اخبار


افزایش ۲۰ درصدی حمل‌ کالا از ایران به قطر

وزیر راه و شهرسازی از تفاهم با وزیر حمل ‌و نقل قطر برای ایجاد دفتر مشترک میان دو کشور با هدف توسعه روابط حمل‌ و نقل و رفع آنی مشکلات در این حوزه خبر داد. جاسم‌بن‌ السیف‌ السلیطی وزیر حمل‌ونقل قطر به همراه هیأت همراه با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دیدار و درباره موضوعات مختلف به رایزنی پرداختند.  در این دیدار بر توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های حمل‌ و نقل دریایی، هوایی و ترانزیت بین‌المللی تأکید شد. همچنین در این نشست درخصوص مسائل مختلف مربوط به مسابقات جام جهانی و تسهیل سفر و اقامت ایرانی‌ها طی این ایام رایزنی شد. طی این دیدار نماینده وزارت ورزش و امور جوانان اعلام کرد که برای هر یک از بازی‌های جام جهانی ۷ هزار و ۵۰۰ بلیت به کشور ایران از سوی کشور قطر اختصاص یافته است. در این نشست همچنین اعلام شد که طی ۶ ماهه نخست امسال حجم مبادلات کالاهای ایرانی از بنادر بوشهر و دیر به بنادر قطر با ۲۰ درصد افزایش همراه شده است. وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدار ضمن تأکید بر وجود فرصت‌های زیاد همکاری برای ایران و قطر، بر ایجاد دفتر مشترک میان دو کشور برای همکاری‌ها در حوزه حمل ‌و نقل تأکید کرد. وزیر حمل‌ و نقل قطر نیز با بیان اینکه ارتباطات‌ میان دو کشور برادرانه و عمیق است، ایجاد دفتر مشترک را که از سوی وزیر راه و شهرسازی ایران مطرح شد، امری ضروری برای توسعه این روابط دانست.

 خانه‌های ویلایی با مسکن بافت‌های فرسوده تهاتر می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه‌های یک طبقه در کشور گفت: شرایط نهضت ملی مسکن برای روستاییان تعدیل شد. هادی عباسی‌اصل اظهار کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی یک طبقه‌سازی است. در بحث ساخت خانه‌های یک طبقه در مجموع هزینه پاگرد و آسانسور و سایر مشاعات کم شده و با وجود افزایش هزینه‌های زیربنایی طی محاسبه انجام شده، در مجموع هزینه‌های مردم کاهش می‌یابد. وی افزود: مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برای ساخت مسکن یک طبقه اختیار دارند و این اختیارات در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت ابلاغ شده و در شهرک‌های اطراف شیراز نیز پیشنهاد می‌کنیم مسکن به‌صورت یک طبقه ساخته شود. عباسی با اشاره به جلسه شورای عالی مسکن با حضور معاون اول رئیس جمهور در مورد تأمین زمین در روستاها یادآور شد: در هر روستا 50 تا 100 قطعه زمین 500 متری به طرح ‌هادی از اراضی غیرکشاورزی الحاق خواهد شد. وی اضافه کرد: مکان‌یابی اراضی 500 متری را بنیاد مسکن  در روستاها انجام دهد و برخی شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستاها برای متقاضیان برداشته شد تا از این طریق جذابیت ایجاد شود. همچنین مصوب شد در روستاها به افراد مجرد به شرط تأهل و تعهد بنیاد مسکن زمین به صورت اجاره‌ای با هزینه صفر اختصاص داده شود. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه با تأکید بر اینکه خوابگاه نمی‌سازیم ما برای خانواده مسکن می‌‌سازیم،‌ اظهار کرد:‌ با توجه به الحاقات مصوب شده و استفاده از ظرفیت سازمان ملی زمین در بافت‌های فرسوده می‌توانیم مسکن یک طبقه ویلایی به صورت کلید به کلید با مسکن در بافت فرسوده تهاتر کنیم.

 جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر در پایانه‌های مسافری شرق هرمزگان تا نیمه شهریورماه خبر داد. حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان اینکه تا نیمه شهریور ماه سال جاری، یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۹۰ نفر مسافر و گردشگر در بنادر مسافری شرق هرمزگان جابه جا شده‌اند، گفت: مسیرهای سه گانه مرکز استان (بندر شهید حقانی، بندر شهید ذاکری و هرمز) بیشترین تردد را به خود اختصاص داده‌اند. وی ادامه داد: بندر شهید حقانی با جابه‌جایی یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۳۲ نفر مسافر و گردشگر از میان بنادر مسافری در شرق استان، بیشترین میزان را با رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و پرترددترین پایانه مسافری دریایی کشور و استان بوده است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: بندر شهید باهنر که در مسیر مسافری بین‌المللی به بندر شارجه پس از وقفه آن هم به دلیل شرایط متأثر از ویروس کرونا از ابتدای سال فعالیت خود را از سر گرفته، طی این مدت با جابه‌جایی 8 هزار و 858 نفر مسافر و گردشگر رتبه دوم را در بین بنادر مسافری شرق هرمزگان داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/11/627380/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها