هواپیما نمی‌تواند با موشک فضاپیما رقابت کند

کی‌روش: باید ثابت کنیم تصمیم مسئولان فدراسیون برای تغییر درست بود


نخستین مصاحبه اختصاصی کارلوس کی‌روش با یک رسانه نوپا انجام شد و او پیش از سفر به اتریش همراه تیم ملی، مقابل دوربین عادل فردوسی‌پور نشست و به سؤالات پاسخ داد. سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در بخشی از این مصاحبه گفت: «کرونا تمامی راه‌ها را از پیش پای تیم‌های ملی و باشگاهی برداشت تا جایی که فیفا قبل از جام جهانی فقط 7 روز فرصت آماده‌سازی به ما داد. حالا این سؤال پیش می‌آید که تیم‌های کوچکتر و متوسط (تیم‌های آسیایی و آفریقایی) چگونه با این فرصت محدود می‌توانند با تیم‌های درجه یک مقابله کنند؟ مگر می‌شود با بوئینگ 737 با موشک‌های فضاپیما رقابت کرد. تنها با خیالپردازی و راه‌حل‌های جادویی می‌توان به جنگ این مشکل رفت، البته بعضی‌ها هستند که راه حل‌های جادویی دارند و خیال می‌کنند قرار است معجزه کنیم. باید راه‌حل‌های خلاقانه پیدا کنیم تا بتوانیم این فاصله را کم کنیم.»
جدایی اسکوچیچ از تیم ملی و حضور کی‌روش در تیم ملی موافقان و مخالفانی داشت و سرمربی تیم ملی در این خصوص گفت: «این بخشی از زندگی فوتبالی است. وقتی این تغییر برای کشور خودتان رخ می‌دهد ماجرای مهمی است اما وقتی در الجزایر، مکزیک، آفریقای جنوبی یا اروپا این اتفاق می‌افتد خیلی با اهمیت نیست. فوتبال همین است و ما میراث‌دار افراد قبلی هستیم و برای همین است که الان اینجاییم. باید به آنها احترام بگذاریم و قدردان‌شان باشیم اما مسئولین به هر دلیل از اختیارات خود استفاده کردند و معتقد بودند که این بهترین تصمیم است حالا وقتش است  ما ثابت کنیم که این تصمیم، تصمیم درستی بود.»
او در پاسخ به این سؤال که اگر در دوره شما بازیکنانی به نهاد ریاست جمهوری بروند و در خصوص تغییرات کادر فنی صحبت کنند، چه کار می‌کنید؟ همچین شرایطی را تحمل می‌کنید؟ افزود: «در زمان من که چنین اتفاقی نیفتاده اما اگر چنین چیزی بوده باید از مربی یا بازیکنان سؤال کنید که چرا کار به اینجا کشیده است. اینها در اختیارات من به عنوان مربی نیست و وظیفه من به عنوان مربی فقط یک چیز است و اینکه با بازیکنانم رابطه‌ای براساس صداقت و وفاداری ایجاد کنم. بازیکنان زیادی داشتم که با روش‌های من مخالف بودند، اما تا به حال پیش نیامده که یک بازیکن مخالفت کند و بگوید من مربی خوبی نیستم.» سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا چنین اجازه‌ای می‌دهید که بازیکنان با وزیر ورزش در مورد وضعیت تیم ملی صحبت کنند؟ بیان کرد «در ایران و قبل از جام جهانی 2014 پیش آمده بود که وزیر ورزش از من بخواهد خصوصی با برخی از بازیکنان صحبت کند. در فوتبال خیلی مسائل پیش می‌آید. فکر می‌کنید  من نمی‌دانم که در دوران من هم برخی از بازیکنان به وزیر زنگ می‌زدند و گله می‌کردند که چرا به آنها بازی نمی‌رسد! یک بار قبل از یک بازی مهم وزیر به بازیکنان گفت که کی‌روش بازی را به حریف فروخته است! این هم بخشی از زندگی و  فوتبال است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/20/627435/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها