خوشحالی ستاره لهستانی از حضور در جمع آبی‌اناری‌ها

لواندوفسکی: بارسلونا اسباب‌بازی جدید من است!


گروه ورزشی/ روبرت لواندوفسکی به تیم ملی لهستان پیوسته اما بسیاری از سؤالاتی که متوجه او می‌شود مربوط به چند ماه اول حضورش در بارسلونا است. این مهاجم به‌سرعت با زندگی در اسپانیا خو گرفته و امیدهایش برای به‌دست آوردن توپ طلا مجدداً زنده شده است. لواندوفسکی در مورد گرفتن توپ طلا گفت: «بارسلونا تیمی است که بیشترین بازیکنان از طریقش توپ طلا را به‌دست آورده‌اند. فکر می‌کنم مسیر رسیدن به توپ طلا از بارسلونا کوتاه‌تر از بایرن مونیخ باشد.» لوا که در 6 بازی لیگ 8 گل تا به اینجای کار به ثمر رسانده، اعتراف می‌کند مانند کودکی شده که اسباب‌بازی جدید به‌دست آورده است: «مثل داشتن اسباب‌بازی جدید و بازی کردن با آنهاست. از اولین روز حضورم در بارسلونا احساس کردم در زمان و مکان درستی قرار گرفته‌ام. خیلی راحتم، نه فقط به‌خاطر باشگاه بلکه به‌خاطر جوی که اینجا حاکم است. هم‌تیمی‌هایم، کارکنان، همه با من خوب رفتار می‌کنند. همه چیز به من حس افتخار می‌دهد.»
لواندوفسکی در کنار عملکردش در زمین، به خاطر رفتارش در خارج از زمین نیز مورد تحسین قرار گرفته است: «انتقالم به بارسلونا به من انگیزه داد. باعث افزایش عزت نفسم شد. می‌دانستم که باید از نظر نتیجه تفاوت ایجاد کنم و از داشتن چنین نقشی نمی‌ترسم. خیلی به خودم افتخار می‌کنم. بازیکنان جوان به خوبی آگاه هستند، مایل به صحبت هستند و از سؤال پرسیدن خجالت نمی‌کشند. من دانش و تجربه خود را با آنها به اشتراک می‌گذارم.» لواندوفسکی در مورد بازی مقابل بایرن‌ مونیخ که با شکست 2 بر صفر همراه شد، ابراز امیدواری کرد که این شکست درس مهمی برایشان داشته است: «بازی با بایرن برایمان درس بود. قبل از بازی انتظار نداشتیم بتوانیم سبکمان را تحمیل و شانس‌های زیادی خلق کنیم. این بازی به ما نشان داد که می‌توانیم این کار را انجام دهیم و در بازی‌های سخت شانس زیادی خلق کنیم. ما مستحق پیروزی یا حداقل تساوی بودیم.»
وقتی از لواندوفسکی در مورد بهبود روابطش با هواداران بارسلونا پرسیده شد، گفت که آنها طوری با او رفتار می‌کنند که انگار سال‌هاست در این باشگاه بازی می‌کند: «انتظار نداشتم که هواداران بارسلونا در نوکمپ برایم شروع به آواز خواندن کنند. احساس می‌کنم مدت‌های زیادی است که اینجا هستم.»
آتشفشانی که مانع رفتن «لوا »به لیگ برتر شد
تاریخ فوتبال پر از اما و اگرهاست و روبرت لواندوفسکی هم داستان خودش را دارد. ستاره لهستانی که زمانی ماشین گلزنی بوروسیا دورتموند بود و بعد در بایرن مونیخ و حالا بارسلونا درخشید، ممکن بود به جای سپری کردن اوج دوران بازیگری‌اش در بوندس‌لیگا و لالیگا، مسیر حرفه‌ای کاملاً متفاوتی را در پیش بگیرد. سال 2010 بود که او تیم لخ پزنان لهستان را به مقصد دورتموند ترک کرد که در آن زمان یورگن کلوپ سرمربی‌اش بود. اما قبل از پیوستن به زردپوشان سیگنال ادونا پارک، لواندوفسکی شاید تنها چند قدم تا تبدیل شدن به خریدی تاریخی برای تیم بلکبرن راورز انگلیس فاصله داشت. در واقع او عازم انگلیس بود تا سری به مرکز تمرینات این تیم بزند و از نزدیک با امکانات و جو آن آشنا شود اما فوران آتشفشان ایسلند منجر به لغو چند هفته‌ای تمام پرواز‌های اروپایی شد. در نتیجه لواندوفسکی از سفرش به بلکبرن بازماند. خودش درباره این اتفاق غیرمنتظره گفت: «آن حادثه بدون شک زندگی‌ام را تغییر داد. شاید اگر به بلکبرن رفته بودم همانجا می‌ماندم.» اما بجز بلکبرن، لواندوفسکی مشتریان دیگری هم در لالیگا داشت؛ این تیم رئال ساراگوسا بود که تمام تمرکزش را روی جذب بهترین گلزن لیگ لهستان قرار داده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/21/627409/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها