بازگشت نفت به بالای 92 دلار


گروه اقتصادی/ روز گذشته قیمت نفت به ارقام بیش از 92 دلار بازگشت. به طوری که در زمان تنظیم این گزارش معاملات آتی هر بشکه نفت خام شاخص برنت با 79 سنت افزایش در نرخ 92,79 دلار و هر بشکه نفت خام شاخص امریکا WTI با 29 سنت افزایش در نرخ 86,02 دلار بود.
به گزارش رویترز، به علت نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره امریکا، در این هفته برای مقابله با تورم که رشد اقتصادی را کاهش خواهد داد و به‌دنبال آن تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت کم خواهد شد، قیمت نفت در معاملات روز گذشته افزایش یافت.
تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی‌ام سی گفت: «قیمت نفت از نیمه ماه ژوئن روند کاهشی به خود گرفت و به طور کلی نگرانی در مورد رکود و کندی رشد اقتصادی در چین نیز هنوز از عوامل اصلی روند کاهشی قیمت نفت است.»
ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت گفت که نگرانی در مورد سیاست‌های انقباضی شدید بانک مرکزی هنوز عامل اصلی نگرانی‌ها برای «تضعیف سریع اقتصاد جهان» است و بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد می‌کند.
اما در همین حال، دومین بانک بزرگ امریکا پیش‌بینی کرده طی سال آینده شاهد افزایش تقاضای نفت در آسیا خواهیم بود و همین مسأله به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و متعاقباً قیمت بنزین در امریکا منجر می‌شود.
ناتوانی اوپک‌پلاس در تحقق اهداف تولید نفت
در همین حال، آمارها حکایت از آن دارد که اوپک‌پلاس در ماه اوت سال ۲۰۲۲ میلادی موفق به تحقق اهداف تولید خود نشده است و عرضه نفت کمتر از انتظار بازار بوده است. یک سند داخلی نشان داد تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک موسوم به اوپک‌پلاس در ماه اوت ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار بشکه در روز کمتر از هدف تولید نفت خود در ماه اوت عرضه کردند. اعضای اوپک‌پلاس در ماه ژوئیه هم ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار بشکه کمتر از هدف تولید تعیین‌شده عرضه کردند. این درحالی است که ۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌ودومین نشست خود برای کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه برای ماه اکتبر (مهرماه - آبان‌ماه) به توافق رسیدند و سی‌وسومین نشست اوپک‌پلاس ۵ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۳ مهرماه) برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/14/627391/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها