دستگاه‌ها به واگذاری اراضی مازاد برای نهضت ملی مسکن مکلف شدند


عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از مجموع ۶ هزار هکتار اراضی شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی، ۸۰۹ هکتار به وزارت راه برای نهضت ملی مسکن منتقل شده است.
تقی رضایی اظهار کرد: برنامه ابلاغی به وزارت راه و شهرسازی ۴ میلیون واحد مسکونی است که ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در شهرها و مابقی  در روستاها است. از این تعداد ۱،۵ میلیون واحد مسکونی در ۲۲ هزار هکتار اراضی مستعد نهضت مسکن جا دادیم، ۳۵ هزار هکتار اراضی آماده الحاق محدود شهرها است که یک میلیون و ۳۰۰ واحد پوشش می‌دهد.
وی افزود: بنا بر قانون جهش تولید که به تصویب مجلس رسید، از ظرفیت دستگاه‌های دولتی که زمین مازاد داخل محدوده دارند، استفاده می‌کنیم.
عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اطلاعات اراضی دستگاه‌های دولتی را نداریم و آمار باید از طریق سیستم کاداستر ثبت و اسناد یا سامانه سادا وزارت اقتصاد داده شود. اما تاکنون بالغ بر ۶ هزار هکتار زمین شناسایی شده که ۸۰۹ هکتار به نام وزارت راه و شهرسازی انتقال انجام شده است.
رضایی یادآور شد: موضوع مسکن مشکل وزارت راه نیست، مشکل کشور است و همه دستگاه‌ها باید همراهی کنند. بدین منظور قرار شد مسئول کاداستر اطلاعات که زمین دستگاه‌های دولتی را در اختیار دارد، در بحث شناسایی به ما کمک کند. همچنین دستگاه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بنا بود دانشگاه‌ها از داخل شهر به اطراف منتقل شوند، تهران از دانشگاه تخلیه شود و تنها ستاد و دفاتر مرکزی در شهرها بماند.
رضایی درباره اینکه آیا صحت دارد که در چند استان دستور اکید وجود دارد که به اراضی مازاد توجه نشود؟ گفت: مسئولان دولتی اگر نامه‌ای می‌زنند، فراتر از قانون جهش تولید نیست. قانونگذار گفته و این موضوع باید انجام شود.
وی تأکید کرد: تقاضا داریم که اراضی مازاد سند به‌نام سند مسکن زده شود. اگر در مجموعه‌ای طرحی است که ضرورت آن بالاتر از نهضت مسکن است، مقامات باید تشخیص دهند.
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: ۲ هفته گذشته با نیروی زمینی ارتش تفاهمنامه‌ای بالغ بر ۴ هزار هکتار زمین امضا شد که بر اساس آن ۲ هزار هکتار زمین برای مسکن نیروهای مسلح و مابقی مردم عادی تأمین شود. نیروهای مسلح در نقاط خوب پادگان دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد. هم اکنون به‌دلیل آنکه اراضی کاربری نظامی دارند، موضوع در حال بررسی است تا برای ساخت و ساز از آن استفاده کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/11/627379/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها