اخبــــار


کام تلخ تل‌آویو از طرح پرونده «شیرین» در لاهه

گروه‌های فلسطینی و خانواده شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی که با گلوله مستقیم ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، پرونده ترور او را به دیوان کیفری بین‌المللی بردند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری معاً، ناصر ابوبکر، دبیر انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی و جیمی بوملیحه، رئیس سابق اتحادیه روزنامه‌نگاران و آنتوان ابوعاقله، برادر شیرین ابوعاقله این شکایت رسمی را تحویل دیوان کیفری بین‌المللی داده‌اند. بنا بر این گزارش آنها دیروز در جریان نشستی خبری در مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینی‌ها در شهر لاهه، خبر شکایت رسمی خود از تل آویو را اعلام کردند. 
طرح پرونده ترور ابوعاقله در لاهه، اولین شکایت از ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با فلسطینیان محسوب نمی‌شود و پیش‌تر نیز شکایت‌هایی از این رژیم در لاهه به ثبت رسیده و روند برخی از آنها نیز قرار است آغاز شود. با این حال سران تل‌آویو به پشتگرمی واشنگتن، همچنان به سیاست‌های آپارتایدی خود علیه فلسطینیان ادامه می‌‌دهند. در همین ارتباط دیروز ایسنا به نقل از روزنامه اسرائیل هیوم خبر داد، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل، دستوری را امضا کرده که بر اساس آن یکسری بانک‌ها در اراضی اشغالی ملزم به مسدود کردن وجوه و تخصیصات پرداخت شده توسط تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده‌های اسیران و شهدا هستند.

پایان ماه عسل چارلز سوم با رسانه‌ها

پادشاه جدید انگلیس بعد از برگزاری مراسم تشییع و تدفین ملکه الیزابت، با اتهامات حقوق بشری از سوی رسانه‌ها مواجه شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این اتهام بعد از آن مطرح شد که در ویدئوی جدیدی که گفته می‌شود مربوط به مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس است، چارلز سوم، در اقدامی نژادپرستانه و بدون حفظ ظاهر، از دست دادن با یک مرد سیاه‌پوست حاضر در جمعیت خودداری می‌کند و او را نادیده می‌گیرد و به دست دادن با سایر افراد سفیدپوست ادامه می‌دهد.

رهایی عمران خان از اتهامات تروریستی
وکلای مدافع عمران خان گفتند، دادگاه عالی پاکستان اتهامات مربوط به تروریسم علیه نخست وزیر سابق را رد کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فیصل چودری، یکی از وکلای عمران خان گفت، دادگاه به این نتیجه رسید که جرم مطرح شده اتهام تروریستی نیست. این اتهامات مربوط به سخنرانی عمران خان است که در آن وی پس از رد وثیقه یکی از دستیاران نزدیک خود در یک پرونده، پلیس و افسران قضایی را تهدید کرده بود. این وکیل همچنین گفت: این پرونده علیه عمران خان همچنان باز می‌ماند و در یک دادگاه عادی بررسی می‌شود. نخست وزیر سابق پاکستان از آوریل ۲۰۲۲ که برکنار شد با چندین فقره اتهام روبرواست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/4/627427/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها