اظهارات مثبت صاحبنظران و نمایندگان مجلس درباره وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حمایت بهارستانی‌ها و تشکل‌ها از وزارت زاهدی‌وفا


گروه اقتصادی/ رفتار فراجناحی، توجه به همه سلایق و نیازهای مخاطبان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصمیم‌گیری‌های بموقع و مناسب طی سه، چهار ماه اخیر، از سوی محمدهادی زاهدی وفا در سمت سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی او را به یک چهره مردمی و مقبول تبدیل کرده است. محمدهادی زاهدی وفا، وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی روز سه‌شنبه 12 مهرماه از سوی نمایندگان مجلس در بهارستان برای تصدی این وزارتخانه مورد قضاوت قرار می‌‌گیرد که عملکردش در این چند ماهه سرپرستی‌اش بر این وزارتخانه توسط کارشناسان و صاحبنظران تأیید شده است. گزارش‌های خبرنگاران حاکی است که از زمان اعلام وصول معرفی او برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان نیز از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند. این در حالی است که دراین مدت حاشیه‌‎سازی‌های زیادی علیه زاهدی وفا صورت گرفت که عملکرد مثبت و موفقیت‌آمیز او همه نقشه‌های حاشیه‌سازان را نقش برآب کرد. نشانه این موضوع اظهارات موافق و حمایتی صاحبنظران غیرهمسو با دولت از او برای برعهده گرفتن وزارت کار است.
آن طور که صاحبنظران و نمایندگان مجلس می‌‌گویند؛ محمد‌هادی زاهدی‌وفا در کنار اینکه مدیری قوی است، نشان داده به سه حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مسلط است، به طوری که در بزنگاه‌ها می‌تواند شرایط را به نفع مخاطبان این وزارتخانه برگرداند؛ مخاطبانی که اغلب جامعه را دربرمی‌گیرند.
داشتن برنامه برای رفاه بازنشستگان و کارگران
در این باره عضو کانون عالی بازنشستگان کشور می‌‌گوید: محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سابقه و شناختی که نسبت به جامعه کارگران و بازنشستگان دارد، پیگیر مسأله معیشت و رفاه این اقشار است.
علیرضا امیری در گفت‌وگو با ایرنا درباره معرفی محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی می‌گوید: چندین جلسه با وی برگزار شد که تعامل‌های خوبی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگان داشت. زاهدی‌وفا پیگیر مطالبه‌های اقشار کارگری و بازنشستگان است و با سابقه و تخصصی که در این حوزه دارد از پس مسائل برمی‌آید. زاهدی وفا در رسیدگی به حقوق بازنشستگان جلسه‌های مختلفی با آنان برگزار کرد و با رایزنی‌ها و نوع مدیریتش توانست سایر سطوح بازنشستگان را پیگیری و این حق را به این قشر بازگرداند.
امیری، داشتن برنامه برای رفاه بازنشستگان و کارگران را از نقاط مثبت دیگر زاهدی وفا بیان می‌کند و می‌گوید: جلسه‌های متعددی با وی برگزار شده که قرار است شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای بازنشستگان در قالب تعاونی ایجاد شود و آنان سهامدار شوند.
زاهدی وفا برای مبارزه با فساد و بستن گلوگاه‌های فسادزا برنامه دارد
سلمان اسحاقی، نماینده مردم حوزه قائنات و زیرکوه در مجلس، از محمد‌هادی زاهدی وفا حمایت کرده و می‌گوید: او با یک ‌چشم‌انداز وارد این وزارتخانه شده و برای مبارزه با فساد و بستن گلوگاه‌های فسادزا برنامه دارد.
اسحاقی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه زاهدی وفا برنامه و چشم‌اندازی برای مدیریت وزارت کار دارد، می‌‌گوید: ساعت‌ها با زاهدی وفا صحبت کردیم. وی برنامه برای بازسازی و اصلاح ساختارها و رویه‌های غلطی که از گذشته در این وزارتخانه بوده و منجر به فساد شده بود، دارد. زاهدی‌وفا در برنامه‌هایش منافع ذینفعان و قشر زحمتکش جامعه را که کارگران و بازنشستگان هستند دیده است که امیدواریم مدیریت مدبرانه باعث شود تا اکثر جامعه به منافعشان برسند.
زاهدی وفا، فردی مسلط در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است
محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نیز وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را فردی با سابقه موفق اجرایی و مدیریتی توصیف کرد و می‌گوید: مجهز بودن زاهدی وفا به ابزار دانش مرتبط با حوزه اقتصاد و تعاون و نیز سوابق مدیریتی، او را به فردی مسلط در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل کرده است که می‌تواند کارنامه درخشانی در جایگاه وزیر تعاون داشته باشد. محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید: زاهدی وفا نیروی مدیریتی با سابقه اجرایی درخشان کشور محسوب می‌شود که تاکنون در هر جایگاه و سمتی که حضور داشته در آن مقطع برنامه‌های راهبردی و اجرایی خوبی را به ثمر رسانده است.
وی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور را به‌عنوان بخشی از رزومه مدیریتی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌شمرد و می‌گوید: زاهدی وفا در جایگاه‌هایی که قرار داشته، توانسته است با اجرای ایده‌ها و برنامه‌ها، موفقیت‌هایی را رقم بزند.
تشکل‌های مردم‌نهاد و بدنه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از عملکرد زاهدی‌وفا رضایت دارند
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه زاهدی‌وفا دغدغه معیشت و رفاه بازنشستگان و کارگران را دارد، می‌گوید: تشکل‌های مردم‌نهاد و بدنه وزارت کار از عملکرد او رضایت دارند که این تعامل و ارتباط منجر به اجرای برنامه‌ها و پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه می‌شود. جلال محمودزاده، درباره محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایرنا می‌گوید: وی در مدت‌زمانی که سرپرست این وزارتخانه بود با برگزاری و پاسخگویی به تشکل‌های کارگری و بازنشستگی، ارتباط و تعامل خوبی با آنان برقرار کرد و دغدغه‌مند رسیدگی به وضعیت معیشت و رفاه این قشر بوده است. همچنین در این مدت کوتاه، کارمندان وزارت کار از عملکرد او رضایت دارند که منجر به برقراری آرامش شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه زاهدی‌وفا در بدنه اقتصاد کار کرده است، می‌گوید: سوابق مدیریتی وی نشان می‌دهد که وی معاون وزیر اقتصاد در دولت دهم و همچنین عضو هیأت مدیره شستا بوده و آشنا به مسائل اجرایی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: زاهدی وفا برنامه اقتصادی خود در این وزارتخانه را اعلام کرد که براساس آن قرار است شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت کار در استان‌های کم‌برخوردار و محروم سرمایه‌گذاری کنند که این امر به نفع مردم بومی منطقه و عدالت اقتصادی است.این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه انتخاب زاهدی‌وفا به‌عنوان وزیر کار، گزینه مناسبی است، می‌گوید: وی دارای تحصیلات مناسب و مرتبط با بخش‌های مختلف این وزارتخانه است و در مدت سرپرستی موفق عمل کرده است. به گفته محمودزاده، زاهدی وفا دغدغه معیشت و رفاه بازنشستگان و کارگران را دارد که در پیگیری افزایش سطح سایر حقوق بازنشستگان، به مطالبه‌های این قشر رسیدگی کرد.
نظر اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به عملکرد زاهدی وفا مثبت است
حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس نیز می‌گوید: محمدهادی زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به تحصیلات اقتصادی و تجربه کافی، گزینه مناسبی برای مدیریت این وزارتخانه است.
حسینعلی شهریاری درباره محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایرنا می‌گوید: نظر ما نسبت به انتخاب او مثبت است.
وی افزود: نظراعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به اتفاق آرا نسبت به عملکرد زاهدی وفا مثبت است و او دارای تحصیلات مرتبط با حوزه وزارت کار است.
زاهدی‌وفا تجربه و تدبیر لازم برای اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارد
اظهارات فعالان و صاحبنظران نیز در مورد زاهدی وفا مثبت است، تا آنجا که معاون امور پارلمانی و مجلس اتاق تعاون ایران می‌گوید: زاهدی وفا وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علم اقتصاد و تجربه لازم برای تصدی‌گری این وزارتخانه را دارد. مهرداد بائوج لاهوتی به ایرنا می‌گوید: زاهدی وفا تحصیلات دانشگاهی در حوزه اقتصاد و تجربه کاری دارد که امیدواریم با ارائه برنامه‌ها بتواند در این وزارتخانه موفق عمل کند. تصدی‌گری وزارت کار، مسئولیت سنگینی است که بر دوش زاهدی‌وفاست که انتظار می‌رود در این زمینه بتواند تدبیر کند.
رویکرد محمدهادی زاهدی وفا به مسائل کارگران فراجناحی است
دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس نیز بر این عقیده است که رویکرد محمدهادی زاهدی وفا به مسائل کارگران فراجناحی است. علی راستگو در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید: چند جلسه با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردیم و هرگز ندیدیم نسبت به تشکل‌های کارگران و بازنشستگان تقسیم‌بندی و مرزبندی داشته باشد. راستگو ادامه داد: زاهدی‌وفا درباره برنامه‌های خودش با جامعه کارگری و بازنشستگان صحبت کرده است و با پیگیری‌هایی که درباره سایر سطوح مستمری بازنشستگان انجام داد، مشخص شد که نسبت به این اقشار شناخت کافی دارد، این در حالی است که اگر وزیر دیگری معرفی شود و نسبت به این جامعه شناخت نداشته باشد، در اجرای برنامه‌ها به مشکل برمی‌خوریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/9/627904/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها