اخبار


محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
زبان فارسی عامل مهم وحدت ملی ایرانیان است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و آیین بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «زبان فارسی عامل مهم وحدت ملی ایرانیان و میراث مشترک همه فارسی زبانان است و تاریخ این کهن‌دیار از پندها، آموزه‌ها و لطایفی نهفته در نهاد این زبان فاخر سرشار گشته که در سالیان متمادی کام دوستداران فرهنگ و حکمت را شیرین و دلنشین ساخته است.» اسماعیلی همچنین در هفتصد و هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد، شرکت کرد و حاضران به بحث و تبادل نظر درباره مناسبت‌های درج شده در تقویم ملی کشور پرداختند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر اینها با حضور در بیمارستان پارس تهران در جریان آخرین وضعیت جسمی و درمانی حجت‌الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی قرار گرفت و ضمن آرزوی صحت و سلامتی کامل برای حجت‌الاسلام آل هاشم، بهبودی کامل ایشان را از خداوند متعال مسئلت کرد‌. گفتنی است، حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز مدتی است در بیمارستانی در تهران بستری شده و تحت معالجه پزشکان قرار گرفته است.

 
پویش «به عشق خاکم» روی موج «جوان»

به مناسبت هفته دفاع مقدس رادیو جوان با ویژه برنامه «خط آزاد»، با همکاری صدا و سیمای مرکز آبادان از مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس، همراه مخاطبین این شبکه خواهد بود. مجتبی حسنی تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «خط آزاد» درباره این برنامه و رویکرد آن در هفته دفاع مقدس به ایسنا گفت: از ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته در برنامه «خط آزاد»، با پرداختن به ۵ محور موضوعی و راه‌اندازی پویش «من به عشق خاکم…» به استقبال هفته دفاع مقدس خواهیم رفت. حسنی در مورد بخش‌های اصلی «خط آزاد» توضیح داد: ۵ محور اصلی که در این برنامه به آن خواهیم پرداخت، نقش مردم محلی در دفاع از مرزها مخصوصاً در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، همبستگی جامعه و بسیج شدن مردم برای دفاع از کشور، شهدای دانش‌آموز و دانشجو در ۸ سال دفاع مقدس، صحبت در مورد برخی عملیات‌های مهم و در پایان بررسی دستاوردهای نظامی پس از جنگ تحمیلی و غرور ملی حاصل از پیشرفت‌های نظامی خواهد بود. تهیه‌کننده «خط آزاد» در مورد مقارن شدن هفته دفاع مقدس و شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) توضیح داد: در ویژه برنامه «خط آزاد»، در روز شهادت امام حسن(ع) با فرماندهان تیپ امام حسن مجتبی(ع) شهر بهبهان، در مورد فضای حاکم بر جبهه، رزمندگان این شهر و عملیات‌های انجام شده توسط این تیپ صحبت می‌کنیم و در روز شهادت امام رضا(ع) نیز به بررسی عملیات ثامن الحجج که باعث شکست حصر آبادان شد می‌پردازیم.

 
اسپیلبرگ جایزه اصلی جشنواره تورنتو ۲۰۲۲ را برد

در آخرین شب جشنواره تورنتو ۲۰۲۲ برندگان بخش انتخاب مردم این جشنواره معرفی شدند و «فابلمن‌ها» درامی خودزندگینامه‌ای درباره بزرگ شدن و به بلوغ رسیدن که بر مبنای زندگی استیون اسپیلبرگ و به کارگردانی خود وی ساخته شده فیلم منتخب مردم شد. به گزارش ورایتی، به این ترتیب این فیلم شانس مهمی در فصل جوایز کسب می‌کند؛ زیرا هر سال برندگان این جایزه نامزدی اسکار را هم به دست می‌آورند. این فیلم که در دوران پس از جنگ جهانی دوم در دهه ۱۹۵۰ آریزونا می‌گذرد، به بیان ساده، داستانی از یافتن حقیقت از طریق سینما است. سامی فابلمن، شخصیت جایگزین اسپیلبرگ در این قطعه، عاشق فیلم است و از لحظه‌ای که مادرش (با بازی میشل ویلیامز) به وی می‌گوید: «فیلم‌ها تنها رؤیاهایی هستند که برای همیشه باقی می‌مانند» شیفته سینما می‌شود. اما همه رؤیاها راحت نیستند و تماشای زندگی از دریچه دوربین سوپر ۸ کوچکش، موجب می‌شود سامی دیدگاه تازه‌ای از خانواده‌اش به دست بیاورد و با رازی روبه‌رو شود که تهدید می‌کند خانواده را از هم بپاشد. فیلم‌های «زنان حرف می‌زنند» ساخته سارا پولی و «چاقوها بیرون ۲» دیگر رقبای جدی فیلم اسپیلبرگ بودند که جایزه دوم و سوم را دریافت کردند.

 
وودی آلن بازنشستگی‌اش را تکذیب کرد

وودی آلن خبر روزنامه اسپانیایی را که به نقل از او گفته بود پس از اتمام ساخت پنجاهمین فیلمش، قصد ندارد فیلمی بسازد تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، روزنامه اسپانیایی لا وانگاردیا La Vanguardia به نقل از وودی آلن کارگردان و بازیگر کمدین امریکایی نوشته بود که او قصد دارد از فیلمسازی کناره‌گیری کرده و وقت بیشتری را روی نویسندگی در سال‌های گرگ و میش بگذارد. گاردین به نقل از یک سخنگو خبر روزنامه اسپانیایی را تکذیب کرده و نوشت آلن به این فکر می‌کرد که فیلم نسازد، چرا که ساخت فیلم‌هایی که مستقیماً به پلتفرم‌های استریم(جاری) برود برای او چندان لذت بخش نیست. وودی آلن خبر بازنشستگی خود را که به نقل از یک روزنامه اسپانیایی عنوان شده بود تکذیب کرد. لا وانگاردیا که پیش از فیلمبرداری فیلم جدید آلن در پاریس با عنوان زنبور عسل ۲۲ - Wasp ۲۲ با این کارگردان امریکایی گفت‌و‌گو کرده بود نوشت که آلن گفته در اصل‌ایده من ساخت فیلم‌های زیاد نیست و روی نویسندگی تمرکز می‌کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/23/627447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها