اخبار


120 هزار صندلی پرواز برای بازگشت زائران اربعین آماده شد

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: برای سفر بازگشت زائران اربعین، صد هزار صندلی پروازی در نظر گرفته شده بود اما با همکاری طرف عراقی و شرکت‌های هواپیمایی این ظرفیت را به 120 هزار نفر رساندیم.
رستم قاسمی افزود: با توجه به اینکه بخشی از زائران برای سفر زیارتی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌ و بدون گذرنامه از مرز عبور کرده‌اند، اطلاع دقیقی از حجم و زمان سفرهای برگشت نداریم، اما سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای تأمین ناوگان برگشت برنامه‌ریزی کرده است و از سوی دیگر تعدادی از زوار ‌هم با حمل‌ونقل هوایی به کشور برمی‌گردند. وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در زمان اوج بازگشت زائران مشکلاتی داشته باشیم، گفت: از آن منظر که عده‌ای در سال‌های گذشته بدون گذرنامه از مرز عبور کرده‌اند، امسال نیز همان روش را به کار بردند و وارد عراق شدند که امیدواریم برای اوج بازگشت برنامه‌‌ریزی شود تا مردم کمتر دچار مشکل شوند. وزیر راه‌وشهرسازی از برنامه‌ریزی برای سفر بازگشت صد هزار زائر خبر داد و گفت: به همین میزان صندلی پروازی در نظر گرفته شده است. وی درباره امکان افزایش ظرفیت صندلی‌های پروازی گفت:‌ با همکاری نیروهای مسلح این ظرفیت را به 120 هزار نفر می‌رسانیم و این حداکثر توان ما در سفرهای هوایی اربعین است و ‌بقیه زائران از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای به کشور برمی‌گردند. قاسمی درباره بسته شدن مرزها و آخرین وضعیت اعزام اتوبوس‌ها گفت:‌ در حال حاضر مرزها بسته است. به ما دستور داده شده برای بازگرداندن زائران، اتوبوس‌‌ها به مرزها اعزام شوند، البته امکان بازگشایی مرزها وجود دارد. با وزیر کشور صحبت کردیم که اعلام کرد فعلاً برای اعزام زائران  دست نگه دارید تا به شما اطلاع دهیم، بنابراین ممکن است مرزها هم باز شود.

 
دستور وزیر راه‌وشهرسازی مبنی بر تسهیل در تردد زائران اربعین

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین از مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های مرزی خواست با بهره‌گیری از تمامی امکانات رفاهی به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی اقدام کنند.
 ایمن‌سازی ۱۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به مرزهای شش‌گانه
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به مرزهای شش‌گانه کشور برای اربعین حسینی در سال‌جاری خبر داد. رضا اکبری از ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به مرزهای شش‌گانه کشور برای اربعین حسینی در سال‌جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال پروژه‌های ایمن‌سازی در یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به شش پایانه مرزی برای اربعین حسینی اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: این پروژه‌ها شامل نگهداری راه‌ها، خط‌کشی، تکمیل حفاظ بتنی، نصب تابلوی علائم و روکش آسفالت جهت رفع نقاط پرحادثه هستند که با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده است. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه بازدیدهای انجام شده در هفته‌های گذشته از سوی مدیران سازمان بیانگر آن است که اقدامات انجام شده به‌رغم اینکه با شرایط ایده‌آل فاصله دارد بسیار خوب بوده است، ابراز امیدواری کرد با تداوم برنامه‌ریزی‌ها، کیفیت ایمنی جاده‌ها برای سال‌های آینده بیش از حال حاضر ارتقا یابد. اکبری خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برای اربعین حسینی امسال اعتباری جهت تکمیل و تجهیز پایانه‌های مرزی، اجاره ماشین‌آلات و تأمین سوخت آنها و دیگر هزینه‌های جاری از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نظر گرفته شده که با اعتبار ایمن‌سازی جاده‌ها، حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

 
افزایش قیمت بلیت اتوبوس اربعین

در حالی‌که معاون وزیر راه‌وشهرسازی از افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین خبر داده بود، نرخ بلیت برای برخی مسیر‌ها تا ۵۰ درصد دیگر افزایش یافته است. معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی گفت: قیمت بلیت اتوبوس‌های ۲۵، ۳۲ و ۴۴ نفره از تهران به مهران به ترتیب ۴۰۴ هزار تومان، ۳۳۶ هزار و ۲۴۵ هزار تومان تعیین شد. قیمت بلیت اتوبوس از تهران به مرز خسروی نیز برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره، ۳۲ و ۴۴ نفره به ترتیب به ۲۹۶ هزار تومان، ۲۵۶ و ۱۷۲ هزار تومان افزایش یافت. شهریار افندی‌زاده گفت: همچنین قیمت بلیت اتوبوس از تهران به چذابه برای اتوبوس ۲۵ نفره ۴۱۸ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۳۵۲ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۲۸ هزار تومان تعیین شد. افندی‌زاده با اشاره به پیش‌بینی ۵ میلیون مسافر زائر عتبات‌عالیات در ایام اربعین اظهار کرد: در مجموع ۳۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و ریلی و ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان جاده‌ای جا‌به‌جا خواهند شد. معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: در حمل‌ونقل جاده‌ای برای ۱۵ تا ۳۰ شهریور مسیر یک‌ سر خالی را خواهیم داشت، به همین منظور در سال ۹۸ افزایش صددرصدی برای قیمت بلیت در نظر گرفته شد، اما برای امسال این عدد به ۷۵ درصد رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8003/11/626534/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها