نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام مازندران شتاب گرفت


سید محمود حسینی‌پور
استاندار مازندران

​​​​​​​رئیس‌جمهور در جریان هفدهمین سفر استانی هیأت دولت میهمان مردم مازندران بودند. این سفر بدون‌شک نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان را بسیار شتاب داد. در سفر رئیس‌جمهور به مازندران تکمیل ۱۷۶ طرح نیمه‌تمام در دستور کار قرار گرفت و یک طرح جدید هم تعریف نشد که این مسأله نشان‌دهنده رویکرد دولت سیزدهم در حل مشکلات استان و پرهیز از اقدامات نمایشی است.
این اتفاق بزرگی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به شمار می‌رود تا جایی که نمی‌توان دستاورد‌ها و تحولات مهمی که ان‌شاءالله تکمیل این طرح‌ها برای بخش‌های اقتصادی و مردم خواهد داشت را نادیده گرفت.
 این سفر آخرین سفر دولت در سال ۱۴۰۰ بود و بررسی‌ میزان اعتبارات نشان می‌دهد اعتبارات تخصیص داده شده به مازندران نسبت به دیگر استان‌ها قابل توجه‌تر است. در جریان این سفر در مجموع ۱۷ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۱۱ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها بوده است. از بین این مصوبات ۸۴ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد داشته و زمان تکمیل آن طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ است.
ذکر این نکته لازم است که دربرخی از طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به مازندران، پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، آن هم در مدت چهار ماه گذشته پیامد قابل قبولی بوده است.
مشکل زباله در مازندران به‌ دلیل شکنندگی و حساسیت‌های محیط‌‌زیستی و همچنین گردشگرپذیر بودن، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه های مردم استان و دوستداران محیط‌‌زیست به شمار می‌رود که خوشبختانه رئیس‌جمهور مردمی نیز توجه ویژه‌ای به این مسأله داشتند و مصوبات خوبی در این بخش داشتیم،  به گونه‌ای که با تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی به طرح زباله‌سوزی ساری و با پیگیری‌هایی که  بویژه از طرف استانداری مازندران انجام شد، در دهه فجر ۱۴۰۱ گام آزمایشی این نیروگاه راه‌اندازی خواهد شد.
نیروگاه زباله‌سوز نوشهر حدود 8 سال بلاتکلیف مانده بود و شیرابه‌اش در تمام نوشهر پخش شده بود که سفر رئیس‌جمهور برای این طرح نیز پربار بود به گونه‌ای که ۱۵.۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه در نظر گرفته شد و نیمی از این میزان اعتبار تخصیص پیدا کرد و تا پایان شهریورماه جاری افتتاح خواهد شد.
از دیگر دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور مربوط به اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد بود که ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بعد از حضور رئیس‌جمهور با اعتباراتی که جذب خواهیم کرد تا پایان امسال تکمیل شده و می‌توانیم با کشورهای همسایه تجارت را توسعه دهیم.
یکی از دغدغه‌های استان، ورزشگاه شهید وطنی بود که رئیس‌جمهور مأموریت دادند این مهم پیگیری شود که نشان‌دهنده توجه بالای ایشان به طرح‌های مردمی است. در زیر بخش ورزش استان، چندین طرح‌ دیگر نیز چند سال بلاتکلیف بود که با تعیین کارگروه ویژه سرانجام پیدا کرد، از جمله چمن این ورزشگاه کاشته شد، بهسازی ساخت و جایگاه ویژه نصب پروژکتورها هم در مرحله نهایی است.
طبق دستور رئیس‌جمهور برای ورزشگاه شهید وطنی ضرب‌الاجل تعیین شد که بهره‌برداری از این پروژه پایان تیرماه بود، ولی به‌ دلیل تأخیر در تخصیص اعتبارات و برخی مسائل نیاز به زمان بیشتری خواهیم داشت.
این ورزشگاه هم‌اکنون آمادگی برقراری بازی را دارد که اقدامات برای تکمیل نهایی جایگاه ویژه را در دستور کار داریم و برای لیگ برتر، تیم نساجی در این ورزشگاه بازی خواهد داشت. سالن ورزشی کشتی شهرستان جویبار نیز از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور بود که این طرح از حالت تعلیق خارج شد. رقم خوردن اتفاقات خوب برای میانکاله هم از دیگر دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به مازندران بود و در کنار ایجاد پایگاه مهار آتش، بحث طبیعت‌گردی در طبیعت میانکاله محقق شد که نشان از دید بالای رئیس‌جمهور دارد.
البته آزادسازی سواحل  هم از مهم‌ترین گام‌های دولت سیزدهم در استان‌های ساحلی بوده است. عقب‌نشینی از حریم ۶۰متری دریا، اقدامی که همیشه از آن سخن به میان می‌آمد ولی اتفاق نمی‌افتاد که این کار بزرگ در این دولت محقق شد و برای استان مازندران و گردشگری اتفاقات خوبی را رقم زد. در مجموع باید اذعان داشت دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به مازندران مرهمی بر زخم‌های استان بود. درست است که برخی طرح‌ها باید در طول عمر دولت به سرانجام برسد اما نکته مهم این است که این دستاوردها برای مردم ملموس و عینی بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8003/16/626544/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها