یک ایران، یک پرچم، یک ملت


یادداشت
محمدمهدی اسماعیلی
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به راهبرد و رویکرد گرم، انبساطی، تعاملی، انشراحی، اعتمادآفرین و رابطه متعهدانه دوسویه با همه مردم و با همه اهالی فکر و فرهنگ و هنر، ملتزم و متعهد است و تلاش می‌کند روحیه مردمی بودن و تفکر مردمی زیستن را پیشانی‌نوشت و سرلوحه کار خودش قرار دهد و در همه شئون مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به این رویکرد و شعار پایبند باشد.
جامعه ایران هم یک جامعه پویا، به هم پیوسته، همدل، همدما، همگرا و دارای ریشه‌های مشترک اعتقادی، هویتی و معرفتی و یک جامعه گرم و زنده است؛ جامعه‌ای که در دنیا مشهور به صفات پاک متعددی از جنس عاطفی بودن، میهمان‌نوازی، پاکدامنی، خوش‌اخلاقی، جوانمردی، فتوت، مروت و اخوت است. جامعه ایرانی جامعه‌ای پویا و مانا و دارای یک هویت ملی مشترک است؛ به‌طوری که مردم ایران با غم‌های هم ناراحت و با شادی یکدیگر شادمان و از موفقیت هم خوشحال می‌شوند. طی روزهای اخیر در کنار حماسه معجزه‌گون، بی‌نظیر، بی‌بدیل و میلیونی اربعین حسینی که قابل مقایسه با هیچ رویداد مردمی دیگر در جهان نیست، شاهد دو رویداد دیگر در ایران اسلامی بودیم که این همدلی مردم و همبستگی و وحدت ملی را به رخ کشاند.
یکی از این دو رویداد، درگذشت تلخ یکی از دختران این سرزمین بود که موجب تأثر اقشار مختلف مردم و مسئولان مردمی شد و هر ایرانی با هر جایگاهی سعی کرد به نحوی با خانواده این دختر هموطن کرد همدردی کند.  رئیس جمهور مردمی هم همراه با سایر مسئولان ضمن ابراز تأسف از این رخداد ناگوار، با خانواده این مرحوم ابراز همدردی کردند و به آنها قول دادند که پیگیری مجدانه‌ای از این ماجرا خواهند داشت. چنین رویکرد و رویه وحدت آمیزی میان مردم و مسئولان شایسته ستایش است.
دومین رویداد مردمی که جلوه‌ای دیگر از همبستگی مردمی ایرانیان را به رخ دنیا کشاند، استقبال پرشور و شادی میلیون‌ها ایرانی دل‌شاد از پیروزی ورزشکاران غیورشان در مسابقات جهانی کشتی بود.
هر دو رویداد در کنار پدیده باشکوه و با عظمت اربعین و حضور چندین میلیونی ایرانی‌ها، از آثار وحدت ملی در کشوری است که روحی زنده و پاینده در کالبد جامعه‌اش جاری و ساری است؛ جامعه‌ای که تاریخ و هویت فرهنگ عریق و عمیقی دارد و در رویدادهای مختلف این فرهنگ به موضع مشترک ملی منجر می‌شود.  کرد، لر، ترک، بلوچ، عرب، ترکمن ،گیلک و فارس همه زیر چتر بزرگی به نام ایران به عناصر هویت‌ساز سرزمین مادری خود افتخار می‌کنند که با خوشحالی جوانان‌شان خوشحال می‌شوند و با سوگ‌شان، سوگوار و غمناک خواهند بود.
اما در مقابل شکوه همدلی و همبستگی ملت ایران، بدخواهان قلیل و کینه‌توز این مردم در هر موضوعی تلاش می‌کنند با دروغگویی و نفرت‌پراکنی، جامعه را دچار اختلاف و دودستگی و شکاف کنند و به زعم باطل خودشان میان حاکمیت و مردم فاصله ایجاد کنند و برای تحقق این اهداف پلید خود از تمام امکانات دنیای غرب نیز استفاده می‌کنند.
در ماجرای غم‌بار خانم امینی، در کنار همدردی و همراهی رئیس‌جمهور و مسئولان، بدون تردید مسیر قانونی کشف هر نوع غفلت و سهل‌انگاری با دستور ویژه رئیس جمهور طی خواهد شد؛ اما زمانی‌ که ابعاد مختلف این مسأله هنوز روشن نشده و ابهامات رفع نشده است، دشمنان ملت ایران ناجوانمردانه از واژه‌ها و مطالب غیرواقعی و دروغ در اخبارشان استفاده می‌کنند تا موجب تحریک مردم شوند و متأسفانه عده‌ای از رسانه‌ها و چهره‌ها هم در داخل با این اخبار دروغ و جوسازی‌ها همراه می‌شوند.  خوشبختانه ملت ایران به‌خوبی به این مسأله آگاه هستند که این عده قلیل در فضای مجازی، نیت خیرخواهانه و صادقانه نسبت به مردم ایران و کشور ایران و تمامیت ارضی ایران ندارند. افتخار می‌کنیم در جامعه ایرانی، رنگین‌کمان اقوام و مذاهب و گویش‌ها و زبان‌ها در کنار هم با مهربانی و عاطفه و همدلی زندگی می‌کنند و مسلماً جریان‌سازی تفرقه‌اندازانه جماعتی مزدور هیچ‌ خللی بر انسجام و وحدت ملی ایران وارد نخواهد کرد و همه مردم ایران زیر یک پرچم که همان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است، وحدت خود را مثل همیشه به دشمنان ملت نشان خواهند داد.
در پایان یادآوری می‌کنم مجموعه‌های بسیاری شب و روز در حال خدمت به مردم هستند و خدمتگزارانی را که در لباس نیروهای انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی به مردم و کشور خدمت می‌کنند نباید به بهانه حادثه‌ای، مورد هجمه قرار داد. دوستان ایران عزیز و مقتدر بدانند بدخواهان در پس تضعیف نیروهای نظامی و انتظامی به چیزی جز آرزوی سیاه خدشه در یکپارچگی ملت و کشور نمی‌اندیشند. بزودی گزارش نهایی در خصوص فوت خانم امینی منتشر خواهد شد و اگر فرد یا افرادی قصور و غفلتی داشته‌اند قطعاً و حتماً طبق قانون و بدون اغماض با آنها برخورد خواهد شد. دولت مردمی، برخاسته از عواطف و رأی مردم و در کنار مردم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/1/627488/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها