معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سالانه 720 نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از پروژه‌های ساختمانی در تهران گفت: سالانه 720 نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند.
به گزارش آتیه آنلاین، علی‌حسین رعیتی‌فرد در بازدید از پروژه‌های ساختمانی در مناطق مختلف تهران و تأکید بر رعایت موارد ایمنی محیط کار در این کارگاه‌ها، گفت: ضریب حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی نسبت به دیگر کارگاه‌ها بسیار بالاتر است و به همین دلیل بازرسی‌های این طرح ضربتی با تمرکز بر این کارگاه‌ها صورت گرفته است.
وی بیان کرد: سالانه 720 نفر فوتی بر اثر حوادث ناشی از کار در کشور رخ می‌دهد که 38 درصد این آمار به کارگاه‌های ساختمانی مربوط می‌شود.
معاون روابط کار وزیر تعاون تصریح کرد: آسیب‌های ناشی از کار مشکلات بسیاری برای افراد، کارگاه‌ها و خانواده‌های کارگران ایجاد می‌کند.
وی اضافه کرد: ارتقای ایمنی و صیانت از نیروی کار به دنبال عضویت ایران در مقاوله‌نامه‌های جهانی ایمنی کار در دستور برنامه‌ریزی وزارت کار قرار گرفته است.
رعیتی‌فرد عنوان کرد: به مناسبت روز ملی ایمنی آتش‌نشانی کارگاه‌های پرخطر را در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی و صیانت از نیروی کار در دستور کار داریم.
وی بیان داشت: سالانه بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در جهان بر اثر حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند.
معاون وزیر تعاون ادامه داد: در حوزه آموزش و ارتقای فرهنگ ایمنی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات فراوانی صورت گرفته است.
وی افزود: در کشور ما حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی بسیار بیشتر از دیگر کارگاه‌ها است و به صورت تقریبی حدود 49 درصد فوتی‌های ناشی از کار در کشور به کارگاه‌های ساختمانی مربوط می‌شود.
رعیتی‌فرد ادامه داد: در راستای ایمنی کار، ضعف قوانین و مقررات وجود نداشته و باید در این زمینه فرهنگ ایمنی کار را مورد تمرکز قرار دهیم.
معاون وزیر کار گفت: در کشور با وجود حدود 800 بازرس کار بیش از 400 هزار بازرسی کار از کارگاه‌های فعال صورت می‌گیرد که برای صیانت از نیروی کار تلاش می‌کنیم تا اغماض در بازرسی‌ها وجود نداشته باشد.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: طرح بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر با حضور 10 تیم بازرسی از دیروز در مناطق مختلف شهری تهران صورت گرفته است.
رعیتی‌فرد ادامه داد: طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در قالب این بازرسی‌ها با همکاری واحدهای ایمنی کارگاه‌ها صورت می‌گیرد.
معاون وزیر کار بیان کرد: وظیفه خطیر هشداردهندگی در جلوگیری از حوادث کار بر عهده بازرسان کار است و در تلاش برای ارتقای ایمنی و صیانت از منابع مادی و انسانی حوزه کار هستیم.
رعیتی فرد گفت: باید شعار ایمنی قبل از کار را به فراموشی بسپاریم و ایمنی در قبل، حین و بعد از کار را در دستور کار داشته باشیم.
وی در پایان افزود: بازرسان کار با تمامی زحمات صورت گرفته در این حوزه مشکلاتی دارند که امیدواریم با حمایت آنها مسائل مرتبط را برطرف کنیم. سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها با همکاری با بازرسان کار نسبت به اجرای قوانین کار همت داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/9/627905/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها