خبردرخبر


ایرنا- «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: از ابتدای سال تحصیلی امسال، رشته محیطبانی در دو استان فارس ؛ شهر شیراز و خوزستان؛ شهر شوشتر راه‌اندازی می‌شود.

ایسنا- «فریدون فعالی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طرحی داریم که خانه‌های تاریخی ارگ بم به هتل تبدیل شود و ۱۵ خانه تاریخی ارگ احیاء می‌شود و در آنها اجازه اقامت می‌دهیم.

ایسنا- «نورالله مرادی» معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اهمیت آموزه‌های محیط‌ زیستی در سنین پایین اظهار کرد: اگر درس شناخت محیط‌ زیست از پایه یازدهم در پایه‌های پایین‌تر و از پیش‌دبستانی - که سن رشد و تشکیل شخصیت است- تدریس شود، می‌تواند در نهادینه شدن فرهنگ محیط‌ زیست کمک کند. در عین حال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از نهادهای تولید فرهنگ باید پای کار بیاید و زمینه اندیشه محیط‌ زیستی را فراهم کند.

مهر- «علی‌اصغر شالبافیان» معاون گردشگری گفت: گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده می‌کنند. با توسعه اپلیکیشن‌های مرتبط با سفر می‌توانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل‌ونقل را با سرعت در اختیار آنها قرار دهیم.

ایرنا- «مصطفی حق‌زاده» رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست هندیجان با اشاره به آلودگی نفتی در سواحل این شهرستان گفت: منشأ آلودگی نفتی در ساحل بندر بحرکان از توابع هندیجان هنوز مشخص نشده است.

ایسنا- «سعید احمری» معاون توسعه و پایش اداره کل محیط‌ زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پیاده‌سازی و اجرای نظام مدیریت سبز در حداقل یک ساختمان از ساختمان‌های مناطق ۲۲ گانه برای دومین سال با نظارت اداره کل محیط‌ زیست و توسعه پایدار در حال انجام است.

ایسنا- «محمود مادرشاهیان» رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر میزان اشغال‌ هتل‌های مشهد ۶۰ تا ۷۰ درصد است اما برای سه روز پایانی دهه آخر صفر تمام هتل‌ها و میهمان‌پذیرها ۱۰۰ درصد رزرو و تکمیل شده‌ است.

ایسنا- «نسرین غزنوی» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار و دولت‌آباد گفت: در حال حاضر در این شهرستان زیرساخت‌های گردشگری دارای مجوز بهره‌برداری وجود ندارد، اما توسعه گردشگری مذهبی و صنعتی در دستور کار است.
​​​​​​​
ایسنا- «علیرضا مزینانی» سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران گفت: با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری فناوری‌های نو و پیشرفته و وجوه متمایز آن در کاهش آلاینده‌های محیطی، بهبود مصرف انرژی و سلامت جامعه و همچنین ارتقای شاخصه‌های محیط‌ زیستی، از این‌رو شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق می‌توانند در این زمینه نقش کلیدی ایفا کنند و در این راستا لازم است اینگونه مجموعه‌ها مورد حمایت و پشتیبانی جدی و کارآمد قرار گیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/17/627401/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها