نمایندگان مجلس همزمان با موضع‌گیری قاطع علیه آشوب‌ها، نسبت به سوء استفاده اصلاح‌طلبان در ماجرای مرحومه امینی هشدار دادند

موج سواری ممنوع


گروه سیاسی/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت جدا شدن صف معترضین از عناصر ضد انقلاب، نسبت به موج‌سواری دشمن برای ایجاد آشوب و التهاب در کشور هشدار دادند.
تریبون صحن علنی مجلس روز گذشته پس از دو هفته حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان در حالی فعال شد که برخی شهرها طی روزهای اخیر شاهد تجمعات پراکنده اعتراضی و آشوب بود.

فرق بین دلسوزی و منفعت‌طلبی
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در سخنانی با بیان اینکه دشمن التهاب‌آفرینی و ایجاد آشوب در کشور را در دستور کار خود قرار داده و متأسفانه عده‌ای در داخل نیز خواسته یا ناخواسته در جهت خواست دشمن  حرکت می‌‌کنند، گفت: اما مردم عزیز ما هوش سیاسی خود را نشان داده‌‌اند و فرق بین دلسوزی و منفعت‌طلبی را می‌‌فهمند و با منافقانی که زمانی خودشان چند هزار نفر از مردم  عادی را شهید کردند و حالا داعیه‌دار درگذشت یک نفر شده‌اند، همراهی نکرده و با اشک‌ تمساح  رسانه وابسته به حکومت کودک‌کش سعودی، گریه نمی‌کنند. 
رئیس مجلس در عین حال با تسلیت درگذشت مهسا امینی و داغی که این اتفاق بر دل‌ها گذاشت به اینکه از روز اول، رئیس جمهور، دولت، مجلس و قوه قضائیه مجدانه پیگیر علل این حادثه و مشخص شدن مقصرین آن بوده‌اند اشاره و تأکید کرد: زمان نشان خواهد داد که اعتماد مردم درست بوده و همه دستگاه‌های کشور در پیگیری این مسأله کوچک‌ترین اغماضی نخواهند کرد. 
مأموریت کمیسیون امور داخلی
وی در عین حال با مأمور ساختن کمیسیون امور داخلی مجلس به بررسی دقیق و موشکافانه تمام ابعاد پرونده، افزود:  این کمیسیون وظیفه دارد علاوه بر بررسی مصداقی درگذشت مرحومه مهسا امینی، برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد، فرایندها و شیوه اجرا در گشت‌های امنیت اخلاقی فرماندهی کل انتظامی را مورد بررسی قرار دهد تا اشکالات موجود در چگونگی اجرای آن از جمله اعمال سلیقه‌های شخصی و خطاهای فردی و سیستمی جلوگیری شود و این اقدامات مورد پذیرش عموم مردم عزیز و نجیب ایران قرار گیرد. 
معترضان مسیر خود را از ضد انقلاب جدا کنند
عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران که فرزند او در جریان حوادث پس از انتخابات سال 88 درگذشت نیز با یادآوری اینکه ضد انقلاب، سلطنت‌طلبان، کومله و منافقین که در خون 17 هزار شهید ترور شنا می‌کنند در پی استفاده از این ماجرا برای نشانه گرفتن اصل نظام هستند، گفت: به عنوان یک پدر داغدار که خانم امینی را مانند دختر و فرزند خود می‌دانم، نصیحت می‌کنم و تذکر می‌دهم افرادی که مسائل را پیگیری می‌کنند از جاده انصاف خارج نشوند و جمهوری اسلامی همیشه مظلوم را مظلوم‌تر نکنند. 
زن را اسم رمز آشوب‌هایتان قرار داده‌اید
احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس  نیز در کنایه‌ای به فعالان یک جریان سیاسی مشخص و سوء استفاده‌های سیاسی شان از حادثه فوت مهسا امینی، گفت:  سؤال اصلی از جریان مشخص سیاسی در کشور این است که لیدرهای شما در فتنه ۸۸ ظلم بزرگ را به نظام اسلامی تحمیل کردند و آن روز کلید رمزشان ندا آقاسلطان بود و امروز مهسا امینی. شما زن را اسم رمز آشوب‌هایتان قرار داده‌اید. وی در این باره افزود: شما قتل مرحوم میترا استاد (همسر به قتل رسیده از سوی محمد علی نجفی؛ شهردار اسبق اصلاح‌طلب تهران) به دست لیدر جریان اصلاح‌طلب را دیدید، در احراز قتل نتوانستید شک و شبهه ایجاد کنید، حرمت و کرامت زن را با طرح پرستو بودن او زیر سؤال بردید، حالا شده‌اید مدافع حقوق و کرامت زن؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/5/627481/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها