اخبـــــار


تأمین ‌اجتماعی ادعای تعلل بیمه‌ها در اجرای طرح دارویار را رد کرد

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین ‌اجتماعی از پرداخت بدون تأخیر مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد این سازمان در قالب طرح دارویار و همکاری جدی و مؤثر سازمان تأمین ‌اجتماعی در اجرای این طرح خبر داد و گفت: تأمین ‌اجتماعی ماهیانه حدود هزار و 100 میلیارد تومان به داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت می‌کند.
به گزارش روابط ‌عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی، شهرام غفاری با رد برخی ادعاهای مطرح‌شده از جمله نامه انجمن داروسازان به رئیس ‌جمهور با ادعای تأخیر یا تعلل بیمه‌های پایه در اجرای این طرح، گفت: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین ‌اجتماعی بدون تأخیر درحال پرداخت است. تمامی مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین ‌اجتماعی تا تیرماه پرداخت شده و مطالبات مردادماه نیز از هفته آینده پرداخت می‌شود. وی افزود: بیش از ۱۲ هزار داروخانه مستقل در سراسر کشور، طرف قرارداد سازمان تأمین ‌اجتماعی هستند. در اکثر استان‌ها مطالبات تیرماه به صورت کامل و در برخی استان‌ها از جمله در استان تهران، به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و تنها بخش اندکی از مطالبات باقی مانده است. تنها مطالبه داروخانه‌ها از سازمان تأمین ‌اجتماعی مربوط به ماه مرداد است که مطابق روال از هفته آینده پرداخت می‌شود. غفاری ادامه داد: روال جاری پرداختی‌های تأمین ‌اجتماعی این گونه است که مستمری بازنشستگان از بیستم تا سی‌ام هر ماه پرداخت می‌شود و بعد از آن مطالبات مراکز درمانی از جمله مطالبات داروخانه‌ها پرداخت می‌شود. مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: با الکترونیک شدن نسخ که امروز حدود ۹۵ درصد نسخ الکترونیک هستند می‌توانیم با سرعت بیشتری پرداخت‌ها را انجام دهیم. در استان‌هایی که نسخه الکترونیک بیشتری تولید می‌شود، پرداختی‌ها بدون تأخیر است و پرداخت علی‌الحساب در برخی استان‌ها نیز ناشی از تعداد بیشتر نسخ کاغذی در این استان‌ها است.
غفاری افزود: در گذشته مطالبات مراکز دارویی بعضاً با چند ماه تأخیر و مثل سایر مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شد، اما با مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومانی که در اجرای طرح دارویار از سازمان برنامه و بودجه پیش از اجرای طرح دارویار، دریافت شده، پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به‌روز شده است. وی با اشاره به نامه انجمن داروسازان به رئیس‌جمهور، ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده در این نامه، گفت: مطالب مطرح شده از سوی انجمن داروسازان و نامه ارسالی این انجمن به ریاست‌ جمهوری نمی‌تواند ناشی از کم‌اطلاعی باشد و تنها می‌توان گفت ناشی از کم‌لطفی این افراد است.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد
قرارگیری حدود ۴۰۰ قلم داروی ضروری در لیست بیمه‌ای

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار به تدریج در لیست بیمه‌ای قرار می‌گیرد.
بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ،محمد مهدی ناصحی درباره پرداخت مطالبات طرح دارویار توسط سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه پرداختی ما به التفاوت ارز دارو و سهم سازمان در دو ماه گذشته بلافاصله انجام شده است. درنظر داریم با توجه به منابعی که در اختیار داریم بلافاصله پس از پایان شهریور ماه  بتوانیم در سراسر کشور مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنیم. وی افزود: تمام مطالبات پرداخت شده است و درحال حاضر منتظر اسناد هستیم. هر سندی توسط بیمارستان دولتی، خصوصی  یا مراکز سرپایی ارسال شود، پرداختی‌ها صورت می‌گیرد. خوشبختانه همکاری سازمان برنامه تا کنون قابل قبول بوده و تخصیص‌ها بموقع انجام شده است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: حتی برای مطالبات شهریور بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نیز ۲۳۵۰ میلیارد تومان به سازمان اختصاص پیدا کرده است که در صورت ارسال اسناد مطالبات پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه برای مرداد ماه بخش سرپایی سازمان بیمه سلامت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درمجموع سهم خود و سهم ما به التفاوت ارزی را پرداخت کرده است، اظهار کرد: در بخش بستری دارویی نیز همین میزان هزینه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان درماه وجود دارد که در مجموع می‌توان گفت بیمه سلامت ۱۰۰۰ میلیارد تومان با این داروهای تحت پوشش و مابه التفاوت ارز در کشور پرداخت می‌کند، یعنی سهم بیمه سلامت تا کنون منهای ملزومات و تجهیزات پزشکی ماهانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
ناصحی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر از ۳۹۰۰ قلم دارو در فارماکوپه نزدیک به ۲۰۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه است که داروهای ضروری و پرتکرار است، لذا نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار دیگر نیز به‌تدریج تا پایان سال‌ جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

۹۹۲ ابتلا و ۲۵ فوتی؛ جدیدترین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی شبانه روز منتهی به روز گذشته ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۱۵۹ نفر از آنها بستری شدند و ۲۵ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند. ۲۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۲۹ دوز رسید. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست، ۲۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


مدیر شبکه آموزش:
مدرسه تلویزیونی امسال کلاس درس ندارد

علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در نشست خبری اعلام کرد که عدالت آموزشی و حرکت به سمت آن و تحول آموزشی همچنان در مدرسه تلویزیونی دنبال می‌شود اما دیگر نمی‌شود به دانش‌آموزی که صبح تا ظهر مدرسه است بگوییم بنشیند پای آموزشی دیگر، پس طرح تحولی مدرسه تلویزیونی دیگر کلاس درس نیست بلکه بازی و سرگرمی است. او بیان کرد: مدرسه تلویزیونی به تمام مناطق ایران، خانه‌های شهرهای بزرگ تا مرزهای کشور و حومه شهرها می‌رود و به سمت مناطق محرومی حرکت می‌کند که به آموزش رایگان مفید دسترسی ندارند و این آرزویی است که ما دنبال می‌کنیم. امروزه بچه‌های ما شبکه‌ها و کارتون‌های زیادی را در دسترس دارند. وقتی می‌بینیم یک کارتون خارجی چهار میلیارد بازدید داشته است، یعنی دانش‌آموز امروز با ما فرق دارد. بچه‌ها فرق کرده‌اند، دلشان جای دیگری است. امروز آموزش باید آمیخته به سرگرمی باشد. باید آموزش و تفریح در هم آمیخته باشد.
عبدالعالی همچنین خبر داد که در سال تحصیلی جدید این شبکه سراغ درس‌هایی می‌رود که بیشتر نیاز به آموزش داشتند. او درباره انتقادی که به برخی از معلم‌های مدرسه تلویزیونی در دو سال اخیر وارد شد، توضیح داد: معلمی که سر کلاس خوب درس می‌دهد، ممکن است نتواند روی آنتن تلویزیون خوب درس دهد. ما به جای معلم از معلم بازیگر استفاده می‌کنیم. دختر و پسر کودک و نوجوان امروز نمی‌تواند نیم ساعت پای تلویزیون بنشیند و درس گوش کند؛ بخصوص بعد از کرونا که بچه‌ها خسته شده‌اند. لذا الان پذیرای این نوع آموزش نیستند. اپیزودهای ما ۲۰ دقیقه‌ای است و در میان آموزش همراه با سرگرمی، پویانمایی، قصه، معما و نمایش هم پخش می‌شود. ترکیبی از آیتم‌های چنددقیقه‌ای است که موضوع را آموزش می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/22/627443/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها