هنرمندان در فضای مجازی


واکنش هنرمندان به موفقیت ایران در جشنواره ونیز
رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیامی کسب افتخارهای تازه برای سینمای ایران در جشنواره‌های فیلم مسکو و ونیز را تبریک گفت. محمد خزاعی دراین پیام آورده:« تداوم موفقیت هنرمندان عزیز سینمای ایران در جشنواره‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که خورشید سینمای شریف ایران، همچنان درخشان است. باعث خرسندی است که سینماگران ایرانی، همچنان حضوری مؤثر در عرصه بین‌الملل دارند و منادی پیام فرهنگ غنی ایرانی با محوریت اخلاق، انسانیت و عدالت هستند...به امید روزهای خوش برای خانواده بزرگ سینمای ایران، به آقایان: بهروز شعیبی، هومن سیدی و محسن تنابنده تبریک می‌گویم و آرزومندم افتخارهای بین‌المللی سینمای شریف ایران مصون از گزند کژاندیشان و بدخواهان مستمر باشد.»  احمد مهران فر بازیگر سریال پایتخت، در صفحه مجازی‌اش پیام تبریک خود به محسن تنابنده و هومن سیدی را اینگونه نوشته است: «محسن عزیز چه شادی بخش و شادی آفرینه.پیش به سوی قله‌های افتخار. دنیا باید بدونه تو کی هستی. هومن عزیز تبریک.بزرگی و باعث افتخار.» بامداد افشارآهنگساز ایرانی هم با انتشارتصاویرهومن سیدی و محسن تنابنده به سینمای ایران تبریک گفته است.رضا بهرام هم با انتشار ویدیویی از هومن سیدی در هنگام  دریافت جایزه نوشته: «خوشا به حال ایران، برای داشتن فرزندانی چون شما» جمشید محمودی نویسنده و کارگردان ایرانی هم پیام تبریکش را با انتشار عکسی از محسن تنابنده و هومن سیدی به اشتراک گذاشته.
علی شادمان هم نوشته: «به به نوش جانتان مبارک سینمای شریف ایران.» جواد عزتی طرحی از هومن سیدی و محسن تنابنده را با جایزه این جشنواره منتشر کرده و در شرح آن نوشته: «به به تبریک به سینمای ایران.» بابک کریمی بازیگر و تدوین‌گر ایرانی هم پیام تبریک خود را با انتشار عکس‌های بازیگران ایرانی در جشنواره ونیز منتشر کرده. علی سرابی هم نوشته: «هومن عزیز افتخار همه ما هستی تبریک».  امیر جدیدی هم با انتشار عکسی از محسن تنابنده در شرح آن نوشته بهترین بازیگر مرد بخش افق‌ها. همچنین تصویری از هومن سیدی را منتشرکرده و نوشته بهترین فیلم بخش افق‌ها جنگ جهانی سوم. آرین وزیر دفتری کارگردان ایرانی هم در شرح عکس‌های محسن تنابنده و هومن سیدی نوشته: «تبریک از ته دل به شما که بی‌اندازه در کنارتون ازتون یاد گرفتم.» بهنوش طباطبایی هم با انتشار تصویری از بازیگران ایرانی در جشنواره ونیز در شرح آنها نوشت: «لیلا حاتمی برنده جایزه زنان سینمایی نویس ایتالیایی و همچنین محسن تنابنده بهترین بازیگر بخش افق‌ها و هومن سیدی بهترین فیلم بخش افق‌ها.» میلاد کی مرام هم نوشته: «به به مبارک همه. خیلی زودتر لایقش بودی.»او در ادامه با انتشار تصویری از محسن تنابنده نوشته: «جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز برای محسن تنابنده مبارک همه.» پژمان بازغی هم با انتشار تصاویری از هومن سیدی و محسن تنابنده به بازیگران برنده جشنواره ونیز تبریک گفته. سعید آقاخانی هم تصویری از محسن تنابنده در هنگام سخنرانی دراین جشنواره منتشر کرده و نوشته: «به به مبارکه آقا محسن.» ارسلان امیری مستندساز و فیلمنامه‌نویس هم نوشته: «صدای ترکیدن استخوان‌هایتان را لابه‌لای هزاران پلانی که از شما دیده‌ایم شنیده‌ایم.»

چهره‌ها
​​​​​​​داریوش مؤدبیان، مترجم و کارگردان تئاتر در استوری تازه خود خبر برگزاری نشست چخوف‌خوانی به میزبانی نشر گویا را اطلاع‌رسانی کرده است. آن‌طور که در اطلاع مندرج در صفحه این هنرمند آمده؛ نشست مذکور پنجشنبه، بیست و چهارم شهریور ماه از ساعت 17:30 تا 20 و بر مبنای کتاب‌های «دوستان، ما بد زندگی می‌کنیم!» و «تک‌پرده‌ای‌های چخوف» برگزار می‌‌شود. در این مراسم داریوش مؤدبیان به‌عنوان مجری شرکت می‌کند.
مجید انتظامی نوازنده و آهنگساز پیشکسوت در صفحه خود برگزاری ارکستر ملی ایران را اطلاع‌رسانی کرده، عنوان این اجرا «همراه با خاطره‌ها» است که به رهبری انتظامی در ارکستر ملی ایران و با همراهی گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. این اجرا به مناسبت هفته دفاع مقدس میزبانی علاقه‌مندان را به عهده خواهد داشت. قطعات «سمفونی حماسه خرمشهر»، «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «بوی پیراهن یوسف»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «جایی برای زندگی»، «شیخ بهایی» و «دوئل» برگزیده‌ای از آثار انتظامی هستند که در «همراه با خاطره‌ها» اجرا می‌شوند.
علی‌الله سلیمی، نویسنده و منتقد ادبی هم درباره برگزاری کلاس‌های تخصصی دهگانه در قالب کارگاه‌های یک‌روزه علمی و عملی نوشته است. این کلاس‌ها که تدریس آنها را سلیمی برعهده دارد، به میزبانی مدرسه روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه بهاران برگزار می‌شود. قواعد نقدنویسی با تأکید بر ادبیات و روزنامه‌نگاری عنوان این کلاس است که چهارشنبه همین هفته، ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند سری به صفحه این نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت یا صفحه مدرسه روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه‌ای بهاران بزنند.
بردیا کیارس رهبر ارکستر در صفحه‌اش پوستری از نمایش «هفت خان اسفندیار» را منتشر کرده و نوشته:«غزل شاکری بازیگر هفت خان اسفندیار شد. شاکری در موسیقی- نمایش هفت خان اسفندیار به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی نقش کتایون را ایفا می‌کند. این نمایش برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به قلم محمدرضا کوهستانی و محصول سازمان فرهنگی هنری اوج است که با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، پاییز سال‌جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8003/24/626594/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها