80 درصد کشتار دام در بهشهر غیرمجاز است

شرق مازندران کشتارگاه صنعتی ندارد


ساری- فقدان کشتارگاه دام و کشتار غیرمجاز مشکل بهداشتی شرق مازندران را در راستای کشتار دام افزایش داده و ذبح غیربهداشتی دام در دامداری و حیاط منزل و حمام سلامت مردم شرق مازندران را با خطر جدی روبه‌رو کرده است.
نبود کشتارگاه مناسب برای ذبح دام‌های سبک و سنگین در بهشهر و شرق مازندران، مسافت طولانی تا کشتارگاه ساری به جویبار و عدم‌ حمایت برخی مسئولان از سرمایه‌گذاران موجب شده عده‌ای از دامداران و قصابان در منطقه شرق مازندران به جای صرف هزینه و زمان، اقدام به ذبح دام در منازل و دامداری‌ها با وجود برخی مشکلات و حتی جریمه‌های دامپزشکی و محیط‌‌‌زیستی کرده و آن را مقرون به صرفه‌تر اعلام کنند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان بهشهر گفت: فقدان کشتارگاه دام و کشتار غیرمجاز مهم‌ترین مشکل بهشهر و منطقه شرق مازندران است و متأسفانه بسیاری از دام‌های سبک و سنگین‌ منطقه به‌ صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند.
یعقوب اکبرپور به ایلنا، گفت: عدم توجه به سلامت ذبح دام و در برخی موارد عدم‌ نظارت موجب شده است ۸۰ درصد کشتار در بهشهر از مجاری غیرمجاز ذبح و روانه بازار شود و این امر سلامت مردم را هم به خطر خواهد انداخت.
اکبرپور گفت: ایجاد کشتارگاه صنعتی در شرق مازندران سالیان سال است که بنا به هر دلیلی بر زمین‌ مانده است و متأسفانه در بسیاری از موارد گوشت از مجاری غیرمجاز و در دامداری‌ها یا منازل ذبح و روانه بازار می‌شود و این در حالی است که در حال حاضر ایجاد کشتارگاه کوچک صنعتی نیز جوابگوی نیاز منطقه است و قصابان هم به این مسأله رضایت دارند. وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ قصابی در شهرستان بهشهر فعال است، خاطرنشان کرد: ایجاد کشتارگاه نیمه‌صنعتی با مشارکت قصابان دغدغه جدی است که شاید در برخی موارد به‌ دلیل قوانین دست‌وپاگیر جدی گرفته نشده است و می‌توان با ایجاد کشتارگاه نیمه‌صنعتی و صرف هزینه کمتر، هم مسافت ذبح را برای دامدار و قصاب کم نمود و هم در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/12/627920/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها