سوژه


ژاوی به رکورد زیدان رسید، لوا رکورد رونالدو را شکست

در چهارچوب هفته پنجم لالیگای اسپانیا، بارسلونا به مصاف کادیز رفت و به برتری 4 بر صفر رسید. ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا با این برد به رکورد بزرگ زیدان اسطوره رئال مادرید رسید. زیدان پیش از این به رکورد 17 بازی بدون شکست در خارج از خانه با رئال رسیده بود و حالا ژاوی هم با این برد، به رکورد 17 بازی خارج از خانه بدون شکست زیدان رسید و فرصت دارد تا این رکورد زیدان را بشکند. همچنین در بازی با کادیز رابرت لواندوفسکی ماشین گلزنی لهستانی بار دیگر در لالیگا گلزنی کرد تا رکورد کریستیانو رونالدو را با رئال در لالیگا بشکند. رونالدو در 5 بازی اولش برای رئال در لالیگا موفق شد 5 گل به ثمر برساند و از این حیث رکورددار بود، اما لواندوفسکی این رکورد اعجوبه پرتغالی را شکست. ستاره لهستانی در 5 بازی با بارسلونا در لالیگا 6 گل زد و 2 پاس گل داد. تأثیر لواندوفسکی در 8 گل در 5 بازی لالیگا او را به مؤثرترین بازیکن لالیگا نیز تبدیل کرده است. شاگردان ژاوی با این برد با 13 امتیاز صدرنشین لالیگا هستند. رئال با 12 امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بارسلونا به شمار می‌‌آید.

رئال و بارسا گران‌ترین باشگاه‌های فوتبال

نشریه «دیلی میل» انگلیس به بهانه احتمال فروش باشگاه منچستریونایتد توسط خانواده گلیزرها به اماراتی‌ها، ارزشمندترین باشگاه‌های فوتبال را معرفی کرد. شیاطین سرخ در سال 2005 توسط خانواده امریکایی با مبلغ 790 میلیون پوند خریداری شدند، اما با وجود نتایج ضعیف منچستریونایتد بعد از جدایی الکس فرگوسن در سال 2011 این باشگاه همچنان جزو گران‌ترین‌ها در دنیا است. باشگاه رئال مادرید با ارزش 4.4 میلیارد پوند گران‌ترین باشگاه دنیا است. بارسلونا با ارزش 4.3 میلیارد پوند در رده دوم قرار دارد. منچستریونایتد با وجود نتایج بد در 10 سال گذشته و قهرمان نشدن در لیگ جزیره و اروپا همچنان در رده سوم گرانقیمت‌ترین باشگاه‌ها با ارزش 3.9 میلیارد پوند قرار دارد. باشگاه لیورپول هم به دلیل هدایت یورگن کلوپ و قهرمانی‌هایش در لیگ جزیره و اروپا، ارزش خود را به 3.8 میلیارد پوند رسانده تا در رده چهارم گران‌ترین‌ها قرار بگیرد.

تلاش ستودنی دروازه بان کادیز برای نجات جان هوادار

دیدار شنبه شب بارسلونا و کادیز در حالی که  با نتیجه 2-0 به سود تیم ژاوی دنبال می‌شد ، ناگهان در دقیقه 80 از حرکت ایستاد. مشخص شد که یکی از هواداران به دلیل حمله قلبی از حال رفته و به همین دلیل کارلوس دل سرو گرانده بازی را متوقف کرد. در همان دقایق اولیه که از توقف بازی گذشته بود، کونان لدسما، دروازه‌بان کادیز خیلی سریع متوجه شد که ماجرا از چه قرار است. او پس از این که متوجه شد کادر درمانی حاضر در استادیوم به دستگاه شوک نیاز دارند، به سمت نیمکت دوید. یکی از پزشکان بارسلونا هم به سرعت به کمک شتافت و دستگاه شوک قابل حمل را برای لدسما پرتاب کرد. دروازه بان کادیز هم با نهایت توان دوید تا دستگاه را به پزشکان برساند. تصاویر تلاش دروازه بان کادیز مورد توجه بسیاری از جمله کاربران فضای مجازی قرارگرفت. با توجه به اعلام باشگاه کادیز، هوادار 70 ساله نجات پیدا کرد و دیروز در بیمارستان بستری و تحت نظر بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8003/21/626574/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها