاب «وقت هر دلتنگی» نوشته که آن را دلنشین‌ترین کتاب از بین آثار خود خوانده است:«وقت هر دلتنگی، دلنشین‌ترین کتاب از بین‌ کتاب‌های من، به انتخاب دلم هست.» این کتاب که با همراهی نشرچشمه روانه کتابفروشی‌ها شده در گروه ادبیات ایران قرار می‌گیرد. این کتاب مجموعه داستان‌هایی خواندنی برای نوجوانان است؛ داستان‌هایی که در آن کودکان در مرکز داستان‌اند و قصه‌ها و تجربه‌های بامزه می‌سازند و مخاطب را به خنده می‌اندازند.
بهرام عظیمی، کارگردان انیمیشن و کاریکاتوریست تصویری، ملکه تازه درگذشته انگلستان را استوری کرده و در توضیحات آن نیز نوشته:«اگر سال گذشته محمد ابوالحسنی عزیز به رحمت خدا نمی‌رفتند، من ساخت دومین انیمیشن سینمایی خودم به نام «پسری با ابروهای ضخیم» را به تهیه‌کنندگی محمد عزیز شروع می‌کردم. قصه این انیمیشن در ایران روایت می‌شود ولی 20 دقیقه از فیلم در سال 1952، یعنی اولین سال سلطنت ملکه الیزابت در انگلیس به تصویر کشیده می‌شود. حتی در یک سکانس مهم این انیمیشن، ملکه در نقش یک کاراکتر اصلی، بازی و دیالوگ دارد.» او در نهایت نوشته‌اش را با این سطر به پایان برده که: «چقدر عجیب است که محمد زودتر از ملکه رفت.»
بهزاد عبدی، آهنگساز در استوری خود درباره برپایی جشنی مردمی برای انیمیشن ایرانی «پسر دلفینی» نوشته است. در توضیحات این پست آمده:«جشن 3 میلیاردی پسر دلفینی! اکران مردمی فیلم با حضور علیرضا طلیسچی، خواننده دو ترانه این اثر درباره مادر، با حضور پرشور مردم در سالن‌ اصلی همایش‌های برج میلاد، همزمان با 3 میلیاردی شدن فروش پسر دلفینی در روز نهم اکران آن برگزار شد.»
علی روئین‌تن، کارگردان و نویسنده، تصویر پسر نوجوانی را منتشر کرده که روی تیشرتی که به تن دارد تصویری از شهید ابراهیم هادی خودنمایی می‌کند. روئین‌تن در توضیحات این عکس نوشته:«این عکس را دوستی برایم ارسال کرد تا بدانم چه عکسی بر لباس این نوجوان خودنمایی می‌کند. در آستانه اربعین شهید لایتناهی حسین(ع)، این عکس و فرستنده آن هشدار دادند تا بدانم در چه راهی پا نهاده‌ام. اگر ابراهیم هادی از دست دلواپسان خلاصی یابد، قطعاً و حتماً مدد مولا و اهل بیت باید یاری کنند تا فیلم این شهید ساخته شود.»

​​​​​​​دیگه چه خبر...
صفحه مجمع ناشران انقلاب اسلامی گزیده‌ای درباره سیزدهمین نشستی که با همراهی این مجمع و به میزبانی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار‌ شده منتشر کرده است. در بخشی از توضیحات مرتبط با این جلسه ادبی آمده:«سیزدهمین نشست ادبی با عنوان طعم کتاب با محوریت کتاب «رومی روم» با حضور حسین زحمتکش زنجانی، نویسنده کتاب و ابراهیم اکبری دیزگاه و طاهره مشایخ، منتقد کتاب روز سه‌شنبه گذشته برابر با پانزدهم شهریور‌ماه جاری در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد. در این گزارش نکاتی به نقل از افراد نامبرده منتشر شده و از علاقه‌مندان دعوت شده مشروح آن را در سایت مجمع ناشران انقلاب اسلامی بخوانند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8001/24/626336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها