اخبار


افزایش معافیت مالیات حقوق‌بگیران با تداوم برخورد قاطع با فرار مالیاتی

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با استمرار برخورد قاطع با فرارهای مالیاتی و ریشه‌کنی این پدیده، عملاً زمینه افزایش معافیت مالیات بر حقوق‌بگیران میسر می‌شود.
به گزارش سازمان مالیاتی، داود منظور با بیان اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی عمدتاً با تکیه‌ بر کوشش مالیاتی و تداوم مبارزه با فرار مالیاتی محقق خواهد شد، اظهار کرد: نباید به پرداخت‌کنندگان منظم مالیات در اقتصاد از جمله بخش حقوق‌بگیران و مشاغل و اقشار ضعیف‏‌تر، فشار مالیاتی وارد شود. وی با تأکید بر ضرورت اشراف کامل سازمان مالیاتی بر تمامی فعالیت‌‏های اقتصادی گفت: بدیهی است اشراف اطلاعاتی نظام مالیاتی بر فعالیت‌‏های اقتصادی از مرحله تولید تا مرحله مصرف‌کننده نهایی است که می‌تواند مانعی در برابر مؤدی برای کتمان درآمد و اقدام به فرار مالیاتی به وجود بیاورد. منظور افزود: افرادی که با روش‌ها و ترفندهایی مانند کارت به کارت کردن، دریافت سکه و دلار و... در تلاش برای کتمان درآمد و نپرداختن مالیات هستند، در حقیقت حقوق عامه را نادیده می‌گیرند. چرا باید صاحبان برخی مشاغل از پرداخت مالیات ممانعت کنند و کارمندان و حقوق‌بگیران با درآمد ثابت به‌صورت منظم مالیات بپردازند. باید عدالت مالیاتی برقرار شود. رئیس ‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، در ادامه به تصویب دستورالعمل اجرایی تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری در شورای پول و اعتبار و اعلام آن توسط بانک مرکزی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل، حساب‏‌هایی که توسط فعال اقتصادی به‌عنوان حساب تجاری اعلام می‌شود، مبنای محاسبه مالیات قرار می‌گیرد چرا که تراکنش‌‏ها و هرگونه واریزی به این حساب‌ها به‌عنوان درآمد و فروش مؤدی تلقی می‌شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

بانک پاسارگاد: افزایش هزینه پیامک به نفع مشتریان است!

بانک پاسارگاد که در روزهای اخیر هزینه پیامک‌های اطلاع‌رسانی را افزایش داد، توضیحاتی در این باره ارائه کرد و آن را به نفع مشتریان دانست. به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته خبر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان منتشر شد. این در حالی بود که بانک مرکزی اعلام کرد هیچ‌گونه بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ نکرده و آخرین بخشنامه درباره افزایش پیامک مشتریان آذر سال ۱۳۹۹ منتشر شده و همچنان معتبر و لازم‌الاجراست. بانک پاسارگاد در اطلاعیه‌ای در ارتباط با نحوه اعمال هزینه پیامک‌های سازمانی توضیح داد: با توجه به افزایش بیش از صد درصدی هزینه پیامک‌های سازمانی توسط اپراتورهای تلفن همراه در سال‌جاری و با عنایت به جدول کارمزدهای خدمات الکترونیکی هفتم آبان ماه ۱۳۹۹ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عادلانه کردن هزینه کارمزد دریافتی از مشتریان گرامی در دستور کار بانک قرار گرفته است. از آنجا که طبق بررسی‌ها، بیش از ۷۰درصد مشتریان بانک پاسارگاد تراکنش‌های محدودی در حساب‌های خود داشته‌اند، روش محاسبه کارمزد ضرورتاً باید از آبونمان سالانه به هزینه هر تراکنش اصلاح می‌شد. بنابراین روش عادلانه محاسبه هزینه‌های مشتریان اقتضا می‌کرد عملکرد هر مشتری جداگانه مبنای محاسبه و اعمال کارمزد قرار گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/8/627369/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها