ستاره پورتو هم گل زد و هم پاس گل داد

پاسخ کوبنده طارمی به منتقدان


گروه ورزشی/ مسابقات فوتبال در قاره اروپا شنبه شب برگزار شد و لژیونرهای فوتبال کشورمان برای تیم‌های خود به میدان رفتند. در چهارچوب هفته ششم لیگ پرتغال، پورتو به مصاف چاوز رفت و به برتری 3 گله دست یافت. در این مسابقه مهدی طارمی در ترکیب اصلی حضور داشت و 84 دقیقه بازی کرد. ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان که در بازی لیگ قهرمانان اروپا با اخراجش زمینه ساز باخت تیمش مقابل اتلتیکومادرید شد، در این بازی جبران کرد و گل اول پورتو را در دقیقه 3 بازی به ثمر رساند و با فرصت‌طلبی عالی در دقیقه 70 گل دوم تیمش را ساخت و اونیلسون این گل را به ثمر رساند. اونیلسون پس از این گل،شادی‌گلش را با طارمی تقسیم کرد و به نوعی کفش‌های او را واکس زد. اما نکته جالب توجه این دیدار حمایت همه‌جانبه هواداران پورتو در ورزشگاه از مهدی طارمی بود آن هم در حالی که این مهاجم ایرانی چند روزی است تحت فشار رسانه‌های پرتغالی قرار گرفته بود. پورتو با این برد و 15 امتیاز توانست به رده دوم صعود کند. سازمان لیگ پرتغال بعد از بازی طارمی را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد تا ستاره ملی پوش کشورمان پاسخی کوبنده به منتقدانش بدهد. سرخیو کونسیسائو، سرمربی پورتو قبل از بازی با چاوز از طارمی مقابل انتقادها حمایت کرد و او را جزو 3 ورزشکار برتر پرتغال معرفی کرد. درخشش طارمی باعث شد تا عکس مهاجم بوشهری تیم ملی روی صفحه نخست تمام روزنامه‌های ورزشی پرتغال باشد. روزنامه آبولا در یادداشتی این گونه از طارمی تمجید کرد: «کسانی هستند که در هنر استعداد دارند، بعضی در نوشتن و برخی دیگر در علوم مختلف. افرادی در ریاضی مستعد هستند و برخی دیگر در ورزش. اما طارمی بدون شک استعدادی در فوتبال و بخصوص گلزنی دارد.» علاوه بر این سایت «گل پوینت» پرتغال نیز پس از پیروزی پورتو به تمجید از ستاره ایرانی پرداخت و تیتر‌زد: «پیروزی اژدها بر دوش طارمی.» این رسانه پرتغالی ارزیابی کننده عملکرد بازیکنان به مهدی طارمی امتیاز 7.7 از 10 را داد تا ستاره ایرانی با کسب بالاترین امتیاز بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.
شکایت پورتو علیه داوران در حمایت از طارمی
طارمی در هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا  - به همراه پورتو مقابل اتلتیکو مادرید - کارت زرد دوم را به دلیل تمارض و فریب دادن داور دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. این موضوع باعث انتقادات گسترده از طارمی در فضای مجازی شد. بعد از این انتقادات باشگاه پورتو به صورت رسمی وارد عمل شد و از ستاره ایرانی‌اش حمایت کرد. در همین رابطه ویتور بایا، نایب رئیس باشگاه پورتو گفت: «می‌خواهیم دوگانگی ضوابط را روشن کنیم. از شورای داوری هم تقاضا دارم این مسائل مربوط به موضوع طارمی را توضیح دهند. آنها باید به روشی دقیق و آموزشی توضیح دهند که چرا تصمیمات خاصی می‌گیرند.»
تداوم روزهای کم فروغ آزمون در بوندس‌لیگا
اما تیم فوتبال بایرلورکوزن شنبه شب در هفته ششم بوندس لیگا به مصاف هرتابرلین رفت که این دیدار با تساوی 2 - 2 به پایان رسید. سردار آزمون ستاره تیم ملی کشورمان بار دیگر از روی نیمکت بازی لورکوزن را آغاز کرد و در دقیقه 76 وارد زمین شد و نتوانست برای تیمش کار خاصی انجام دهد. همچنین در هفته هشتم لیگ بلژیک، شارلروا به مصاف اود هورلی رفت و با شکست 3 -2 دست یافت. در این دیدار علی قلی‌زاده در ترکیب شارلروا حضور داشت و 74 دقیقه بازی کرد. او پاس گل اول تیمش را ساخت. علاوه بر این امیرحسین حسین‌زاده نیز در دقیقه 88 وارد میدان شد. در لیگ کرواسی نیز، دیناموزاگرب به مصاف گوریکا رفت و در دقایق پایانی به برتری 1-0 رسید. صادق محرمی در ترکیب اصلی حضور داشت و یک نیمه برای تیمش بازی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8003/20/626622/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها